Efsunlu Adamlar Kod Adı 1.88 - Merve Akıncı | Kitap Yorumu


Yazar : Merve Akıncı
Yayınevi : Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı : 344
Basım yılı : 2015

"Sakin.. Çok sakin.."

Herkese merhaba! Merve Akıncı'nın son romanı, Efsunlu Adamlar serisinin ilk kitabı olan Kod Adı 1.88 'in yorumu ile karşınızdayım. Kitap hakkında birkaç şey söyledikten sonra ufak biz özet geçeceğim. Serinin ilk Efsunlusu olan Gökdeniz'in hikayesi anlatılıyor kitapta. Aslında kitabı ben Wattpad'de yazılırken okuyordum. Kitap olacağını da az çok tahmin ettim ve Gündeniz'in ilginç aşklarını seven biri olarak kitap haberini gözlerim ışıldayarak okudum. Bu blog yazımdan birkaç yazı öncesinde karakter röportajını yayınlamıştım. Hala okumayanlar okumak için tık tık.  Karakterleri tanımanıza yardımcı olacaktır, hiçbir şekilde spoiler içermiyor merak etmeyin ;) Bunun dışında ;
kitap için size tavsiyem Merve Akıncı'nın kitap için düşündüğü cast ile beraber okumanız. (Yazının sonunda cast ekibini koyacağım oradan bakabilirsiniz. )Kitaba iki kat adapte olmanızı sağlayacaktır diye düşünüyorum. 

Kitabı sizler için kısa bir şekilde özetlemem gerekirse ;

"Gökdeniz çapkın Harley'ine tutkun, yakışıklı, birazcık ukala ve tabiki de kitabın adından da anlaşılacağı üzere Efsunlu bir adamdır. Hayatı başlarda çapkınlık ve gece hayatıyla başlar daha sonra babası onu sahip olduğu pastanelerden ikisinin başına geçirir. Bu pastanelerden birinde Güneş, nam-ı diğer güzel göz çalışmaktadır. Güneş'ın çok güzel yeşil gözleri ve dikkat çekici bir güzelliği vardır. Bu güzelliğinin yanında saf, masum ve iyi kalpli bir kızdır. Daha Gökdeniz ile ilk karşılaşmalarında aralarında bir şeyler olur. Güneş, Gökdeniz ile karşılaştığı zamanlar maddi sıkıntı çekmekte ve ailevi birkaç şey yaşamaktadır. Arkadaşıyla beraber kaldığı evinden ayrılmak zorunda kalır ve pansiyonda kalmaya başlar. Derken Gökdeniz ona hiç beklemediği bir teklifte bulunur ve ev arkadaşı olmasını ister. Güneş başta kabul etmese de Gökdeniz'in onu pansiyonda bulmasıyla birlikte kabul eder ve asıl macera onlar için burada başlar."


Özeti kısaca bu şekilde. Birazda tasarımına değinmek istiyorum. Kitabın kapağı bizzat 1.88'i yansıtıyor efenimm.. :) Bence çok da hoş gözüküyor. Benim en sevdiğim özelli ise "Efsunlu Adamlar Kod Adı 1.88" yazısının kabartmalı olması. İç kısmında iste Güneş'in ağzından anlatılan bölümlerde şahane güzel gözler var şekilde ;

Gökdeniz'in ağzından olan bölümlerde ise tahmin ettiğiniz üzere Harley var ;)


Tasarımıyla ilgili son olarak kitabın ayracını koyuyorum ve yorumun son kısmına geçiyorum :) 
Ayracı ise şu şekilde ;


***

Şahsen ben Merve Akıncı'nın anlatımını seviyorum. Her kitabında farklılaşıyor. Şahmelek'te ve Senli'de bambaşkayken Efsunlu Adamlar'da bambaşka bir anlatımı var. Gelişimini görebiliyorsunuz. Kitabın akıcı bir anlatımı var rahatlıkla bir gecede okuyup bitirebileceğiniz ve eğlenceli vakit geçireceğinizi bir kitap. Benim tek tatmin olmadığım kısmı sonuydu. Birden kesik bir şekilde bitiyordu. Mutlu son mu diye sorarsanız evet mutlu sondu fakat zaman atlamasından sonra biraz oldu bittiye gelmişti peki bu son Gündeniz'e yakıştı mı diye de sorarsanız bence yakışmıştı çünkü onlar diğer çiftlerden çok farklı okudukça ne demek istediğimi anlayacaksınız. Haa bir de şu ayıcığın sırrını o kadar çok merak ediyordum ki bir okuyunca ohh be öğrendim sonunda deyip bir kahkaha atmış olabilirim :D

Veee son olarak castı buraya bırakıyorum. Yeni bir yorumda görüşmek üzere :)

Gökdeniz : Gui Fedrizzi
Güneş : Zhenya Katava
İpek : Emma Stone
Oğuz : Sam Claflin

Sevgilerle,
Gonca..


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.