A Poem A Day | Dizi Yorumu


Dizinin Adı : A Poem A Day
Türü : Romantik, Medikal
Bölüm Sayısı : 16
Bölüm Süresi : 1 saat
Yayın Yılı : 2017-2018
Dil - Ülke : Korece - Güney Kore
Diziye Puanım : 6/10

KONUSU:
Woo Bo Young tam bir şiir tutkunudur fakat ailesinin durumu nedeniyle üniversitede Fizyoterapi bölümüne gider. Şiire olan aşkı hiçbir zaman bitmez. Her gün bir şiir okuyarak kendini teselli eder. Bu sırada eski okulundan arkadaşları ve ülkenin en iyi fizyoterapisti çalıştığı yere gelir ve Woo Bo Young'un şiirle dolu hayatı yavaş yavaş yön değiştirmeye başlar.



Şiir okumayı sever misiniz? Hiç ummadığınız bir anda karşınıza çıkan bir şiir sizi hiçbir insanın yapamayacağı şekilde teselli edebilir desem? Bazen böyle şeyler olur ama her zaman değil tabi. Şimdi Gonca sen yine neler diyorsun diyenler olabilir esas konuya geleyim. İtiraf etmem gerekirse ben bu diziye şiir konulu olduğu için başlama kararı aldım. Böyle farklı şeyler izleyeyim diye umdum. Umduğum kadar edebiyatla iç içe değildi ama her bölümde yerine uygun verilen şiirler beni tatmin etmeye yetti diyebilirim. Daha fazla detaylara inmeden biraz karakterler üzerinde konuşalım istiyorum.

Woo Bo Young
Benim bu tatlış kız ile tanışmam Pinocchio dizisiyle oldu. Orada da minnoştu. Ayrıca Pinocchio yorumumu okumak isterseniz tık tık ;)
Yukarıda konusunda da bahsettiğim gibi şiir düşkünü bir fizyoterapist olarak karşımıza çıkıyor. Oldukça duygusal bir karakter olduğu için duygu geçişleri de çok fazla. Hatta kendisine Ağlak Woo Bo Young diyorlar. Dizide en çok sevdiğim karakter olmasıyla birlikte düşünceli tavrı bence tüm izleyicileri etkiler diye düşünüyorum.

Ye Jae Wook
Ülkenin en iyi fizyoterapisti, aynı zamanda da tam bir tavsiye makinesi. Bu karakteri de sevdim fakat çevresine karşı ilgisiz tavırları belirli noktalarda canımı sıktı. Onun dışında oldukça cool ve haklının yanında olmasıyla -şimdi yalana gerek yok tipiyle- kalbimizi çalacak nitelikte bir karakter. Kendisi Are You Human Too dizisinde de oynamış az biraz araştırma yaparken gözüme çarptı. İzleyenleriniz varsa dizi hakkında aşağıya yorum bırakırsa çok sevinirim.

Shin Min Ho
School 2017'de kalbimi çalan bir oyuncuydu Jang Dong Yoon. Açıkçası diziye başlama sebeplerimden biriydi kendisi.
Derslerle gram alakası olmayan, ailesinin isteği üzerine fizyoterapistliği seçmiş bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Woo Bo Young'un üniversite arkadaşı. Açıkçası dizide sevip sevmeme arasında zigzag çizdiğim bir karakterdi. Ne diyeyim oyunculuk güzel ama karakter aslaaaaa😂😂😂

Neyse ana karakterlerimiz bu kadardı. Aslında size bütün karakterlerden bahsetmek isterdim fakat fotoğraf bulmak konusunda çok zorlanıyorum. Bu aralar benim bu fotoğraf bulamama olayım ne olacak hiç bilmiyorum.😔 Pinterestin altını üstüne getirdim yok arkadaş.. Neyse...
***
Dizideki karakterler kendi içinde çok yoğun ve gel gitli yaşamlara sahip olduklarından dizinin başlarında acayip derece tüm karakterlere sinir oldum. Hepsinin bir takıntısı ve gıcık bir yanı vardı. Hepsini seçmece mi yapmışlar arkadaş dedim.Fakat dizinin her bölümünde birinin hikayesine tanık oldukça o hale gelmelerindeki sebepleri gördükçe o karaktere alışıyor ve sevmeye başlıyorsunuz. En azından bende öyle oldu.Üstelik bu olaylarla ilgili seçilen şiirler o kadar güzeldi ki nokta atışı yapılmıştı. Sadece Korelilerin bazı benzetmelerini anlamadığım için birkaç şiirde kafa patlatmam gerekti. Pek de anlamış değilim😁 Bunun dışında dizinin türü yukarıda belirttiğim gibi Medikal. Zaten karakterlerimiz fizyoterapist oldukları için dizinin %80 hastanede fakat şunu söyleyebilirim ki yoğun bir hastane dizisi değil. Hastane olaylarından çok karakterlerin duyguları daha ön planda. Yani doktor dizileri konusunda çekinceniz falan varsa bu diziyle giderebilirsiniz. 
****
Biraz da olaylardan ve işlenişlerinden bahsetmek istiyorum. Malumunuz güzel Kore dizisi bulmak ne yazık ki samanlıkta iğne aramak gibi oldu. Hepimizin zamanı da değerli diye düşünüyorum. Dizinin olayları öyle voaa, mükemmel diyeceğimiz türde olaylar değil fakat hani kitap okurken olur ya kitap kötüye yakındır ama bir cümleye denk gelirsiniz ve sizi kitaba bağlar. Benim için bu dizi böyle bir diziydi. Her bölümde sıkıldığım noktalar oldu ama beni etkileyen olaylarla bir sonraki bölümü de izlettirdi. Biraz sabır gerektiren bir dizi olduğunu düşünüyorum. Öyle mükemmel ötesi bir kurgusu yok. Hatta durağan da ama beni etkiledi. Beni çok yormasın, azıcık güleyim, azıcık üzüleyim biraz da sabır gösteririm diyorsanız diziyi tavsiye ederim!

Bana ulaşabileceğiniz adreslerim : 
Instagram / 1000Kitap / TV Show Time : Daisyandbook

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.