Fincan Üçlüsü - Vanessa Greene | Kitap Yorumu

Ocak 22, 2015
Bir fincan çay veya kahvenizi alın birlikte Fincan Üçlüsü yolculuğuna çıkıyoruz. Fincan Üçlüsü kitabında beni en çok cezbeden şey ismi oldu kahve içmeyi seven birini bu şekilde de etkileyebilirsiniz. Kitabı okumadan önce sessiz bir ortama gidin ve kısa bir sürede bitirmeye çalışın diyorum ben. Uzattıkça sıkılmaya başlıyorsunuz çünkü.

Fincan Üçlüsü daha önce okuduğum kitaplardan çok farklı bir kitap. Çünkü kitaplar genelde tek bir kişinin ağzından anlatılır. Bu kitapta ise üç tane ana karakterimizi var. Maggie Alison ve Jenny. Her bölüm farklı bir karakterin ağzından anlatılıyor. Kitabın konusu oldukça ilgi çekici fakat yazarımız belirli kısımlarda çok gereksiz uzatmalar yaprak biraz sıkmış. Ben genelde kitabı okurken daha çok karakterlere kızan bir okuyucumdur fakat bu kitabı okurken daha çok yazara kızdım diyebilirim. Kitap üç ana karakterden oluşmasına rağmen Jenny karakterinin üzerinde fazla durması biraz beni üzdü çünkü en sevdiğim karakter Maggie'ydi. Kitapta da en çok azizliğe uğrayan karakter Maggie olmasına rağmen başına gelen olaylar biraz üstün körü anlatılmıştı. Alison'nı anlatmam gerekirse Alison aşık olduğu kişi olan Pete ile  evlenmiş ve iki kız annesidir. Kızları biraz baş belası olasa da Alison onları canından çok sevdiği için her şeyin üstesinden gelmek için uğraşan güçlü bir anne ve müthiş yetenekleri var. Jenny ise Dan ile evlenmek üzere ve düğününde düzenleyeceği çay partısı için fincan arayışındayken Maggie ve Alison ile tanışıyor. Jenny'nin hikayesi Maggie ve Alison'ın hikayelerinde biraz daha farklı düğün arifesinde gelen bir kadın Jenny'nin dengesini biraz bozuyor. Bu kadının sizlerde benim gibi Dan ile bir bağlantısı olduğunu düşüneceksiniz ama okuduğunuzda epeyce şaşıracaksınız. Bu harika üç kadınla tanışmak isterseniz "Fincan Üçlüsü"nü okurun derim.

Son olarak kitabı tam anlamıyla değerlendirmem gerekirse, kitaba tam bağlandığımda birden bitmesi beni üzdü. Bittiğinde fazlasıyla bir boşluk hissettim. Kitabın finali biraz basit kalmıştı çünkü. Yazar dengeyi sağlamakta biraz zorlanmış sanırım. Birkaç kısımı görmezden gelirse kitap kesinlikle okumaya değer diyorum. Ve son olarak da sizlerle kitabın tanıtım bültenindeki yazıyı ve oyumu paylaşmak istiyorum keyifli okumalar.

Oyum : 5/3 ❤❤❤

"Birbirinden çok farklı üç kadın, Sussex'deki bir ikinci el eşya pazarında karşılaşır ve aynı vintage çay takımını çok beğenirler. Üçünün de aynı çay takını kullanabilmesi için arlarında yaptıkları anlaşmayla her birinin hayatını değiştiren bir dostluğa adım atarlar..


Jenny, Dan ile evleneceği günü iple çekmektedir; ancak yıllar süren sessizliğin ardından ortaya çıkan bir kadın, evleneceği günle ilgili bütün hayallerini mahvetmek üzeredir.



Maggie, hüsranla biten evliliğini geride bırakmış, kariyerinin en gösterişli olayına hazırlanmaktadır ama geçmişle tekrar yüzleşmek zorunda kalacaktır.



Alison ise sanki her şeye sahiptir: İlk gençlik aşkıyla evlidir ve iki tane çok sevdiği kızı vardır. Ancak bazı sıkıntılar, evliliğini bitme noktasına getirecektir.



Dostluk, arkadaşlı ve aile çevresi içinde, ilişkiler, kariyer, inişler ve çıkışların yoğrulduğu Fincan Üçlüsü, her şeyiyle yürek ısıtan bir hikaye.."



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.