Yeni Başlayanlar İçin Mutluluk - Susin Nielsen | Kitap Yorumu

Yazar : Susin Nielsen
Tür : Gençlik, Arkadaşlık
Çeviri : Nazan Arıbaş Erbil
Baskı Türü : Sert Kapak
Sayfa Sayısı : 276

KONUSU:
Stewart üstün zekalı bir  çocuktur. Annesi ölünce babası başka bir kadınla evlenir ve hep istediği o kız kardeşe kavuştuğunu düşünürken kız kardeşle birlikte hayatında yeni ve zorlu değişiklikler olacaktır.


Tatlı ismiyle dikkatimi çektiği için alışverişime eklediğim bir kitaptı. Bazı siteler, kurumlar tarafından genç kurguda birincilik ödülü kazanmış. Okumaya başladığımda bana aynı yayınevinden çıkan Lola ve Komşu Çocuk kitabındaki tadı verdi. Daha sonra biraz sıkılmaya başladım çünkü işlenilen olaylar daha çok 13-15 yaş grubunun ilgisini çekecek nitelikte. Bana göre bir tık eksik bir şeyler vardı yani. Tatlı arkadaşlıklar, öğrencilik vb. konular anlatılıyordu.  Kitabın kapak tasarımında ve tanıtımında moleküllerle ilgili bir şeyler okuyacağım izlenimine kapılmıştım fakat kitapta pek ön planda değildi. Buna dair hoşuma giden şey insanların arkalarında moleküller bıraktığı düşüncesiydi. Daha net açıklamam gerekirse sizinle karşılıklı konuştuğumuzu düşünün. Siz benim ben de sizin moleküllerinizi soluyorum. Kullandığımız eşyalar da bizim moleküllerimizden oluşuyor. Aşırı güzel bir düşünce değil mi? Kitaba dair hoşuma giden şeydi bu. Tatlı bir kitap olmasına öyle ama 15 yaşından büyük okuyuculara zevk vereceğini düşünmüyorum. Benim gibi bir şeyler eksik gibi hissedeceksiniz büyük ihtimalle. 12-15 yaş grubuna tavsiyemdir.

22 yorum:

  1. Tüh bir yaşla kaçırıyorum kitabı 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha bir dene istersen belki hoşuna gider🙂

      Sil
  2. Bende doğrusu isminden etkilendim şu anda. Kitabın çokta moleküllere değinmemesine üzüldüm. Ama paylaştığınız "insanların arkalarında moleküller bıraktıkları" düşüncesi gerçekten çok şirin ve iç yumuşatıcı. İnceleme için çok teşekkürler ve kucak dolusu sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça cici aslında. Dediğim yaşlarda okumuş olsaydım çok daha fazla sevebilirdim. Molekül benzetmesi cidden çok hoş. Hele kitaptaki sahnesi tam yüreğe dokunan cinsten 🙂

      Sil
  3. adı çok güzelmiş, senin foti de nefis olmuş yaa, lola ve komşu çocuk da güzeeel :) ama demekkisi bunu okumasak da oluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet 15 yaş üstü için biraz sıkıcı bir kitap 🙂

      Sil
  4. Kesinlikle. Biraz alırken dikkatsiz de davrandım ismine kanıp genç kurgu diyordu. Sanırım artık genç değilim 🤭😂

    YanıtlaSil
  5. GÜZEL BİR TANITIM GONCA, BENCE YETİŞKİNLER DE OKUMALI.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk bakış açısı için okunabilir de bence ama okunmasa da olur 🙂

      Sil
  6. Keşke Lola kıvamında devam etseymiş. Bu tarz kitaplar için büyüyoruz sanırım ama adı çok güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke. Lola'yı sevmiştim. Dediğin gibi büyüyoruz sanırsam bunun etkisi de büyük. Veee kitabın adı gerçekten çok güzel :)

      Sil
  7. isim çok güzel seçilmiş gerçekten... ama benim yaşım tutmuyor sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk bakış açısı görmek isterseniz neden olmasın :) Çok böyle yaşla sınırlamak da doğru olmadı galiba..

      Sil
  8. Kitabın ismini hayran kaldım. :) Konusu da güzelmiş ancak yaş grubunu çok aşıyorum. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap isim olarak gerçekten çok çekici ama gerçekten ilerleyen yaşlar için bir tık sıkıcı olabilir. Sınırlama yaptım ama tamamen okumayın demek de istemiyorum araftayıımmm

      Sil
  9. Adı çok hoş gerçekten ama benlik değil gibi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzel kitaplar bulmanız dileğiyle o zaman 🙂

      Sil
  10. Elinize sağlık, en kısa süre de alacağım :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.