Amy Engel - Kurucunun Kızı Kitap Yorumu

Haziran 09, 2015

Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer’lar ve Westfall’lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.
Bu yıl benim sıram gelmişti.
Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan’ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak.
Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.
Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım… 



Kurucunun Kızı kitabını çok merak ediyordum okumadan önce fakat fazla yorum ve reklam yapılması benim biraz tedirginlikle başlamama neden oldu. Okuduğum yorumlarda çok iyi bir kitap olduğunu gördüm ama genelde  iyi yorumlar yapılan kitapları okuduğumda hayal kırıklığına uğruyorum ve bu kitaba başlarken de acaba öyle olur mu diye düşünmeden edemedim. Ama okuduğum ilk bölümde bile okumaya değer kitap olduğunu anladım. Kitap bir günde hatta iki saatte kolaylıkla bitirilebilecek bir kitap. Yavaş yavaş içeriğine girmek istiyorum. Yorumumda spoilerlar var lütfen ona göre devam edin. Savaştan sonra ülkedeki insanlar ikiye bölünmüş durumdalar ve nüfusun artması için ayarlamalı evlilikler yapılıyor ve bu ayarlamalarda Ivy ve Bishop Kurcunun Kızı ve Başkanın Oğlu sıfatı ile evlendiriliyorlar. Tabiki bu evlilik yıllar öncesinden Ivy'nin ablası ve Bishop olarak düşünülüyor fakat Bishop'ın isteğiyle Ivy olarak değiştiriliyor.Bu ayarlanmalı evlilik ilkesi ile birçok kişi evleniyor fakat diğer Ivy ve Bishop 'ın evlilikleri diğerlerine göre biraz daha farklı bir evlilik ve farklı sonuçlar doğuracak Ivy'nin ailesi tarafından. Bu evlilikle birlikte Westfall ailesi yönetime geçmek için çeşitli planlar yapıyor ve Ivy'nin Bishop'ı öldürmesi görevi veriliyor. Ayarlamalı evlilikler dışında suç işleyen kişiler çitin dışına atlıyor. Savaş sonrasında Dünya'da epey değişiklikler olduğu için yaşadıkları ortamı çit ile çeviriyorlar ve kimse çitin dışında ne olduğunu bilmiyor. Ve çitin dışına atılan hiç kimse sağ kurtulamıyor. Ivy ve ailesi bu ilkeleri ve ülke yönetimini değiştirmek için planlarını uygulamaya başlıyorlar. Fakat Ivy'nin hesaba katmadığı bazı şeyler oluyor Ivy Bishop'ı babası gibi biri beklerken tam tersi bir kişiliğe sahip olduğunu görüyor ve zamanla ona aşık oluyor.  Babasının istediği birkaç görevi yapıyor ve en sonunda babası ve ablası Bishop'ı öldürmesinin zamanı geldiğini söylüyor ve bir zehir veriyor.Ivy defalarca düşünüyor ve en sonunda bu zehirle kendini öldürmesi gerektiğini Bishop'a zarar vermeyeceği kararını alıyor ve zehri saklıyor. Daha sonra Başkan Lattimer'a bir ihbar gidiyor ve arama sonucu zehir bulunuyor ve Ivy ailesini yakmamak için suçu üstlenerek çitin dışına yollanıyor ve kitap burada bitiyor. Ama sonunda epeyce sinir olduğum noktalara değinmek istiyorum. Babası kızına sen seçimini yaptın diyor ve çitin dışına atılmasına hiç sesini çıkarmıyor. İntikam ve güç uğruna her şeyi hiçe saymak bu olsa gerek. Kitap seri olduğundan sonu çok yarım bitiyor ki beni bitirdiğimde epey eksik hissettim kendimi ve direk yayın evinin sitesine girerek ikinci kitap çevirisi var mı diye baktım ama şimdilik yok sanırım bir şey bulamadım.Neyse son olarak bitişi dışında kitap bütünüyle iyiydi ki bitişinin de böyle olması ikinci kitabının okunması için gerekli bitiş noktasıydı fakat insan bitirince bir kalıyor ki ben olamaz burada bitemez demiştim.Tavsiye edeceğim bir kitaptı okuduğunuzda pişman olmazsınız hele ki distopya seviyorsanız.

Oyum : 5/4 ❤❤❤❤

Kitapla ilgili alıntıları facebook sayfamda bulabilirsiniz ve kitabı satın alabileceğiniz yerler :

D&R : http://www.dr.com.tr/Kitap/Kurucunun-Kizi/Amy-Engel/Edebiyat/Roman/Fantastik/urunno=0000000644659
Kitap Sihirbazı : http://www.kitapsihirbazi.com/kitap/kurucunun-kizi-p593657.html
Oku Oku : http://www.okuoku.com/kitap/kurucunun-kizi-amy-engel-274280.html
Kitap Yurdu : http://www.kitapyurdu.com/kitap/kurucunun-kizi/367097.html&filter_name=kurucunun%20kızı

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.