Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho | Kitap Yorumu

Yazar : Paulo Coelho
Türü : Psikolojik Kurgu
Yayınevi : Can Yayınları
Sayfa Sayısı : 213
Baskı Tipi : Karton Kapak
Çeviren : Haldun Pamir
Baskı : 54.

KONUSU :
Veronika sıradan hayatında her şeye sahip olmasına rağmen mutlu değildir. Durum onun için böyle olunca yaşamına son verme kararı alır fakat işler umduğu gibi gitmez ve ölümden kurtulur. Buraya kadar her şey normaldir fakat gözlerini açtığında kendini bir akıl hastanesinde bulur ve ömrünün kısa bir süre sonra son bulacağını öğrenir. Peki bu sürede Veronika için neler değişecek dersiniz?

YORUM
Delilik nedir? Hangi insanlara deli diyebiliriz? Delilere göre onlar akıllı ya biz deliysek? Biraz tuhaf sorular değil mi ? Yoruma ilk olarak böyle başlamamın nedeni kitapta beni çok etkileyen bir kısımın olması ve orada aynen bu sorulara bizi itecek bir hikayenin yer alması. Siz sorulara ufak ufak cevap ararken ben yorumun derinlerine geçeyim.  Hepimizin hayatında sıradanlaştığını düşündüğümüz anlar olmuştur. Veronika da bu anlamda bizden farksız değil ama bizim aksimize bu sıradanlıktan kurtulmak adına farklı bir çözüm yolu buluyor. Bu yöntemde başarısızlığının yanında kendini akıl hastanesinde buluyor. Yazar bu noktada anlatmaya başladığı olayların aslında kendi hayatından esinlenerek yazıldığından da bahsediyor. Kendisi farkı düşünce yapısına sahip olduğu için ailesi tarafından akıl hastanesine gönderilmiş ve oradaki deneyimlerini, gözlemlerini kitabına aktarmış. Bu gerçek çok üzücü bir detay olmasıyla birlikte yazarın kitabın anlatımına hakimiyetindeki farklılığı o kadar belli ediyor ki. Evet bu yazarın başından gerçekten böyle bir şey geçmiş diyorsunuz.
 Bir kere okurken Veronika'ya uzaktan bakamıyorsunuz. Sanki o akıl hastanesinin içinde duvarın köşesinden onu izliyorsunuz o derece güzel ve içine çeken bir anlatımı var. Yazarın Aldatmak kitabında kadın psikolojisini ne kadar iyi anlattığını görmüştüm fakat bu kitapla yazara olan hayranlığımın kat be kat arttığını bir kez daha vurgulamak istiyorum. 
Üstelik tüm kitap boyunca sadece Veronika üzerine de durmuyoruz. Akıl hastanesinde duran diğer hastaların da psikolojilerine, yaşadıklarına konuk oluyoruz. Her bir karakterde çok farklı düşüncelere sürüklenirken kitabın sonuna geldiğinizde ne kadar güzel bir psikolojik kitap okuduğunuzun farkına da varmak cabası elbette. Kitabı büyük bir zevkle okudum tavsiye ederim ve bu kitapta bana eşlik eden sevgili Çağla'ya teşekkür etmek istiyorum. Kitabın bitiminde birbirimizle konuşup kitap değerlendirmesi yapmak her zaman en büyük zevkim olmuştur. Sizler de kitap hakkında konuşmak isterseniz instagramdan @daisyandbook veya blogumda bulunan bana ulaşın kısmından bana ulaşabilirsiniz. Son olarak da yazarın diğer kitabının yorumunu okumak isteyenler için aşağıya linkini bırakıyorum. Yeni yazılarda görüşmek üzere! :) 

19 yorum:

  1. Yazarın yıllar öncesinde Simyacı'sını okumuştum. Başka bir kitabını okumak nasip olmadı. Kitap tanıtımı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simyacı'yı henüz okumadım ama 2019 okuma listemde :)

      Sil
  2. Kesinlikle güzel bir kitap Simyacı'yı henüz okumadığım için karşılaştırma yapamıyorum ama oldukça güzel :)

    YanıtlaSil
  3. Simyaciyi okumuştum. Diğer kitaplarında okumak lazım ♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de henüz Simyacı kitabını okumadım ama 2019 listemde muhakkak okunacak :) Diğer kitaplarına kesinlikle bakılmalı Veronika Ölmek İstiyor ve Aldatmak kitaplarını okudum ikisi de birbirinden güzeldi :) Şans verilmeli!

      Sil
  4. Yazardan sadece Simyacı' yı okudum. Bu kitabı da notlarıma aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yorumda Simyacı kitabını gördüm ben de en kısa zamanda onu okuyacağım. Umarım siz de bu kitabı büyük bir zevkle okursunuz :)

      Sil
  5. bende yıllar önce "Simyacı" yı okumuştum, kütüphanede denk gelirse alırım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kütüphaneyi beklemeyin :) Daha sonra okuduğunuzda beklettiğiniz için pişman olabilirsiniz

      Sil
  6. Bu kitabı duymuştum güzel olduğunu... Hatırlamış oldum teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Okumak istediğim kitaplar arasında 😊
    Teşekkürler güzel paylaşım için blog etkileşim grubundan sizi takibe geldim nice yazılar olsun(camdandusler)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Benim de sizi takip etmiş olmam gerekiyor.Güzel yazılarda buluşmak dileğiyle :)

      Sil
  8. simyacı ve veronika ölmek istiyor, ikiside okumak istediğim eserler. Paulo Coelho okuma fırsatım olmadı henüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yazarın güzel bir kalemi var. Umarım en kısa zamanda okuyabilirsiniz :)

      Sil
  9. Değişik bir kitap. O zaman okuma listesine alalım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım okuduğunuzda çok seversiniz :)

      Sil
  10. bu kitabı kaybetmiş, yarıda bırakmıştım.. oysa çok etkilenerek okuyordum.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tekrar okumak nasip olur. Sonunda epey bir aydınlanma yaşatıyor çünkü 😊

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.