Good Doctor | Dizi Yorumu (Kdrama)

Adı : Good Doctor
Tür : Medikal, Romantik
Bölüm Sayısı : 20
Bölüm Süresi : 1 Saat
Yayın yılı : 2013
ImDb puanı : 8.1
Ülke ve Dil : Güney Kore & Korece

KONUSU :
Park Shi-On otizimli ve gelişim engelli bir adamdır. Yaşadığı olaylar sonucu çocuk cerrahı olamaya karar verir ve bu süreçte karşılaştığı engeller ve sıkıntılar anlatılır.
Çoğumuzun ülkemizde "Mucize Doktor" adıyla bildiği dizinin orijinal hali aslında Good Doctor. Bizdeki halini çok sevince  bir de orijinaline bakayım bir karşılaştırma yapayım dedim veee inanamayacaksınız ama bizim dizi çok çok daha iyiiiii *alkışlar alkışlar*


Dizinin ilk başları oldukça güzel başlıyor. Karakteri tanıyorsunuz. Neler yapabileceğini görüyorsunuz. İlk bölüm zaten bizdekiyle aynı. Olay ve gidişat bakımından yani. Sonraki bölümler biz yeni şeyler üretmeye başlamışız. Pek tutarlılık yok. :)
Ayrıca yan karakterler ve geçmişlerinde de epey değişiklik var. Biz geçmiş örgülerini korelilere göre çok daha güzel kurgu oluşturmuşuz. Gerçi konunun sonu entrikaya çıkacaksa malum bunda bir numarayız. :D
İşteee tam burada Good Doctor biraz zayıf kalmış. İlk bölümlerde olaylar yığılmış son bölümlerde her şey artık bitmiş ve ana karaktere yönelik hiçbir şey kalmamış hale gelmiş. Olayy yok. Durum böyle olunca son bölümlerini biraz zorla izledim desem yeri var. 20 bölüm yerine 16 bölüm olabilirmiş diye düşünüyorum.
Bizim versiyonunu izleyip orijinalini merak ediyorsanız pek bir numarası yok bana göre. Bizimkiler bu uyarlamada çok daha iyi iş çıkartmış. İzlemeseniz de olur diye düşündüğüm dizilerden biri. 
Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle.


Instagram : @daisyandbook

22 yorum:

  1. O halde izlemeye gerek yok :)) Türk versiyonunu da izlemiyorum aslında ama şu an memleketteyim, annemler izliyor, ben de dahil olurum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir göz at gerçekten güzel bir uyarlama ben sevdim. Gerçi ben dizikoliğim ondan da olabilir 😂😂

      Sil
  2. Genelde böyle uyarlamalarda basit kalan taraf biz oluruz. Hele bu ara böyle yapımların sayısı çok arttı. Son yorumun en samimi olmuş, "İzlemeseniz de olur diye düşündüğüm dizilerden biri" :DD

    YanıtlaSil
  3. Bunu izlemesen de olur bence. 😊

    YanıtlaSil
  4. Bu diziyi izlemiştimm. Çok güzeldi. :) Mucize Doktor'un orijinal versiyonu evet. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa öylemi ben pek beğenmedim😳 Bizimki çok daha iyi 🤭

      Sil
  5. Mucize Doktoru izliyorum. Bunu okumak iyi geldi tesekkurler. izlemeyiz diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de izlemeseniz bir şey kaybetmezsiniz. Bizimki çok daha iyi 😊

      Sil
  6. hımmm, faydalı bilgi oldu saoool :)

    YanıtlaSil
  7. Bana da orjinali daha iyi gibi gelmişti, kızın oyunculuğunu vasat bulsam da :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölümleri güzel ama sonraki bölümler epey sıkıcıydı bilemiyorum biz olay seven milletiz dizilerde 🤭

      Sil
  8. Yıllar önce izlemiştim ve bende yeri hala ayrıdır. Konunun orijinalliği ve sevdiğim oyuncuları bünyesinde barındırması sebebiyle benim listemde ilk sırada. Ayrıca Amerikan yapımını da takip ediyorum. Bizimkini düzenli olarak takip edersen bile rastladığım kadarıyla Amerikan yapımıyla daha tutarlı. Olaylar, hastalar neredeyse aynı.
    Dediğim gibi düzenli takipçisi değilim ama son bölümlerdeki salgın meselesi ve çevresinde gelişen olayların tamamı Amerikan yapımının kopyasıydı.
    Türk yapımında başrolü çok beğendim. Cuk oturmuş. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amerikan yapımına bakmadım ama bununla uyuşan noktaları çok az. Ben Kore versiyonunu yorumda da dediğim gibi pek beğenmedim. Çok fazla dizi izlediğimden olsa gerek bir müddet sıktı. Lafım oyunculara değil kurgusal gidişata 😊

      Sil
  9. Demek biz daha iyiyiz ben şok :)

    YanıtlaSil
  10. Meşhur Mucize Doktor'umuzun orijinali buymuş demek ki :) Ama bizdeki ana karakterin oyunculuğu da çok iyi yahu, normalde bir dizi/film uyarlanıyorsa orijinalini de merak edip izlerim ama buna gerek yokmuş zaten yorumun için teşekkürler Goncik :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore halindeki başrol oyuncusunun da oyunculuğu çok iyiydi ama olay gidişatı aşırı yanaştı o biraz sıkıyor

      Sil
  11. Mucize Doktoru izlemiyorum ama daha kısa olduğu için Good Doctor dizisinj izlerim belki demiştim ama yorumundan sonra bayağı bir erteledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa ben yine çok etkilemiş olmayayım sen izlediğinde seversin umarım :)

      Sil
  12. İzlediğim en güzel Kore dizilerindendi.Evet biraz durağandı ama konusu değişik olunca izlettirdi kendini☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konu olarak ilgi çekici ama son bölümleri gitmedi bende bilemiyorum 🤭

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.