29 Aralık 2016 Perşembe

#Gonca'dan 2016 Enlerim!


Herkese merhabalar! Yeni yıl geliyorken bende bir enler yazısı yazayım istedim. O zaman ilk önce kitaplardan başlayalım. Ben bu yıl 71 kitap okudum. Hedefimin 50 olduğunu göz önünde bulundurursak bence gayet iyi bir rakam. Bu 71 kitap arasındaki en beğendiklerim ise şöyle ;

Yılın başlarında okuduğum Yabancı Yayınları'ndan çıkan Anlaşma kitabıydı. Bir gün içinde bitirmiştim ve çok ama çok beğenmiştim.
Yorum için tık tık ;)


Beğenerek okuduğum bir diğer kitap ise Sabahattin Ali'nin karısına ve kızına yazmış olduğu mektuplardan oluşan kitabı Canım Aliye, Ruhum Filiz. 


Kalemini çok sevdiğim Meral ablanın kitabı da tabi ki enlerimde yer alıyor. Hele ki söz konusu Ahmet Sancaktar'sa daha bir en!
Yorum için tıklayınız :)

Amy Harmon'un ilk önce Bir Başka Mavi kitabını okumuştum onu da çok sevmiştim. Tersyüz ise modern Çirkin&Güzel hikayesiydi. Rahatlıkla bir günde bitirebileceğiniz oldukça akıcı ve karakterleriyle ilginizi çekecek bir kitap :)


Söz konusu kitaplar olunca Selvi Atıcı'sız bir yıl düşünemem. En sevdiğim kitabı olan Sen'i bu yıl okudum. Tam bir Demir ve Süheyla hayranı olarak şiddetle tavsiye ederim! Ne de olsa #TeamDeSü !


İzmir ilk olarak papatyalı kapak tasarımıyla ilgimi çekti ve bu şekilde aldım. Aslında Wattpad kitabı olduğu için epey bir tereddüt yaşamıştım fakat okuduktan sonra iyi ki okumuşum dediğim harika bir kitaptı. Müptela Yayınlar'nın sürekli reklam yapılan kitaplarının gölgesinde kaldığını ve hak ettiği yerde olmadığını düşünüyorum.
Kitap hakkında yorumum ; İzmir Yorum


Okuduğum ilk Stefan Zweig kitabıydı. Kesinlikle muhteşemdi. 2 saatte bitirdim ki yazar 60 sayfalık bu kitapta öyle yoğun duygulara yer vermişti ki bu kadar kısa bir kitaptan bu denli haz almam inanılmazdı! 

2016'nın son en kitabı ise Ayfer Tunç'un Suzan Defter kitabı. Kitabın değişik bir sayfa düzeni vardı. Kitabı öyle benimsemişim ki bittikten sonra bir boşluğa düştüm ve okuduğum diğer kitaplarda aynı tadı alamadım :( En şiddetli tavsiyeyi bu kitap için uyguluyorumm :D 

Enlerimi bu kadar değil tabi kii! Bir de dizi film boyutu var burada detaya inmeden sadece isim vererek ilerleyeceğim.

Dizi & Film Enleri :
1- Uyumsuz Serisi / Yandaş (Film)
2- Her Şey Aşktan (Film)
3- W- Two Worlds (Dizi)
4- Descantes of The Sun (Dizi)
5- She Was Pretty (Dizi)
6- Captain America - First Avenger (Film)
7- Sihirbazlar Çetesi 1-2 (Film)
8- The Christmas Secret (Film)

Veee son olarak yeni yılın hepimiz için güzellikler getirmesini diliyorum! Yeni bir yazıda görüşmek üzere :)

16 Aralık 2016 Cuma

Ayfer Tunç - Suzan Defer | Alıntılar


1-"Bir kadın birden bire günlük tutmaya başlamışsa, ya aşık olmuştur ya terk edilmiştir. "

2-"İnsan ya kendi kendine konuşur, ya kendi kendine yazar. Kendi kendine konuşmayı makbul saymazlar. Oysa ne fark var ki arada?"

3-"Belki bir gün bu defteri eline geçirecek meçhul kişi : Sanma ki, aklı, suyu çekilmiş bir kafatasının içinde bir avuç kar gibi hızla eriyen bir adamın defterini okumaktasın. Kafatasımın suyunun çekildiği doğru. Islanmış da kurumuş, kuruyup çekmiş bir tahta parçasını andırıyor kafatasım, ama içinde kurşun kadar ağır bir şey var. Adımın bir öneminin olmadığını bende biliyorum. Ama şu satırları yazan ele sahip vücut bir ad taşıyor. Ad vücudu var kılar. Gerçek bir hayat hikayesi olarak değil, gülüp geçtiğin basit romanlar gibi oku beni. Bir iz kalsın ardımda, ama okuduğun anda unutulacak bir iz. Unutulmayacak bir iz bırakan adamlardan değilim. "


4-"Aynı şeyleri yazmaktan sıkılıp bıraktım. Bu defa olağan dışı bir şey yok hayatımda. Hatta her şey fazla olağan. Belki yine aynı şeyleri yazarım: Bugün hiçbir şey olmadı. Bugün de hiçbir şey olmadı. Bugün de. Sonraki sayfalara da ( " ") işareti koyarım."

5-"Artık yazdıklarımın bir anlamı olsun istiyorum. Bir şey söylüyor olayım. Bu ne bu, bu satırlar ne anlama geliyor? diye bir soran olursa, sanki olabilirmiş gibi, diyeyim ki: bu bir hikâye, ama biraz karışık."

6-"Yaşamak her şeye rağmen bir iz bırakmaktır yeryüzünde. -Ben de yaşadım, sizin kadar!-"


7-"Suzan 'aşk acıyı sevmeye benziyor' demişti, 'yakıyor biliyorsun, ama yine de gidip aşık oluyorsun. ' "

8-"Evde oturarak dışarıdan gelecek hikayeleri beklediğimi, artık hatırlamaktan usandığım kendi hikayemi ancak başkalarının hikayeleriyle yan yana gelince yeniden okuyabileceğimi; böylece kıyaslayıp anlayabileceğimi (mutsuz muyum, şanslı mıyım, kederli miyim, değersiz miyim, beyhude miyim, anlamlı mıyım ) ve yeryüzünden çekip gitmeme daha varken, kalan vaktimin buna ancak yeteceğini, belki de yetmeyeceğini arkadaşıma anlatamadım. Anlamazdı. O anlayabilecek, ben anlatabilecek olsaydım, benim gibi adamların cenneti olurdu dünya. "

9-"Düşündüm, BİR HAYAT NEDİR? Başlar ve biter, BİR HAYAT NEDİR? Acı ve tatlıdır, unutulur hepsi, BİR HAYAT NEDİR? Emin olmasam da 'hayat bir iz bırakmaktır' diyebilirim. Mezar taşı bir iz sayılır mı, emin değilim. Razı olan için mezar taşı bir izdir. Ben razı değilim. Gerçi elimden ne gelir?"


10-"Hayatımda hiçbir şey olmuyor. Durduğum yerde durursam olacağı da yok."

11-"Ağladığını hissettirmemek çok zordur, " dedi, "gözlerinden yaş akar, burnunu çekmemek için ağzından soluk alırsın. Verdiğin sıcak soluk yüzünü sızlatırken, aldığın soğuk soluk boğazından geçer, kalbine iner. Omuzlarının titrediği hissedilmesin diye kaskatı kesilirsin. Ağladığını duyurmamak çok yorar insanı."

12-"Gençliğiniz haram olmuş desenize, " dedim. Çok şaşırdı, çevresine siyah, kalın sürmeler çektiği gözleri iri iri açıldı: "İnsan gençliğini aşka vermezse, gençlik neye yarar?" dedi. Saçma sözler ettim, ne inandığım ne inanmadığım sözler; tatmadığı bir duygu hakkında akıl yürütmeye kalkışan zavallı bir adamın acınası çabası. "Ama sonunda kaybeden siz olmuşsunuz." Kayıp mı? Kaç kişi böylesine sevebilmiştir dünyada?" "Ama kucağında bir kucak korla kalan siz olmuşsunuz." "İyi ya, boş değildi kucağım." "Ama yandınız, kül oldunuz." "Ama vardım, kül bunun kanıtı. "

13-"Belki de bir türlü yaşayamadığımız için bu kadar büyüdü aşk, "dedi, "aslında kısa bir şeydi, zamana yayıldı.


28 Kasım 2016 Pazartesi

GKBT 19. Tur | Külkedisi'nin Zayıflama Hikayesi & Gizemli Erkek Avcısı - Aylem Güngördü | Karakter Röportajı



Herkese merhabalar! Biz birbirinden eğlenceli turlarla devam ederken sizler için bu turda farklı bir şey düşündük. Her seferinde yazarlarla röportaj yaparken bu sefer de karakterlerle yapalım dedik. Eee bizi bu kadar hayal dünyasında kollarına alıp kucaklayan karakterleri biraz yakından tanımaya ne dersiniz? Cevabınız evet ise hayal dünyanızın kapılarını sonuna kadar aralayın. Bu arada cam ayakkabılar benden, Prensler ise Gizemli Erkek Avcısı’ndan :)

Merhabalar, bizler sizleri tanıyoruz fakat tanımayanlar için ufakta olsa kendinizden bahsedebilir misiniz?

Öykü: Eh, herkese selam! Külkedisi'nin Zayıflama Hikayesi kitabının baş kahramanı nam-ı diğer Külkedisi'yim ben 😊

Tolga: Kitap ve Öykü aşığı, Sihirli Kitaplar Dükkanı'nın sahibi, Joe'nun babası.

Seçil : Beni tanımayan biri mi? Böyle bir güzelliği daha önce görmemiş olamazsınız herhalde. Power Of Love dergisinin güzel müdiresi!

Melis: Berk'in diğer yarısı.

Baran: Ben yorum yapmak istemiyorum, gizemli olmak iyidir:)

Kitap dendi mi akan sular duruyor biz Gevezeler'de. Eh haliyle masalımızın yakışıklı kitapçısı da dikkatimizden kaçmadı. Tolga, bu soru fan girl'ün olmaya aday Son Sayfası “Hayat”tan sana geldi. Diyor ki; “Hayatında birçok kişiden kazık yedin, bu senin güvenini elbette etkilemiştir. Nasıl oldu da Seçil ve Öykü’ye güvenebildin?

Tolga : Gevezeler beni yakışıklı bulduğunuz için teşekkür edip sırıtırken, karşı koltuğumda oturup gözlerini deviren Öykü'yü görmezden geliyorum.
Sevgili Hayat; her ne kadar herkesten kazık yemem, hayata küsüp bir daha kimseye güvenmemem gerektiği anlamına gelmemeli. Bazen kalbimizin sesine de kulak vermeliyiz...


Baran.. Sen benim favori karakterimsin. (Seçil ikimizde Baran’ın seni sevdiğini biliyoruz. Kıskanmaya gerek yok.) Seni tam olarak çözemesem de derinlerde farklı bir kişilik barındırdığını düşünüyorum. Yanılıyor muyum yoksa? Bütün bu yardım işleri vs. boşuna değildir?

Baran: Teşekkür ederim adını bilmediğim güzellik. (Bu ortak bir yanımız olduğunu göstermiyor mu sence de?) Eh, yardıma muhtaç kadınlara dayanamıyorum sanırım.

Seçil ilk kitapta seni tabiri caizse cadı biri olarak görüyoruz. Seni böyle biri olmaya iten etkenler neler peki ?

Seçil: Ailenizdeki tek bir kişi bile sizi umursamıyorsa ve hiç arkadaşınız yoksa, etrafta şirinlik abidesi bir aşk böceği gibi dolanabilir miydiniz?

Bu sorum ise Öykü ve Tolga hariç hepinize.  Bir masal karakteri olsaydınız eğer hangi masal ve hangi karakter olurdunuz?

Seçil: Kesinlikle Deniz kızı Ariel olurdum. Sevdiği adam için deniz kızı olmaktan vazgeçip gerçek bir insana dönüştü. Aşk onu kökten ve kesin bir şekilde değiştirdi. (Not; saçlarıda kızıl üstelik!)

Baran: Tabii ki Pamuk Prenses'i bir öpücüğüyle uyandırma kabiliyetine sahip prens olurdum, bebek.

Berk: Bence gerçek kahramanlar ayrıntıda gizlidir. Külkedisi'ni prensese çeviren iyi kalpli peri olurdum ben. Eğer o hikaye de peri anne olmasaydı, Külkedisi diye bir şey olamazdı!

“Hiçbir şey göründüğü gibi değildir.” Öykü bu slogan bir yerden tanıdık geldi mi?

Öykü: Bir sizin dalga geçmediğiniz kalmıştı, aşk olsun gevezeler! Ama her seferinde sözüme geliyorsunuz değil mi? :)

Sizler için aşk nedir? 

Öykü: Tolga
Tolga:  Öykü
Melis: Berk
Berk: Melis
Seçil: Baran
Baran: Seçil

Berk sevgili ponçik. Melis bana öldürücü bakışlar atma ama Berk’in enerjisi eminim bende dahil birçok insana ulaşmıştır. Bu sorum ise sana. Yahu bir insan hep mi ponçik olur?Hep pozitif bir insan mısın? İnsanlara yardım etmeye devam edecek misin?

Melis: İyi ki bu adamla hemen evlenmişim, ay valla kapacaklar!

Berk: Çok teşekkür ederim şekerlerim:) Bence hep pozitif olmak her zaman iyidir. İnsanlara yardım etmeye her daim hazırım ama biliyorsunuz ki Külkedileri yakın merceğimde. Ömrümün sonuna kadar tüm dünyayı dolaşıp Külkedilerini prensese çevirmeye yardım edeceğim!

Şu masallarda bahsedilen peri anne size bir günlüğüne değneğini verseydi neleri değiştirmek isterdiniz?

Öykü: Tüm dünyadaki abur cuburları sonsuza dek yok ederdim.

Tolga: Tüm dünyanın kitap okumayı sevmesini sağlardım.

Seçil: Muhtemelen bir şey değiştirmeye zamanım kalmaz çünkü kendime sınırsız topuklu ayakkabı koleksiyonu yaratmakla meşgul olurdum!

Baran: İnsanların kendilerini tamamlayan diğer yarılarını gördüğünde bileklerinde bir kalp dövmesinin belirmesini sağlardım. Böylece insanlar birbirlerini kolayca tamamlayabilir ve yanlış ilişkiler yaşayıp, kalpleri kırılmazdı.

Berk: Her değneğimi değdirdiğim kişinin sonsuza dek ideal kilosunda kalmasını sağlardım :)

Hızımızı almışken biraz daha derinlere ineyim diyorum. Kısa sorularla devam edelim.  Kendinizi bir kelime ile anlatır mısınız?

Öykü: Külkedisi
Tolga: Kitap
Melis: Kuzen
Berk: Peri anne
Seçil: Seksi
Baran: Aşk

Kim demiş kitap karakterleri kitap okumaz diye en sevdiğiniz kitap? 

Öykü : Erkekler Nasıl Tavlanır? -Gizemli Erkek Avcısı

Tolga: Külkedisi Masalı

Melis: Çöpçatanlık Kuralları (Şu aralar favori el kitabım, anlarsınız ya)

Berk: Küçük Prens

Baran: Az Mantıklı Konuş

Seçil: Ateşle Oynama

Hayat felsefem bu dediğiniz bir söz?

Öykü: HİÇBİR ŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ DEĞİLDİR.

Tolga: Kalbinin sesine güven.

Baran: Gün gelir Eros'ta kendi okuyla vurulup kazdığı kuyuya düşebilir.

Seçil: Topuklu ayakkabıları üzerinde dengede duran bir kadın dünyayı değiştirebilir. & Asla hak etmeyen biri için değerli gözyaşı hazinenden harcama!

Berk: Gerçek hayatta peri anne diye bir şey yoktur. Kendi mucizeni kendin yarat!

En büyük pişmanlığınız?

Öykü :  Yanlış kişiler için kendimi paralamam.

Tolga: Sevdiğim kadına "mecburi"de olsa yalan söylemem.

Baran: Eh, Tolga bu konuda sana katılıyorum. Ama biz yalan söylemedik, sadece söylemedik! Haksız mıyım Gevezeler?

Seçil: Kabuğumun içine fazla saklanıp, insanlara sert ve tam bir cadı gibi davranmam.



Yazarımız Aylem’i bir kelime ile tanıtın ?

Öykü: Bence çok tatlı ama acilen spora başlamalı! Benim canıma okuyup, her gün spora gönderirken hiç üşenmiyordun ama sevgili Aylem!

Tolga: Bana kitapları sevdiren ve dükkanıma koyduğum " Sihirli Kitaplar Dükkanı" ismini kulağıma fısıldayan sevimli bir kız. Birgün bizim eve gelip pembe panjurlarımıza yakından bakmalısın! (Not: Kitaplara bayıldığını biliyorum, dükkanımdan istediğin kitabımı ödünç alabilirsin tabii geri getirmek şartıyla!)

Melis: Bana zorluk çıkarmadan Berk'i hediye eden ve Öykü'yle doğuştan akraba yapan  insan. En son konuştuğumuzda hayatta hiçbir şeyin kolaylıkla ayağımıza gelmediğini söylemiştin ama Berk konusunda beni kayırdın. Bu senin gözünde ayrı bir öneme sahip olduğumu göstermiyor mu sence de? :)

Berk: Aylem'cim şu "şekerim" olayını herkesin yanlış anlamasını sağlayarak sence de biraz abartmıyor musun?

Seçil: Evet, güzel sayılır... Ama kusura bakma canım ben daha güzelim!

Baran: Ben Ayleme az önce Facebook'tan mesaj atarak bu konuyu hallettim. Herkesin her şeyi bilmesine gerek var mı? :)

Son olarak veda etmeden önce neler söylemek istesiniz?

Öykü: Hergün ve hergün sevginizin bana ulaştığını ve benimle bir çok ortak yön bulduğunuzu biliyorum. Sizi çok seviyorum! En kısa sürede "Fit Cafe"ye beklerim, yeşil çaylar benden!

Tolga: Baran'ı daha çok sevdiğinizin farkındayım ama ne diyebilirim ki o benim kardeşim:) Sizi seviyorum. Eğer yolunuz Sihirli Kitaplar Dükkanı'nın sokağına düşerse uğramadan geçmeyin... Ama lütfen muzlu pasta getirmeyin...

Seçil: Mail kutuma attığınız kötü mesajların yerini sonunda harika mesajlar aldığı için teşekkür ederim! Sizi seviyorum. Ah, sanırım duygulandım. Lütfen beni ağlatmayın, makyajımın bozulmasına dayanamam!

Baran: Gerçek aşkı mı arayanlar burda mı? Aramızda kalsın ama, şirkete sizi ücretsiz alacağım!

Melis: Artık kocamın peşini bırakır mısınız? Ponçikliği ve sevimliliği beni ilgilendirir!

Berk: Of Melis:) Gevezeler, lütfen Melis'e alınmayın... Herkesi çok seviyorum. Eğer potansiyel bir Külkedisiyseniz lütfen beni arayın! Kendinize iyi bakın ve yolunuz buralara düşerse, Külkedisi'nin ailesi olarak birlikte bir kahve içmekten memnuniyet duyarız:)

Hepinize bu harika röportaj için teşekkür ederim! İyi ki okudum dediğim şahane karakterlersiniz. Yazarımıza ise kocaman sevgiler!

27 Kasım 2016 Pazar

GKBT 19. Tur | Aylem Güngördü - Gizemli Erkek Avcısı | Kitap Yorumu


Gizemli Erkek Avcısı
Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 280
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Nemesis Kitap


Eros, Kendi Kazdığı Kuyuya Düşerse… Özgür ruhlu, sert, alaycı ve iş arkadaşlarının deyimiyle "tam bir cadı" olan Seçil Kaya, erkeklerin önünde diz çökmesine alışıktır. Çünkü o seçilmez, sadece seçer. Üstelik uzun ilişki denen şey asla ona göre değildir. Yine de her zor kadını dize getirecek bir şövalye çıkar. Seçil'in karşısına da o şövalye çıkmak üzeredir: Baran. Baran'la karşılaştıktan sonra, hissettiği şeylerin adını koymakta zorlanan Seçil, yardım almaya karar verir. Çalıştığı dergideki köşe yazısında okuduğu Gizemli Erkek Avcısı, Seçil'in aklındaki soru işaretlerinin cevabını verebilecek gibi görünmektedir. Ancak Seçil bu cevaplara hazır mıdır? 
(Tanıtım Bülteninden)

GKBT 19. Tur | Aylem Güngördü - Külkedisi'nin Zayıflama Hikayesi | Kitap Yorumu


Külkedisi'nin Zayıflama Hikayesi 
Ciltli veya karton kapak
Sayfa Sayısı : 416
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Nemesis Kitap

Bir kadın kendini değiştirmek istediğinde, ona engel olabilecek hiçbir yemek yoktur. Öykü, hayatını zorlaştıracak her şeye sahipti. Çalıştığı dergide gıcık bir müdire İnsanın dikkatini dağıtacak türden yakışıklı bir patron Fazla kilolar Sürekli topuz yapılan saçlar Paçoz kıyafetler Bu liste böyle uzayıp giderdi. Ancak bir gün bir şey oldu ve Öykü artık böyle devam edemeyeceğine karar verdi. Hayatını değiştirecekti. Ve buna, fazla kilolarından kurtularak başlamalıydı. Onlardan kurtulmak için ihtiyacı olan şeyler onda var mıydı peki? Fazlasıyla vardı. Azim Uyuz ve süper çekici müdiresi Seçil, ondan dergiye bir köşe hazırlamasını istemişti. Öykü, yeterince iyi yazılar yazamazsa işini kaybedeceğini biliyordu. İlham gelsin diye beklerken, aradığı şeyi aynada gördü. Kendini yazacaktı. Kendi zayıflama hikâyesini ve bugüne kadar neler yaşadığını… Bu büyük bir riskti çünkü ilgi çekici bir konu gibi görünmüyordu. Ancak ilk yazı yayınlandığında, herkesi şaşkına uğratacak gelişmeler oldu. Artık Öykü'nün hayatı, kontrol edemeyeceği bir şekilde değişmişti. Külkedisi, küllerinden doğacaktı! (Tanıtım Bülteninden)

30 Ekim 2016 Pazar

GKBT 17. Tur | Eylül Çıkmazı - Aslı Karabulut | Yazar Tanıtımı

Aslı Karabulut 1986 yılında İstanbul'da doğmuştur. İstanbul Üniversitesi'nde eğitimini tamamlayan yazarımız 2009'dan bu yana özel sektörde Finans alanında kariyerine devam etmektedir. 

28 Ekim 2016 Cuma

GKBT 17. Tur | Eylül Çıkmazı - Aslı Karabulut | Kitap Yorumu

                Yazar : Aslı Karabulut
   Basım Yılı : 2016
   Sayfa Sayısı : 512
             Yayınevi : Ephesus Yayınları

Herkese merhabalar!  Etrafı bir sonbahar havası aldı. Tabi bu sonbahar havası Gevezeler'e uğramadan gider mi? Hayır tabiki :)
Sevgili Aslı Karabulut 'un kaleminden Eylül Çıkmazı ile sonbahar moduna ayak uyduruyoruz . Kitabımızın konusundan bahsetmek gerekirse,



Nefes nefese bir ilk bakış...
Tehlikeli bir yakınlaşma...
Kalplere düşen tutkulu bir aşk...

Sakin hayatı bir gecede beklenmedik bir hızla değişen Eylül için aşk, mavi gözlerinde tehlikeler barındıran ve aynı zamanda ona tutkuyu vadeden adamdan ibaretti.

Ölümü her an ensesinde hisseden Poyraz, siyah parıltıların dans ettiği kuytu yeşilliklerle buluştuğunda, artık her şey için çok geçti. Direnmeye çalışsa da benliğine usulca sızan aşk, tüm savunmasını paramparça etti.



Zaman ilerledikçe gün yüzüne çıkan tehlikeler, bir nefes kadar yakınlarında dolaşırken, iki âşık zorlu bir sınava tutulacaktı...

Poyraz, en büyük korkusuyla yüzleştiğinde,
Verdiği sözleri yerine getirebilecek ve eylül'ü hayatta tutmayı başarabilecek miydi?
(Tanıtım Bülteninden)




Eylül Çıkmazı bütünüyle sevdiğim bir kitaptı . İlk başlarda Poyraz'dan çok Menderes dikkatimi çekmiş olsa da daha sonra olaylar ilerledikçe Menderes gözden kayboldu .(Umarım kitabı olur.)Gizemli haliyle kendini epey merak ettirdi. Adamda şeytan tüyü vardı diyebiliriz. 
***

23 Ekim 2016 Pazar

GKBT 16. Tur | Kağıttan Hayaller - Dawn O'porter | Kitap Yorumu

Yazar : Dawn O'porter
Sayfa Sayısı : 272
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Novella Dinamik
Seri : Paper Aeroplanes #2

Herkese merhabalar! PaperAeroplanes serisinin son kitabı olan Kağıttan Hayaller'de yazar Flo ve Renee'nin başından geçen olayları anlatmaya devam ediyor. İlk kitabın sonunda ikilimiz lise hayatına atılıyorlardı. Kağıttan Hayaller'de lise hayatlarında başlarına gelen olaylar zinciri anlatılıyor.

22 Ekim 2016 Cumartesi

#Gonca'dan | 9 Ekim Sakarya Selvi Atıcı Okur Buluşması


Herkese merhabalar! Bu sefer farklı bir yazıyla karşınızdayım. :) Her ne kadar üzerinden birkaç hafta geçse de ancak yazabiliyorum. 
Çok sevdiğim bir yazar olan Selvi Atıcı ile buluştuk. Öncelikle ona baskılar yapıp bu buluşmayı organize eden Serap ablaya çok teşekkür ederim. Bu benim ilk yazar buluşmam olduğu için yeri çok farklı olacak. :)

13 Ekim 2016 Perşembe

GKBT 15. Tur || Aşktan Sabıkalı - Merve Duman || Kitap Yorumu

Yazar : Aşktan Sabıkalı
Sayfa Sayısı : 416
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Mortena Yayınları

Herkese merhabalar! Geveze Kalemler olarak harika kitapları sizlere tanımaya devam ediyoruz! 
Sıradaki konuğumuz başlıkta ve görselde de anlaşıldığı üzere Aşktan Sabıkalı.
Aşktan Sabıkalı, Merve Duman'ın ilk kitabı. Türü macera-romantik. Baş karakterlerimiz olan Bihter & Savaş polis. 

Bihter alabildiğine dik başlı ve güçlü bir karakterken Savaş da güçlü ve sevgi dolu. 
Karakterlerin ikisini de çok sevdim. Başlarda biraz adapte sorunu yaşadım ki bu her kitapta oluyor. Yazarın diline alışma süreci diye adlandırabiliriz. 
Daha sonra kendimi öyle bir kaptırdım ki ders çalışmam gerektiğini unutup deli gibi okudum ve akşama bitirdim.

12 Ekim 2016 Çarşamba

GKBT 15. Tur || Merve Duman - Aşktan Sabıkalı || Tur Takvimi + Kitap Tanıtımı ||

Herkese merhabalar! Yine harika bir kitap ve bomba gibi bir turla karşınızdayız. Peki bur turda neler mi yapacağız ?


1. Gün: 
Tur Takvimi + Kitap Tanıtımı || Gonca'nın Dünyasından 
 Yorum || Dilara Book 
2. Gün: 
Yazar Tanıtımı || Son Sayfası "Hayat" 
Yorum || Gonca'nın Dünyasından 
3. Gün 
Karakter Tanıtımı || Rabi'nin Güncesi 
Yorum || Son Sayfası "Hayat" 
4. Gün: 
Röportaj || Mor Düşler Kitaplığı 
Yorum || Rabi'nin Güncesi 
5. Gün: 
Alıntılar || Dilara Book 
Yorum || Mor Düşler Kitaplığı


6 Ekim 2016 Perşembe

GKBT 14. Tur || Mekanik Aşk - Zeliha Eren || Yazar Tanıtımı



Herkese merhabalar.

Geveze Kalemler ile Blog Tur olarak 14. turumuzun ikinci gününde BİS serisinin tatlış yazarı Zeliha Eren'i tanımaya ne dersiniz? Cevabınız evetse hep birlikte Zelişce'yi tanıyalım. :)


30 Eylül 2016 Cuma

GKBT 14. Tur || Mekanik Aşk - Zeliha Eren || Kitap Yorumu



Yazar : Zeliha Eren
Sayfa Sayısı : 512
Yayınevi : Ephesus Yayınları
Seri : Bilişim İstihbarat Serisi 2. Kitap
Basım Yılı : 2016

Bilişim İstihbarat Servisi'nde macera hız kesmeden devam ediyor! Kemerlerinizi çıkarmadınız, değil mi? Gördüğü her güzele kur yapabilme yeteneği olan, Bilişim İstihbarat Servisi'nin cesur ve yakışıklı ajanı Alex Cavendish, dünya kadın popülasyonu içinde asla öpmemesi gereken tek kadının dudaklarına dokunurken, geri dönüşü olmayan bir yola girdiğinin farkında değildi. Julie Thompson, robotlarıyla mutlu mesut yaşayan, onlara nesli tükenmekte olan son panda yavrusu muamelesi yapan bir bilim insanıydı. Fakat evrenin onunla ilgili farklı planları vardı. Hayatı boyunca nefret ettiği adamın çekimine kapılıp bir yanardağa dönüşmüş, bu da yetmezmiş gibi bir anda ajan olup göreve gönderilmişti. Üstelik de onunla… Alex, aristokrasinin beşiği olan İngiltere'de skandal haberler, renkli alışveriş poşetleri, işkence aletine dönüştürülmüş rujlar ve katil olma potansiyelini ortaya çıkaran futbolcuların arasında akıl sağlığını korumaya çalışırken, bir yandan da kendi de dâhil olmak üzere- dünya çapında birçok ajanın hayatını kurtarmayı amaçlayan görevde başarılı olmak için, geçmişinden gelen şeytanlarıyla savaşmak zorunda kalır. İki inatçı yüreğin baştan çıkarma oyunlarıyla süslenen doludizgin aşkına kahkahalarla eşlik ederken, tehlikeli maceralarla kalp atışlarınız yükselecek. Tavsiye: Kesinlikle sakin olmadan okuyun! Öfke hiç bu kadar ateşli olmamıştı. Tutku hiç bu kadar alev almamıştı. Ve aşk… Belki de hiç bu kadar eğlenmemişti bu iki delinin kalbine düşene dek. 
(Tanıtım Bülteninden)

Herkese merhabalar! 
Gevezeler olarak 14. turumuz Zeliha Eren'in Mekanik Aşk kitabına. Maviş mi maviş, tatlış mı tatlış bir kitaba ve tura hazır olun!. 
Vee kemerleri bağlayın! 
O halde hazırsak yoruma geçiyorum? 
****

29 Eylül 2016 Perşembe

GKBT 13. Tur || Canan A. Düzgan || Röpotaj


1-Öncelikle bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? Canan Düzgan kimdir, günlük hayatında neler yapar?
33 yaşında evli ve dans eğitmeniyim. Günlerim genelde dersten derse koşturmakla geçer. Akşamları eşimle bol tuzlu çekirdeklerimizi (zararlı biliyorum fakat fakir eroinidir kendisi) alır film ya da yabancı diziler izleriz. Geceleri ise ya kitap okur ya da kitap yazarım. Böyle geçer günlerim.

26 Eylül 2016 Pazartesi

GKBT 13. Tur || İlham Perisi - Canan A. Düzgan || Kitap Yorumu

Yazar : Canan A. Düzgan
Sayfa Sayısı : 479
Yayınevi : Gitane Kitap
Basım Yılı : 2016


Kendimi bildim bileli yazdım... Uktelerimi, intikamlarımı, söylediklerimi, söyleyemediklerimi; ama en çok da hayallerimi... Bazen yazmak, yaşamaktan çok daha kolay! Ben de yaşayamadığım her ne varsa, onları kendi hikâyemde yazdım. Hikâyemde ne mi vardı? Bir esas kız (tabii ki güzel), bir esas oğlan (tabii ki mükemmel); eh, bir de olmazsa olmazımız playboy kötü adam! Buraya kadar her şey normal, kabul; ama peki ya sonrası? Bir sabah uyandığınızda kendinizi yazdığınız dünyanın, kitabınızın, içinde bulsanız ne hissederdiniz? Ben ne mi hissettim? O playboy Şeytan'ı karşımda gördüğümde mi? Sizce? Ah, bazen empati koca bir yalan! Zorlamayın, beni yaşamadan anlayamazsınız! Ya da okumadan... Hadi, bakalım sayfaları çevirin ve okumaya başlayın! Ben Helen... Pijamalı Helen! Kendimi bildim bileli yazdım... Ya da yazdığımı sandım...
(Tanıtım Bülteninden)





Herkese merhabalar! 13. Turumuzda Canan A. Düzgan'ın İlham Perisi kitabını konuk edeceğiz. Biz her zamanki gibi heyecanlı ve kıpır kıpırız. Eee hazırsanız ve merak ediyorsanız;
Turu takip etmek ve yarışmaya katılmak için : Geveze Kalemler & @gevezekalemler



Öncelikle belirtmeliyim ki kitabın kurgusunu çok sevdim. Helen okulun ezik, aşağılanan ve sürekli dalga konusu olan bir kızdır. Bu nedenle hikayeler yazar ve olmak istediği kızı oluşturur. Ve bir gün bir şey olur ve kendini hikayesinin içinde bulur. 'Üstelik Şeytan' diye adlandırdığı karakteri olan Ramon'un evinde belirir.  İşte bütün her şey burada başlar.

*** 

19 Eylül 2016 Pazartesi

GKBT 12. Tur || Çilek Mevsimi - Burcu Büyükyıldız || Karakter Tanıtımı



Merabalar! Turumuz tüm hızıyla devam ederken karakterlerimizi tanımaya ne dersiniz? Cevabınız evet ise o halde başlayalım :) 


Esas kızımız Mira İlhanlı
Nam-ı diğer Çilek Kokulu Kadın. 
Kahve rengi saçlı, mavi gözlü ve bizim grubun tabiri ile bizim boyumuz kadar bacağı olan uzun boylu bir kadın :D  
Toz Pembe adındaki kafesinde çilekli tartları ile insanları büyüleyecek kadar da becerikli biri. Bana göre prensesleri kıskandıracak kadar güzel ve naif de :)

Geldik esas oğlanımız Yağız İlhanlı'ya.
Kendisi fotoğrafta gördüğünüz gibi yakışıklı bir tip. Kahverengi saçları, ela gözleri ve Mira gibi uzun bir boyu var.Tatlı sevmem deyip Mira'nın tartlarının müdavimi olacak kadar da aşık. Kendisi her ne kadar kelimlerle sevgimi ifade edemem, kelimelerin adamı değil dese de kurduğu cümlelerle hepimizi tavlayacak kadar da mütevazi, kitabı bitirdikten sonra ortalıkta Yağız diye dolaştırabilecek kadar da harika.Yeri geldiğinde her erkek kadar odun bir kişiliğe sahiptir. 


Bir diğer kızımız ise Bengi Aras. Mira'nın kuzeni olan Bengi biraz asi kişiliğe sahip bir balerin.

Sidar Tekinay. Kitap boyunca kafanızı karıştıracak bir kişiliğe sahip.
Kuzgun kadar olmasa da gizemli biri. Kitabın sonuna kadar kişiliği hakkında kesin bir bilgiye ulaşamıyoruz.
Uzun boyu ve yakışıklı bir yüzü var. Açıkçası kitapta hiç tipsiz bir insan yok :D Hepsi yakışıklı anacıımm :D 


Kuzgun.. Onun hakkında pek bir bilgiye sahip olamasak da tur grubu olarak kitap bitiminde herkese bir Kuzgun kampanyası başlatacak kadar yakışıklılığıyla büyülendik :D