Gezi Günlüğüm #2 | Bursa

Bursa Bursa Bursaaaa!
2018 boyunca sürekli gitmek istediğimiz ama 2019’a kalan bir isteğimiz… Tabi gezmek bahane  Ablam Mor Düşler Kitaplığı ile asıl amacımız Bursa’daki arkadaşlarımızla buluşmaktı. Hazır buluşmuşken gezmeyi de aradan çıkartalım dedik :D Aslında gezimizi günü birlik planlamıştık ama gideceğimiz yerler fazla süremiz de kısıtlı olunca normalde gideceğimiz günün bir önceki akşamı yola koyulduk.  İki buçuk saatlik yolculuğun ardından ilk durağımız arkadaşlarımızla buluşacağımız kitap severlerin çokça aşına olduğu BKM Kitap'ın FSM şubesi oldu.
 Biraz kitapları didikleyip indirimlere baktıktan sonra kafe bölümünde bir şeyler yedik. Böylece ilk günü tamamlamış olduk.  BKM'den birkaç fotoğraf;

YKY'nin renkli şiir kitaplarına bayılıyorum. Çok hoş durmuyorlar mı ?

Nazım Hikmet seven biri olarak bunu fotoğraflamadan olmazdıı :)

Okumak isteyip de okuyamadığım mangalar..

Vee en güzel köşeden birisi çizgi roman köşesiii😍

***
Gelelim ertesi güne. İlk durağımız Cumalıkızık'tı. Gidince oradaki evler bana Odun Pazarı Evlerini hatırlattı fakat görünüş ve tarih olarak büyük ihtimalle daha eskiler. Bu evlerin çoğu kahvaltı evleri olarak düzenlenmiş. İçinde oturulanlara pek denk gelmedim. Biraz etrafa bakındık şöyle ne var ne yok.. Sonra kahvaltı için mekan seçmeye karar verdik. İlk fikir Kınalı Kar dizisinin çekildiği konakta kahvaltı etmekti. Hepimiz onayladık ve oraya gittik. Açıkçası ben yaşımdan ötürü pek dizi bilmediğim için sadece kahvaltıma odaklandım :D Aranızda muhakkak diziyi bilenler vardır onlar konakta daha bir keyifli olacaklardır diye düşünüyorum. Evin içine oyuncuların dizdeki resimlerini koymuşlar ve acayip hoş bir havası var. Bursa'ya gittiğinizde uğrayacağınız güzel bir durak olabilir. Yalnız biz ilk gittiğimizde sakindi sonra birden kalabalık oldu.

Bakınız gezinirken böyleyiz. Kafamızda iki soru yerler ıslak düşmeden nasıl gidebilirim diğeri de nereyi fotoğraflasam güzel çıkar?

Cumalıkızık'ın girişinde bulunan birkaç sergi.

Kınalı Kar Konağı'nın oturma yerleri.

Kınalı Kar Konağı'ndan Saat Kulesi'ne gitmek üzere ayrıldık. Oldukça yüksek bir yerde olduğu için çıkmak için bir sürü merdiven tırmanmanız gerekiyor. Bunu önceden söyleyeyim ama çıktıktan sonra gerçekten çok güzel bir görüntüsü var. Bursa'ya tepeden bakıyorsunuz. Güzel kareler yakalayacağınız bir manzarası var :)

Saat Kulesi'ne çıktığınızda böyle bir manzara ile karşılaşıyorsunuz.

Daha iyi görmek isteyenler için böyle dürbünler konulmuş.

Şimdi Saat Kulesi dedin hani Saat Kulesi diyenler için bakınız Saat Kulesi :)

Bunlar da Saat Kulesi'nin yanındaki toplar. Bunlar dışında birkaç türbe falan vardı. Onları çekmedim.
Yine buradan da birkaç fotoğraf çekildikten sonra Ulu Camii 'ye ve Koza Han'a geçmek üzere ayrıldık.

Ulu Camii'nin içi.

Uluğ Camii'nin dıştan bir fotoğrafı.

Bu da Koza Han'dan bir fotoğraf.
***

• Ulu Camii zaten Bursa denilince akla gelen ilk yer biliyorsunuz. Gezi ekibimizde bir tek ben bilmediğim için fazla oyalanmadan Koza Han'a geçtik. O kadar yürüyüşten sonra biraz mola vermek adına kahve sahleplerimizi içip dinlendik.  Sadece kahve ve sahlep içeceğiniz yerler değil alışveriş yapabileceğiniz mağazalar da bulunuyor bunu da söylemeden geçmeyeyim. Gezi için gittiğinizde sizler içinde güzel bir mola noktası olabilir.  Zaten çok fazla oyalanabileceğiniz bir yer değil biraz dinlendikten sonra yakınlarda bulunan kitapçıları ve sahafları görmek üzere tekrar harekete geçtik. Yine BKM Kitap'ın bir şubesine denk geldik. Heykel şubesiydi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Oradan aşağıda gördüğünüz kitapları aldım.

Oradan ayrıldıktan sonra sahafların bulunduğu yere girdik. Voaa! İnsan orada kendini kaybediyor. Sanırım gezimiz boyunca en fazla süreyi sahafları gezerken harcadık. Şu an adını hatırlamadığım bir sahaftan da hatıra olması için Elif abla hepimize birer Kafkaokur posteri aldı. Teşekkür ederizzz 💜 Ben aşağıda gördüğünüz güzelliği seçtim. Didem Madak severiz😍💕

Daha sonra bizim otobüs vaktimize az kaldığını görünce oradan da ayrıldık. Otobüs durağına giderken YKY'nin şubesini gördük. Oraya da bir uğrayıp neler olduğuna baktık. Eee sonra yolcu yolunda gerek. Böylelikle Bursa maceramız sona ermiş oldu.

🌼
 Yeni yazılarda görüşmek üzereee..💜
***
Özel teşekkürler, öncelikle telefonum bozuk olduğu için fotoğraf çekmekte bana yardım eden dahası Bursa'ya gitmemizin asıl sebeplerine Elif ve Melike ablalarıma çokça teşekkür ederim. Bir dahaki buluşmamızı dört gözle bekliyorum.💜

1. Ne kadar şahane bir gezi yazısı olmuş
    Tebrikler
    Gitmiş gibi oldum

1. Ne güzel o hissiyatı size verebilmişsem. Daha yeni yazmaya başladığım için bir tık tedirgindim bu konuda. Bu yorumunuz bana güven verdi :)

2. Ne güzel bir gezi olmuş birbirinden güzel fotoğraflar 😊

1. Fotoğrafları beğenmeniz beni çok mutlu etti. Elimdeki imkanlar biraz kısıtlıydı açıkçası telefonum bozuk olunca kime denk gelirse o çekti ortaya böyle bir şey çıktı :)

3. Ne kadar güzel bir güzel gezi yazısı olmuş inşallah bir daha gelirsin ve bu seferde beraber gezeriz Bursa'yı ����

1. Beğendiinn miii? Elbette bir Bursa sözün var bana seninle çok daha güzel bir gezimiz olacağını biliyorum şimdiden dört gözle de bekliyorum canımcımmm :3

4. Ne güzel bir yazı olmuş keyifle okudum canımcım :) Çok güzel zaman geçirdik, yine bekleriz (^o^)/

1. Teşekkür ederim her şey için. Melike ablaya da söyledim önce iade-i ziyarete bekliyoruzzz :)

5. Güzel yerler gezmişsiniz haberim olsa ben de size eşlik ederdim valla

1. Bursa'da mısınız siz de? Bir daha ki sefere birlikte olsun diyelim o halde :)

6. Ne kadar da güzel anlatmışsın kardişş bayıldım 😍 ben de yazarım diyordum ama bana yazacak bir şey bırakmamışsın 😄😄

1. Hihihih tişikirlerrrr :D Yazana kadar 132658614 kere düşünmem gerekti :)

7. Görmek istediğim yerlerden birisi.Harila bir yazı olmuş canim❤

1. Teşekkür ederim. Umarım en kısa zamanda sen de gezebilirsin İnci abla :) :3

8. Çok güzel bir şehir, Kınalı Kar dizisinin çekildiği konak çok hoşuma gitti, teşekkürler.

1. Umarım canlı canlı görme fırsatı da yakalarsınız :)

9. Çok güzel, dolu dolu geçmiş. Bursa'ya bir ara iş için çok sık gitmiştim. Kozahan civarını çok severim..
    Fotoğraflarla tekrar gezmiş kadar oldum :)

1. Keşke zamanımız olsa da daha rahat gezebilsek dedim ama bu tek gidişim olmayacak kesinlikle :)

10. Fotoğraflara aşık oldum. Bursa’ya gidip hep aç kaldığım için bir türlü sevemediğim şehri bana merak ettirdir. Umarım birlikte gideriz de fellik fellik gezeriz. Çok çok güzel yazmışsın kankim, keşke beni de götürseydin dedim valla 🤓

1. Seninle gittiğimizde çok daha güzel şeyler çekeceğimizi düşünüyorum dahası harika vakit de geçireceğimizden şüphem yok :) Yiyecek konusunda güzel alternatifler bulacağımızı düşünüyorum. :)

11. ama daha çok gezilecek yer var Bursa'da yine gelin.....

1. Mart ayı için tekrar gelme planım var inşallah bir aksilik çıkmazsa :)

12. Bir Bursalı olarak herkesin gidip görmesini tavsiye ederim
    gerçekten muhteşem yerler .

1. Umarım gezmek isteyen herkes bir fırsatını bulup gezer diyorum ben de 🙏

13. ay her şey çok güzeel, fotiler dee, kitaplar daaa :) mor düşler yaa çok severim onuuuuu yaaa ablanı yaniiii :)