Üç Yapraklı Yonca - Ayşe Ayhan | Kitap Yorumu


Yazar : Ayşe Ayhan
Türü : Romantik Komedi
Yayınevi : Parola Yayınları
Sayfa Sayısı: 365
Baskı Tipi: Karton Kapak

Yonca.
Nam-ı diğer Üç Yapraklı Yonca.
Dördüncü yaprağını kim bilir nerede kaybetmiş? Şanssızlıklar kraliçesi. 'Hayat yeni başlıyor.' dergisinin masasız editörü.
Hiç şansım dönmeyecek mi diye düşünürken, şirkete yeni gelen Müdür Alp'in gördüğü an şanının değiştiğine inanan Yonca. Ezeli rakibi Nejat'ı alt etmek için hiç olmadığı kadar hırslı olmak zorundadır.
Hem işte hem de aşkta talihini döndürmeye karar verir. Ama bakalım işler onun istediği gibi olacak mıdır?
(Arka Kapak Yazısı)

Şansa veya şanssızlığa inanır mısınız? Açıkçası hayatıma baktığımda çoğu açıdan şanssız olduğumu düşünen insanlardan biriyim. 
Yonca'da bu konuda benden farksız bir karakter. Hayatında hep şanssız hep bir işleri ters gidiyor. Tabi yeni patronunun gelmesiyle hayatı şans konusunda mı tam bilinmez birden değişmeye başlıyor. 

Kitabın arka kapağında yazmadığım bir kısımda çevrenizde kolaylıkla rastlayacağınız insanların yer aldığı bir hikaye diye söz ediliyor. Bu konuda karakterler gerçekten günlük hayattan bizden kişiler. Düşünüşleri yaptıkları.... Okurken herhangi bir arkadaşınızı görüyor gibi olabilirsiniz. Böyle olunca insan daha iyi adapte oluyor okumaya. Bunlar dışında ;Kurgusunda eksiklikler de yok değil. Bazı yerler de biraz hızlı ilerliyor fakat hafta sonu okumak kafa dağıtmak için ideal bir kitap olduğunu düşünüyorum. Beni ayrıca reading slumptan da çıkarttığı için ayrı bir yeri var.

Yazarın yazım diline gelirsek, daha önce Aşk Nerede? kitabını okumuştum. Yazının sonuna yorumun linkini bırakırım. Yazım dilinin bu kitapta daha da geliştirmiş fakat itiraf etmem gerekirse ben kurgu olarak diğer kitabı ve karakterleri daha çok sevmiştim. O kitabı da size tavsiye ederim. Farklı yayınevinden olduğu için baskısını bulamayabilirsiniz ama denk gelirseniz kaçırmayın. Tatlı bir romantik komediydi.💜 

Üç Yapraklı Yonca'ya dönersek, Yonca'nın hikayesi günlük hayatınızdaki koşuşturmalar arasında bir durak ya da kahve molası niteliği taşıyacak nitelikte. Açıkçası karakteri pek sevmedim ama okurken eğlendim. Beni yormadan, zorlamadan kitabın içine çektiler. Ayrıca yorumumda sona gelirken bir alıntı vardı ki bunu sizlerle paylaşmadan geçmek istemiyorum. 

"Ben değerliydim, erkeksiz, aşksız, bekar ve çocuksuz da değerliydim. Ben sevdiğim işi yaptığım, ürettiğim ve bu şekilde ayakta durabildiğim için değerliydim. Bunu görme fırsatını bana Alp vermişti. Üç yapraklı yoncanın dördüncü yaprağa ihtiyacı yoktu. Çünkü hayat böyleydi. İnsan kendi şansını kendi yaratırmış. Bunu bilememiştim ve hep oturduğum yerden bir şeylerin olmasını beklemiştim. Şimdi hiçbir şeyi beklememe gerek olmadığını, bir şeyi istiyorsan kalkıp yola koyulmam gerektiğini biliyordum. "
Sayfa 301

İsterseniz dünyanın en şanssız insanı olun ama kendinizin ne kadar değerli olduğunu unutmayın. Yazara bu güzel hatırlatma için de ayrıca teşekkür ederim. Kitabı kendinize bir mola tanımak istediğiniz anlarda okumanızı tavsiye ederim. Yeni yorumlarda görüşmek dileğiyle. 💜

10 yorum:

  1. Şans ve şansızlık..
    Kitap içeriğine yakınım not aldım teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Beni son alıntı vurdu. Yoksa romantik komedi hiç tarzım değil ama arada insan bunaldığında bu tarz kitaplara yönelmeli. Güzel yorumun için çok teşekkürler Gonci’m ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam olarak ifade ettiğin bir dönemde okudum. Böyle romantik komedi kitapları okumayı özlemişim. İnsana nefes aldırıyorlar. Alıntı gerçekten çok güzel. Yazar çok güzel bir noktaya değinmiş :)

      Sil
  3. Sanırım okuyacağım oldukça etkilendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuzda çok ama çok seversiniz umarım :)

      Sil
  4. Alıntı çok güzelmiş, teşekkürler yorum için... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanını ayırıp okuduğun için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Denk gelirse kafa dağıtmak için okunabilir sanırım
    Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mola tadında okunacak bir kitap aynen öyle :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.