The King's Affection | Dizi Yorumu (Kdrama)


 

Adı : The King's Affection

Türü: Dram, Tarih

Bölüm Sayısı : 20

Bölüm Süresi : 1 saat

Ülke - Dil : Güney Kore - Korece

Yayın Yılı : 2021

Diziye Puanım : 8/10


KONUSU :

Kraliyet ailesinde ikiz bebek dünyaya gelir. Fakat ikizlerden biri kızdır ve kız kraliyet ailesi için utanç ve uğursuzluk olarak görüldüğü için kimseye fark ettirilmeden kraliçe kız olanı ölmüş gibi göstererek saraydan göndertir. Bir gün ikizlerden erkek olan Hwi vefat eder ve ikizi yerine geçer, kral olmak için elinden geleni yapar. Peki kız olduğu sırrını nasıl saklayacaktır?

***

Herkese merhabalar, yılı bir başka güzel diziyle kapatmak istediğim için The King's Affection yorumunu en sona bıraktım. Yılı güzel diziyle kapatalım ki güzel dizilerle devam edebilelim. :)

The King's Affection ilk başlarda beni tarihi dizi olması nedeniyle iten bir diziydi. Moon Lovers'da zamanında ağlamaktan helak olduğum için ondan sonra tarihi dizi izlememe kararı almıştım fakat gelin görün ki işin ucunda Rowoon olunca dedim bir şans ver en fazla sinir olur ağlarsın ya da beğenmez bırakırsın. Zira bu yıl o kadar çok dizi yarım bıraktım ki listeme bakmaya çekiniyorum.. 

Neyse ki diziyi ne yarım bıraktım ne de öyle hunharca ağlama krizleri geçirdim çok şükür. Bu noktada benim gibi düşünenler varsa dizi orta seviyede dram ve entrika içeriyor. Ben bir balık burcu olarak ağlamayıp katlanabildiysem siz de katlanırsınız :D  Zaten dizinin ilk bölümleri dramın aksine o kadar eğlenceli ki neredeyse her bölümde sesli güldüm. Rowoon'un şapşal karakteri sağolsun. Hazır karakter demişken gelin bir bakalım kim neyin nesi :)




Prens Hwi / Park Eunbin 

Park Eunbin ikiz erkek kardeşinin ölmesiyle onun yerine geçen kız kardeşi canlandırıyor. Bana göre tartışmasız dizinin yıldızı. Kız ve erkek karakter arasındaki o duygusal geçiş ve karmaşaları öyle güzel yansıtıyordu ki gerçekten erkek olduğu zamanlarda erkek bir karakteri, kız olduğu zaman kız karakteri izliyor gibiydim. Oyunculuğu on numaraydı. Hatta arkadaşımla diziyi değerlendirirken birbirimize başka bir dizisi olursa gözümüz kapalı izleriz bile dedik. 




Jung Ji Woon / Rowoon

Rowoon'u Prens Hwi'nin kraliyet öğretmeni olarak görüyoruz. Cesur, azimli ve oldukça akıllı olan Ji Woon dizide beni en çok güldüren karakterlerden biri. Rowoon'da karakteri adeta oynamamış yaşamıştı o yüzden karakteri her izlediğim sahnede büyük keyif aldım. 





Lee Hyun / Nam Yoon Su

Nam Yoon Su karşımıza ikinci erkek olarak konumlandırılmış ve Prens Hwi'nin kuzeni Lee Hyun olarak çıkıyor. İtiraf etmem gerekirse hiç ama hiç ikinci erkek sendromu yaşamadım dizide. Ji Woon sağ olsun hiç ortam hazırlamadı, direkt ona düştüm :D Ama Nam Yoon Su'nun o harika gamzeleri ve tatlı karakteriyle kendisine hayran olduğumu söylemeden geçemem. Daha önce hiçbir dizisini izlememişim ama gelecekte kesinlikle izleyeceğim.

 



Dizide ana roller yanında 4 ana karakter şeklinde düşünülerek cast hazırlanmış ama ben bu üç karakterin tanıtmanın yeterli olduğunu düşünüyorum. Diğer karakterleri izledikçe öğrenmek daha iyi olacaktır. Gelelim dizi hakkında genel görüşlerime. Yorumun başında da dediğim gibi diziyi yoğun dram olarak düşünüyordum ama ilk bölümlerde o kadar çok güldüm ki anlatamam. Karakterlerin saftirikliği, oyuncuların uyumu gerçekten harikaydı. Kadro zaten genç bir de kamera arkalarında da harika anlaşıyorlar, bu kameranın önüne de harika bir kimya olarak yansıyor ve izleyenleri büyülüyor. Birlikte harika olmalarının yanı sıra bireysel olarak da her oyuncu harikaydı. Park Eunbin dediğim gibi dizinin parlayan oyuncusu olmakla birlikte, Rowoon'un da ondan asla altta kalır yanı yoktu. Özellikle bundan önce izlediğim dizisi olan Extraordinary You dizisindeki oyunculuğu ile bu oyunculuğunun arasındaki fark o kadar netti ki. Kendini çok ama çok geliştirmiş. Hem karaktere giriş hem de mimik kullanımı gerçekten harikaydı. Özellikle unutmamak için not almıştım aksiyon sahnelerinde bir harikaydı. İzlerken keşke daha fazla kılıçla görebilseydim falan dedim. Kılıç dövüşü sahneleri dizinin genelinde çok güzel açılarla izleyiciye verilmişti. 

Dizide bu kılıç işinde aşırı iyi olan biri daha vardı. Normalde bu karakteri uzun anlatmak istiyordum ama dedim anlatacak  çok bir şeyi yok ama hiç değinmemek de olmaz. Bu karakter Byung Chan'ın oynadığı Kim Ga On karakterinden başka biri değil. İlk bölümlerde hiçbir şekilde konuşamamasına rağmen kendisinden gözlerimi alamadım. Keşke daha fazla sahnesi olsaydı dediğim karakterlerden biri. 

Şimdi hep güldük eğlendik. Malumunuz bu bir tarihi dizi entrikasız olmaz. Dizinin başında ne kadar eğlendiysem sonuna yaklaştıkça o kadar sinirlendim ve söylendim. Bu ara izlediğim dizilerdeki kötü karakterler gerçekten oyuncuları tarafından öyle iyi veriliyor ki izleyiciye eliniz ayağınız titriyor yani sinirden. Bu dizideki kötü karakterler de öyleydi. Dibine kadar size o siniri yaşatıyordu.Tabi diziye böyle kendimi kaptırmamın en büyük etkenlerinden biri de dizinin OST'leri. Gerçekten dizide çalan tüm şarkıları o kadar sevdim ki. Özellikle açıp dinlediklerimi yorumun sonuna bırakacağım. 

Şimdi şöyle yorumuma bakıyorum da hep övgüyle yola devam edemeyiz. Ne demişler her güzelin bir kusuru vardır. Bu dizinin kusuru ise bakışma sahnelerinin tıpkı bizim dizlerdeki gibi uzun olması. Bir de üzerine müzik verilince gerçekten klip tadında bakışmalar izledik. Ayrıca dizi genel olarak güzel bir tempoda ilerlese de 15. bölümden sonra tempoda biraz düşme yaşadı. O bölümlerde biraz sıkılsam da 18. bölümde bu temposunu güzel bir şekilde topladı. Şimdi o kadar güzel şeyin yanında bunlar çok gözüme batan şeyler değildi açıkçası. İlerleyişi, oyuncuları kısacası her şeyiyle bana zevk veren bir diziydi. Tavsiyemdirr!




*Yeni yıl geliyorken Rowoon aracığıyla size hediyemi takdim edeyim :)*





*Dizinin aksiyon sahnelerinde ben*






*Kim demiş düşen kızı hep erkek tutacak diye?*





*Uzun zamandır koymuyordum. Bu dizinin Gonca moodu*



DİKKAT  DİZİNİN OST'LERİNDE SPOİLER BULUNMAKTADIR. DİZİYİ İZLEMEDİYSENİZ GÖRÜNTÜYE BAKMADAN DİNLEYİNİZ!




 



Yeni yorumlarda görüşmek dileğiyle. Yeni yıl size başta sağlık olmak üzere kalbinizden geçen güzellikleri getirsin :)

17 yorum:

  1. Çooook güzel bir yorum olmuş benim de 2021 favorilerimden bu dizi 💘💘💘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, diziyi bir Rowoon bir de senin sayende izledim zaten :)

      Sil
  2. çok güzel yorumlamışsın, dediğin şeylerin çoğunda sana hak verdim diziyi izlemiş ve beğenmiş biri olarak. eline sağlık. 🙏🏻🖤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bazı kısımlar için tereddütlüydüm bu yorumu görünce rahatlardım :)

      Sil
  3. Bu diziyi ben de hep görüyorum ama nedense tereddütlüydüm ama listeme yazıyorum, güzel gibi sevecek gibiyim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence seversin İnci abla. Listeye koy hem de önlere bir yerleree koooy :)

      Sil
  4. Bu diziyi ben de hep görüyorum ama nedense tereddütlüydüm ama listeme yazıyorum, güzel gibi sevecek gibiyim 😍

    YanıtlaSil
  5. Kıyafetleri çok yeni gozüküyor, çok iyi yapılmış tarihi kore dizileri var, onlar kadar var mıdır emin olamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni dönem tarihi dramalarda kullanılan kıyafetler bu şekilde. Sadece diziden olmayan bir fotoğraf koydum araya acaba ondan ötürü mü dediniz bilmiyorum o da zaten netflix röportajından diziye ait olmadığı belli

      Sil
  6. İzlediğim dizilerden biri. Ar ara komediye de yer vermeleri diziyi keyifli kılmış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sürekli dram izleyiciyi bir müddet sonra yoruyor. Böyle güzel bir denge oluşturmuşlar.

      Sil
  7. Bilgilendirme için çok teşekkürler, Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim Pınarı, teşekkürler size de mutlu ve sağlıklı yıllar dilerim :)

      Sil
  8. İzlenecek listesine aldım. İlk fırsatta izlemeye çalışacağım. Teşekkürler:)
    Bu arada mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyda'nın Kitaplığı, mail aboneliği geçen yıl kaldırıldı o yüzden yok :)

      Sil
  9. Ne güzel yorumlamışsın nokta atışı bir yazı olmuş, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.