Parasite | Film Yorumu (Her Ay 1 Kitap 1 Film Etkinliği)


Adı : Parasite
Türü : Dram, Gerilim ve Gizem
Süresi : 2 Saat 12 dakika
Yayın yılı : 2019
Yönetmen : Bong Joon-Ho
İmdb puanı : 8.4/10
Benim Puanım : 10/10



KONUSU : Dolandırıcı bir ailenin, zengin bir eve sızmasını konu alır.

Merhabalar, Şubat ayının Her Ay 1 Kitap 1 Film etkinliğimiz kapsamındaki filmi Parasite’ydi. Şu etkinlik filmleri ve kitapları olmasa cidden buraya uğrayamayacağım. Okul açıldı, Gonca kayboldu. Ara sıra uğramaya çalışacağım ama internet sorunu yaşadığım için pek aktif olamıyorum. Bir de geçen blogumu incelerken önceki yazılarımdaki yorumlarımın daha iyi olduğunu fark ettim. Bu yüzden bir tık moralim bozuldu. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz. Lütfen bana bu konu hakkındaki düşüncelerinizi yazın. Neyse benim iç dökme seansım bittiğine göre gelelim filme. Film Oscar adayı olunca çoğu siteden kaldırılınca yeni filmi  The Irishman olarak güncellemiştik fakat son anlarda ablamın derin araştırmaları sonucunda Oscar da geçince açılan bir linke ulaştık. İtiraf edeyim 3 saatlik Irishman’i etkinlik için nasıl seçtim gram bilemiyorum. Netflix’in önerisine kandım ühühühüh Bir de Irishman hakkında hiç güzel yorum görmeyince biraz soğumuştuk. Bulduğumuza o kadar sevindim ki. Neyse yoruma geçemeden önce filmin almış olduğu Oscarlara bakalım.

- En iyi yönetmen
-Yabancı dilde en iyi film
-En özgün senaryo
-En iyi film

Bu ödülleri aldığını görünce bizde beklenti tavan oldu haliyle. Ama beklentimi yıkacak korkusu da var. Yıkmadı ama. Gerçekten aldığı bütün ödülleri hak eden güzel bir filmdi. Oldukça hızlı ilerliyor hemen içine çekiyordu. Zaman zaman geriliyor, zaman zaman drama kaptırıyorsunuz kendinizi izlerken. Sonunda hele vurucu darbe indiriyor izleyiciye bence ki bana göre Koreliler asla dizi sonu yapmıyorlardı ki filmlerde yapıyorlarmış bunu öğrendim. Herkesin övgüsünü sonuna kadar hak eden bir filmdi. Kesinlikle benim için 2020’nin ve daha önce izlemiş olduğum favori filmler arasındaki yerini aldı. Filme dair en büyük pişmanlığım sinemada izlememiş olmaktı. O atmosferle daha fazla hayran olabilirdim çünkü. Sanki yeterince olmamışım gibi. :D Velhasıl kelam izleyin izlettirin efendim.
Ayrıca etkinlikle ilgili birkaç küçük not düşmek istiyorum. Her aya katılmak zorunda değilsiniz. Katıldığınız aydaki kitabı okuyup filmi izlemek zorunda değilsiniz. Biz listeyi tamamen kendi izlemek ve okumak istediklerimiz üzerine oluşturduk. Çoğu film ve kitap şu zamana kadar okunmuş veya izlenmiş şeyler çünkü. Bize katılırsanız bizi mutlu edersiniz. Unutmadan söyleyeyim kitaplara ait okuma takibi görselleri de paylaşıyoruz instagram hesaplarımızda oraya da bakabilirsiniz. Mart ayının etkinlik kitap ve filmi : Bilinmeyen Adanın Öyküsü – Trumanshow


35 yorum:

  1. İlk öncelikle şunu söylemeliyim ki önceki yazılarınla şimdiki yazıların arasında fark yok. Hepsi çok samimi, sıcacık ve güzeller. Sakın öncekiler daha güzeldi diye düşünme çünkü hepsi harikalar :)
    Konusu ilgimi çekti açıkçası ama büyük bir ihtimalle yaz ayında izleyebileceğim çünkü zamanım maalesef pek yok. Okuldan, sınavlardan... Ama mutlaka ismini bir yere not alacağım :)
    Film İncelemene bayıldım! Kendine çok iyi bak kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su, teşekkür ederim yorumun beni çok mutlu etti. Sanki önceden daha güzel açıklıyormuşum gibime geliyor baktım birkaç yazıma moralim bozuldu iyice. Dedim bu böyle olmayacak. Hepten yazma isteğim kaçtı ama yorumunla mutlu oldum. Filmi vakit bulur bulmaz izle mutlaka şimdiden keyifli izlemeler ❣️

      Sil
  2. Ödül töreninden sonra merak ettiğim bir film. İzlemedim ama nedense beğenir miyim ki kaygısı taşıyordum. Bu akşam eşimle izleme kararı aldık. Yazını okumak güzel bir tesadüf oldu, hele ki puanını görmek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de genelde her şeyi beğenen bir tip değilim ama bu gerçekten güzel bir filmi umarım eşin de sen de çok beğenirsiniz 🙏🏻

      Sil
  3. Ben de Oscar almadan önce izlemiştim, etkilemişti cidden. Waow koreliler böyle filmler mi yapıyor demiştim, Kore sinemasına uzak biri olarak. Zaten Oscar da aldılar bu filmle. Beğenmene sevindim, sonu gerçekten 'ulan oha ya' dedirtti😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cağnıım Koreliler. Ben her şeylerini beğeniyorum ya hahajaja 🤭

      Sil
  4. Yazıların hakkındaki fikrimi söylemiştim zaten bebiş :))
    Derin araştırmalarımın sonuç vermesi ile iyi ki izlemişiz! ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi kii yoksa benim kafam yine sarkacaktı bir yerlerden jsjsjsjd

      Sil
  5. Bir yerlerde bulabilirsem ben de izleyeceğim

    YanıtlaSil
  6. İnstagramdan yolladım bebiş 😊

    YanıtlaSil
  7. Bence hala güzel yazıyorsun yazılarını. Ben keyifle takip ediyorum blogunu sevgili Gonca. :)
    Parasite filmini ben de çok beğendim. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, bunları senden duymak çok hoş teşekkür ederim 😊

      Sil
  8. iyi film hıhım. ay sonuna dek işallah yazarım filmi de kitabı daa, okuyuncaağğ :) ayol ne demek o, yorumlarım daha iyimiş. nasıl yanii. hep aynısın beee :) aynı sana benziyoon hihihi :) takma kafanı raat ol beee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden sanki daha bir böyle hevesli tatlı yazıyormuşum deep şimdi sanki bir eksiklik var gibi hissediyorum bilemedim 😞 Yorumlarını de 48585 gözle bekliyoree

      Sil
  9. Filmin ismini ilk duyduğumda parazit virüs gibi bir şey herhalde, insanlara bulaşıyordur falan diye düşündüm, çok önemsemedim. Sonra övülmeye başlandı, bir de üstüne ödül alınca izleyeyim dedim. Ya bir film soluk almadan mı izlenir, zaman su gibi aktı gitti, inanılmaz gerçekten. Teşekkürler yorumun için, herkese tavsiye edilecek bir film gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben de ilk başlarda sizin gibi düşündüm. Dedim be filmmiş herkes övüyor bir bakayım sonda mevzu buralara kadar geldi 🤭

      Sil
  10. Oscar almış olsa da şüphelerim var. İzleyip karar vereceğim. :) Şubat bitmeden, linkte bulabilirsem ikizle izleriz. ;)

    YanıtlaSil
  11. Merak ediyorum ben de ama henüz izleyemedim. İlk fırsatta izleyeyim.

    YanıtlaSil
  12. Yazıların hep güzel, seviyoruz biz, hiç tereddüt etme :)) Bu filmi bulamayanlardanım ben de :D İzleyebilirsem umarım senin gibi severim :))

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir bilgilendirme çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Ben kitabı okumayıp, filmi izleyenlerden oldum bu ay 🙄 Ama size ne kadar teşekkür etsek az. Yine kitab okuyorum zaten ama, filme bir türlü fırsat bulmamıyordum. Ama 2 aydır sayenizde 2 güzel film izlemiş oldum. Çok sağ olun. ❤🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz teşekkür ederiz asıl katıldığınız için şu sıralar yoğun olduğum için pek katılanlara bakamadım kendi yorumlarımı bile kaçak göçek yazıp paylaşıyorum. Vakit bulunca bakacağım muhakkak yorumlarınıza 😊😊

      Sil
  15. A film based on fact, the reality of a rich and poor life. Nice review & I followed your blog now

    YanıtlaSil
  16. Selamlar :)Güzel bir öneri olmakla birlikte instagram gönderileriniz görsellerinizde bir harika

    YanıtlaSil
  17. ay bu film şahaneydi yaa unutunca bi daha izlerim ben bunu :D yorumların hakkında söylediğin şey konusunda bence şuan yoğun olduğun için kendin böyle düşünüyorsundur yaa ben seni yeni tanıyorum uzun süredir bilmiyorum ama seviyorum yani okumayı takma böyle şeyleri kafana rahat ol :) ben de ders çalıştığım için herkesi dolaşıp sık sık okuyamıyorum bloguma gelen yorumları bile geç yanıtlıyorum ve yazmak istediğimde de bir şeyler eksikmiş gibi geliyor ama bu tamamen kafamız dolu olduğu için bence bize öyle geliyo yanii düşünme böylee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum bu böyle inan yoğunluktan mahvoldum bu dönem. Yorumlara dediğin gibi zor dönüyorum. Paylaşılmayı bekleyen ne çok yorumum var offofofof

      Sil
  18. iyi geceleer iyi pazarlaaar şekerlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deeptone'cuğum mutlu pazarlar :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.