Ağaç Ev Sohbetleri #7


Ağaç ev sohbetleri tüm hızıyla devam ediyor ama benim o hıza yetişmem asla mümkün olmuyor. Nihayet bir boşluk yaratıp bu yazıya yetişebildim. Hele ki yaklaşık bir buçuk sene gibi bir süre sonra öğretmen olacağımı göz önüne alırsam bu soruları cevaplamak benim için zorunlu desem yeridir.
Gelelim bu haftanın sorusuna-sorularına;


-Türkiye'nin eğitim sistemi sizce nasıl?
-Eğitim sistemimiz açıkçası iyi durumda değil. Ülkemizin büyük ve düzeltilmesi gereken eksiklerimizden biri. Tabi bu haa deyince olacak bir şey değil. Sihirli değneğimiz olsa ve düzeltebilsek keşke dediğim çok anlar oluyor. Biz genel olarak eğitim sisteminde teorik olarak güzel şeyler düşünüp pratikte yapamayan bir ülkeyiz. Umarım ilerleyen zamanlarda düzelir bu durum.

-Sınav sistemini ve ezberden yana olan bu sistemi destekliyor musunuz?
-Desteklemiyorum. Bir şeyleri ezberlemek öğrenmek demek değildir. Bence sınavlarda bu denli başarısız olmamızın en önemli sebebi de tam olarak bu ezberci yaklaşım. Ezberliyor mantığını kavramıyoruz. Farklı bir şekilde karşımıza çıkınca da donup kalıyoruz. Öğrenmek ezberlemekle olacak bir şey değil. Öğrenmek davranışlarınıza zorlanmadan bunu kolayca yansıtabilmek ve o şey hakkında farklı detaylarla karşılaştığınızda donup kalmak değil bence. :)

-Siz öğrenciyken en çok neyde zorlandınız?
-Sürekli olarak sınava yönelik ders çalışmak beni bunaltıyordu. Hala da öyle. Üniversite sınavından kurtuldum derken karşıma hayatım için daha büyük bir yön verecek olan KPSS çıktı. Öğrendiğim şeyleri hayatımı inşa etmekte kullanacağım evet ama bunu sınav sonuçlarının bana başarılı ya da başarısız şeklinde dönüt verdiği bir şekilde yapmak istemiyorum. Bu yüzden sürekli sınav sınav bir müddet sonra herkesi boğar bir hale geliyor. Hee bir de bireysel farklılıkları bir türlü anlamayan öğretmenlerimin bizi yarış atı haline getirmesi yüzünden arkadaşlıkların bozulması var. Umarım ilerleyen dönemlerde bunlar olmaz.

26 yorum:

  1. Eğitim sistemimizin temelden düzeltilmesi gerekiyor sinavlar ülkesi olduk kpss sonrası ALES , YDS üniversite sınavları günlerimi özleyeceğimi düşünmezdim ☹️ kaleminize sağlık ... Güzel bir Ekim ayı sizinle olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sınavlar ülkesi haline geldik. Düzene girecek ama uzun bir süre var önümüzde. Sizin için de güzel bir ay olsun 🙏🏻

      Sil
  2. GÜZEL BİR YAZI OLMUŞ, GONCA HANIM. SİZ DE GÜZEL TESPİTLERDE BULUNMUŞSUNUZ. TEBRİK EDERİM.

    YanıtlaSil
  3. Sen yine 7.sine gelebilmişsin. Ben 1.de kaldım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece 3 ve 7 yi yazdım diğerleri yok 😔

      Sil
    2. Belki diğerlerini de yazarsın:)

      Sil
    3. İnşallah bir düzene girsem yazarım diye umut ediyorum :)

      Sil
  4. Ne güzelde yazmışsın. Kesinlikle onaylıyorum! :)
    Başarılar ve güzellikler seninle olsun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, güzel şeyler hepimizi bulsun 🙏🏻🙏🏻

      Sil
  5. Ben de sınavlara girmekten çok bunaldım, aşırı stresli ve anlamsız bir süreç bence. Sınavlara hazırlandığım zamanlar kayıp gibi hayatımda. Üniversitelerde verilen eğitimin yetersiz olduğunu düşünüyorlarsa sistemi geliştirsinler ek sınav koymak yerine. Daha az öğrenci alınıp daha kaliteli eğitim verilebilir. Ayrıca testin iyi bir yöntem olduğunu da düşünmüyorum, klasik sınav her zaman daha verimli bana kalırsa.
    Dertli olduğum bir konu işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Test çok hazırcı bir düşünce bana kalırsa da. Zaten teste alışan bireyler genelde klasik sınav yapamaz. Nereden bakarsak En büyük sorun sınavlar kesinlikle.

      Sil
  6. Ha bu arada görselini çok beğendim. İnan ki, hep öyle bir kulübede yaşamak istemişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı düşüncede olunca bunu kullan Gonca ağaç ev yazılarında dedim uzun bir süre göreceğiz o görseli 🤭

      Sil
    2. Çok iyi olur. Görsel harika.

      Sil
  7. ezberci eğitim sistemi baştan sona yanlış. sürekli sınav modeliyle oynuyorlar gerçekten çok yazık. bu kadar mezun eğitimsiz var ortada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezber yapmak öğretmiyor işte. Ama bütünüyle eğitimsiz mezun suçunu okula atmak ne kadar doğru birey bir müddet sonra kendi kendini geliştirmekten sorumlu ama bütünüyle de bir şey öğrenmeden mezun olan varsa o onun okulu boşvermişliğidir bence.

      Sil
  8. Ah, biz öğrencilerin ne yazık ki kanayan yarası eğitim sistemimiz...
    Bir de sizi mimledim. Vaktiniz olunca yaparsanız cevaplarınızı okumaktan mutluluk duyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müsait olunca hemen döneceğim teşekkür ederim :)

      Sil
  9. kpss türkiyenin öğrencilere yaşattığı bir lanet adeta :/ kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Vakit ayırdığınız için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  10. bir öğretmen olarak o kadar dertli olduğum bir konu ki ama sende çok güzel noktalara değinmişsin...

    YanıtlaSil
  11. Aslında istediğimiz şeyler teorik olarak yer alıyor eğitim sisteminde ama pratiğe dökme konusunda biraz daha çalışmalıyız :)

    YanıtlaSil
  12. Finlandiya eğitimde en başarılı ülke keşke onlardan bir şeyler öğrensek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke uygulayabilsek. Fakat ülke yapısı olarak da gelişmemiz gerek. Çünkü Finlandiya bize göre nüfus olarak az bir ülke. Bundan ziyade ülke ihtiyaçlarına yönelik eğitim sistemi kurmak gerek.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.