Uğultulu Tepeler | Kitap Yorumu


Yazar : Emily Bronte
Türü : Romantik, Dram
Yayınevi : Martı Yayınları
Sayfa Sayısı : 500
Baskı Tipi : Bez Baskı

KONUSU :  
Earnshaw ailesinin kızı olan Cahterine ile daha sonra ailelerine katılan Heathcliff 'in aşk-nefret arasında gidip gelen hikayesini anlatılıyor.

Herkese merhabalar! Bloga detaylı kitap yorumu girmeyeli epey oluyor. Uğultulu Tepeler benim uzun zamandır okumak isteyip sürekli ertelediğim bir kitaptı. Arkadaşlarla konuşurken birlikte okumaya karar verdik ve ertelemem böylece son bulmuş oldu. Kitaba başladığım zaman Jane Austen Gurur ve Önyargı tarzı bir şey okuyacağımı düşünürken okudukça tarzları arasında epey bir fark olduğunu gördüm. Emily Bronte aşk ile başlayan ilişkilerin nasıl nefret-aşk karışımı olacağını ustaca kaleme almıştı. Karakterler göz önüne alındığında aşktan çok nefretlerinin göze çarptığını düşünüyorum bu yüzden okurken anlatıcı olan Nelly karateri dışında hiçbir karakteri sevemedim. Nefretleri karakterlerine öyle bir yansımıştı ki okurken insanın psikolojisini etkileyecek derecede güçlü bir nefret vardı. Bu nefret zaman zaman okurken beni çok yordu elimde bu yüzden epey bir süründü. Okurken karakterlere aşırı derecede kızıp sinirlendim fakat biritidiğimde içimde onlara karşı buruk bir acı vardı. Bitirice hatta üzüldüm bile. Geriye dönüp baktığımda karakterlerin düşüncelerinin ve duygularının çok net verilmediğini düşünüyorum. Karakterlere karşı hiçbir sevgi besleyemememin sebebi bu olabilir.  Kızlarla kitap hakkında konuşurken yazarın hayatının epey zorlu olduğundan genç yaşta öldüğünden bahsettiler. Bir bakıma yazar yaşamındaki umutsuzluğu da kitaba yansıtmış olabilir. Karakterlerin böyle yaralı, nefretle dolu olmasının bir nedeni olabilir. Kitabı okurken kitabı pek sevmediğimi düşünüyordum. Çünkü kitaptan beklentim farklıydı. Bitirdiğimde ise düşüncelerimin sevmemenin yanından bile geçmediğini fark ettim. Kitabı sevdim, benim için bitirdiğimde daha da bir anlam kazandı. Hala okumamış olanlar varsa kesinlikle tavsiye ederim bir de okurken bolca sabır diliyorum 😂

Bana ulaşabileceğiniz diğer adreslerim : 
İnstagram, 100Kitap ve TV Show Time : daisyandbook

12 yorum:

  1. Aslında yazar zamanın İngiltere'sine göre oldukça cesur bile yazmış kitabı. Biz geçen sene instagramda okuyan kadınlar kulübünde ayın klasik kitabı olarak okuduk. Gotik edebiyat unsurları barındırmaktadır. Bu yüzden Gurur ve Önyargı yani Jane Austen tarzından farklıdır. Sanırım instagramda takip ediyorum sizi. imza dendenak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle farklıymış okuyunca daha net bir şekilde gördüm. :) İnstagram üzerinden takipleşiyoruz evet :)

      Sil
  2. Bu kitap benimde hep okuma listemde olduğu halde ertelediğim bir kitaptı. Kitap tanıtım yazısı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Okuduğunuzda seversiniz umarım :)

      Sil
  3. kitap yorumu için teşekkürler okuma listeme ekleyeceğim :) sizi takip etmeye başladım ben de bloğuma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okuduğunuzda seversiniz. Şimdi takibe aldım sizi. Yeni yazılarda buluşmak dileğiyle :)

      Sil
  4. okumak istediklerimden benim de alıyorum listeme

    YanıtlaSil
  5. Tavsiye ettiğine göre güzel olmalı, ben de listeme ekliyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okuduğunuzda seversiniz. Listenize eklediğiniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Marazi bir aşk.. kuşaklara yansıyan bir nefret... keyifli bir kitap. keşke yazarın daha fazla eseri olsaydı. bana da beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın cidden sadece bir eseri olması üzücü. Keşke ardında daha fazla yapıt bıraksaydı :(

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.