21 Haziran 2015 Pazar

Mürşide Toslak Röportaj

Klasik soru ile başlayalım. Mürşide Toslak kimdir, günlük hayatında neler yapar biraz bahsedebilir misin?

-Kendimi anlatmayı hiç beceremem. Kısaca söylemem gerekirse hayal kurmayı seven, bir sürü tuhaf hobisi olan biriyim. Bilgisayar mühendisiyim. Bir de içine kapanık biriyimdir.

Peki nasıl oldu da yazmaya karar verdin? İçindekileri dışarı aktarmaktır yazmak. Bence büyük cesaret gerektiriyor, hele ki içime kapanığım diyorsun. Senin için zor oldu mu?

-Zor olmadı. Mesela Yasak Cennet'teki Aden benim karakterime çok yakın aslında, kendi hayatımdan da pek çok gözlemi Yasak Cennet'e aktardım.İçine kapanıklık bir anda kelimelerle patladı. Küçüklüğümden beri yazmayı severim, bir şeyler karalar dururdum, artık bir roman yazmaya karar verdiğimde işte bunu yapacağım dedim. Bir kurgu oluşturmak hoşuma gidiyor, özellikle de fantastik alanında yazmak beni büyülüyor. çünkü gerçek hayatta yaşayamayacağım şeyleri oraya aktarıyorum ve fantastiğin de bir sınırı yok. O dünyanın efendisi sensin.

Fantastik tarz bana göre yazılması zor bir tür. Yasak Cennet'i yazarken zorlandın mı? Bu arada Aden'i okurken bende sana benzetmiştim. Sanırım doğru tahminmiş. 

-Hayır zorlanmadım.Yasak Cennet'in kurgusunu zihnimde iki senedir oluşturuyordum ama yazmam biraz zaman aldı ve kafamı toplamam gerekti. Aden'e gelince evet, Aden bana .çok benziyor, yani benim düşüncelerim ve karakterim. Bir nevi fantastik dünyadaki ben diyebilirim.

Peki, biraz daha karakterlerle ilgili sorulara girelim. Aden ve Liam ikilisinin aşkı çok farklı geldi bana. İkinci kitapta Liam'ın neden böyle tuhaf davrandığını öğrenebilecek miyiz?

-İkinci kitapta pek çok açıklığa kavuşuyor, daha karanlık ve aşk dolu bir kitap bizi bekliyor. Şu zamana kadar en çok sorulmasını istediğim soru bana sorulmadı ve bunun sorulmasından memnunum. Birinci kitapta satır aralarında çok şey gizli ve evet elbette ikinci kitapta Liam'ın karanlık geçmişi damgasını vuracak.

O zaman ikinci kitap bizi birinciden daha fazla etkileyecek diyebilir miyizz?

Evet, Aden birinci kitapta çok fazla acı çekti. Artık böyle olmasını istemiyorum ve karanlık derken sırları, yalanları ve tutkuları kastetmiştim. İkinci kitabı şuan yazıyorum ve bazen ben bile dehşete düşünüyorum.


Aden, Liam'a aşık fakat Melioth'a olan bağı da var. Bu üçlü bağ ikinci kitapta açıklığa kavuşacak mı? Yeni şeyler görecek miyiz? 

-Kesinlikle göreceksiniz ama öncelikle Gözcülerin bağlanma konusuna açıklık getireyim ; birbirine bağlanan iki gözcü ayrı kalamazlar ve yaşayamazlar.Aden ve Melioth ayrı kalamazlar baştan beri bunu söyledim. Ama Aden, Liam'a aşık.Bu üçlü hastalıklı ilişkide ikinci kitapta çok şey yaşanacak. Ve artık bir seçim göreceğiz. Çünkü Melioth, Aden ve Liam bir arada kalamazlar.

Biraz da kitaplardan konuşalım. Sen kitap alırken nelere dikkat ediyorsun ?

-Ben J. K. Rowling hayranı ve bir  Potterhead'im. Onun dışında kitap alırken fantastikler özellikle ilgim var ve Stephen King. Genelde sevdiğim kitapları defalarca okurum ve Jane Eyre gibi klasikleri de çok severim. Ama genelde fantastik okurum. En sevdiğim kitaplar ilk üç listemi yaparsam, Harry Potter serisi, Çalıkuşu ve Alacakaranlık serisi. Bir de dinler tarihi ve eski mısır tarihiyle çok ilgiliyim. Şu aralar dinsel kitaplar okuyorum.

Kitap okumak ve yazmak senin için ne ifade ediyor?

-Kitap okumak başkasının hayatına dalmak kadar gizemli.Bir yazarın düşüncelerini zihninden görmek gibi büyüleyici. Yazmakta sıradanlığı sıradışılığa yüceltmek, yazmakta aynı şekilde.

Peki ilk olarak Wattpad' de yazmaya başladın değil mi? Yazdıklarının kitaplaştırılması nasıl bir duygu ve Yasak Cennet'i eline ilk aldığında ne hissettin?

-Evet, Wattpad'i biraz geç keşfettim. Normalde kitap bitmeden okunmasını çok fazla sevmeyen bir insandım ama Wattpad'deki okuyucularım bana çok destek oldu ve iki ayda Yasak Cennet çığ gibi büyüdü. Yasak Cennet'i elime aldığımda sadece o şok duygusunu hissettim. Ama kitap yazmak uzun süredir hayalini kurduğum bir şeydi. Bir gün gerçekleşeceğini biliyordum. Ama sevinçten ağlamadım, sadece büyük bir mutluluk ve şok duygusu oldu bende.

Yazamaya yeni başlayanlar için neler önerirsin ? 

-Ben tavsiyelerden ve tavsiye vermekten de nefret ederim ama şunu söyleyebilirim ki ; sadece kendiniz olun ve birisi size kötü yazdığınızı söylerse eğer asla vazgeçmeyin, onlara canın cehenneme deyin ve devam edin. Sürekli deneyin, deneyin ve deneyin. Artık yayınevleri Türk yazarlara çok sıcak bakıyorlar. Bu Wattpad sayesinde oldu bence. Eskiden bu durum böyle değildi.İki yıl öncesine kadar, bir Türk yazarın fantastik bir kitabı kabul ettirmesi çok zordu.

Kesinlikle, Wattpad her açıdan çok büyük şans oldu. 

-Artık gençlerin önü açıldı. Eskiden yazar dediğimizde gözlüklü yaşlı kimseler akla gelirdi. Şimdi yaşı yirmilere bile ulaşmamış pek çok yazar adayı var. Bence bu harika bir şey bu duruma çok seviniyorum. Bence Türkiye'de okuma oranı çok iyi bir yöne doğru gidiyor.

Evet, hemde para verip almayanlar ve alamayanlar için şahane bir platform.

-Umarım bu Wattpad çılgınlığı devam eder o zaman diyorum.

Son olarak röportajı kabul ettiğin için çok teşekkür ederim. İkinci kitabı merakla bekliyorum. Umarım o da şahane bir başarı gösterir. 

-Çok teşekkür ederim, çok keyifli bir röportajdı Goncacığım. Yeniden görüşmek üzere.

Yazarın iletişim adresleri :

Facebook : https://www.facebook.com/wattpadyasakcennet
https://www.facebook.com/murside.toslak
Wattpad : http://www.wattpad.com/user/MursideToslak
Twitter : https://twitter.com/mursidetoslak
İnstagram : https://instagram.com/mursidetoslak/
İnternet sitesi : http://www.yasakcennet.com/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder