Enigma / Imitation Game | Film Yorumu

Adı : Imitation Game / Enigma
Yayın Tarihi : 2015
Yönetmen : Morten Tyldum
Süresi : 1 Saat 54 dakika
Tür : Dram, Biyografi
IMDB Puanı : 8
Benim Puanım : 10*

KONUSU:
II. Dünya Savaşı sırasında Almanya ve İngiltere arasındaki savaşta Almanların kullandığı şifrelemelerin çözülmesinde büyük rolü olan Alan Turing'in bunu nasıl başardığını ve II. Dünya Savaşı'nın  nasıl sona erdiğini ve ne kadar zorlu geçtiğini konu alır. 


Çok ama çok güzel bir film önerisiyle geldim. Aslında bu filme yorum yapıp yapmama konusunda biraz fazla düşündüm. Sonra bu kadar sevdiğim bir filmi neden blogumu takip edenlerle paylaşmayayım ki dedim.
 Film 7 dalda Oscar'a aday gösterilmiş ve bunu da sonuna kadar hak etmiş bence. Film konu olarak yukarıda da bahsettiğim gibi biyografi film olarak geçiyor. II. Dünya Savaşı sırasında Almanlar çok güçlü ve İngilizleri yenmek için haberleşmede şifreli bir yöntem kullanılıyorlar. Filmin ve İngiltere'nin kahramanı Alan Turing'in ve arkadaşlarının bu şifreli kodları çözmek için ne kadar uğraştığını izliyoruz filmde. Aslında tek başına yapmıyor bunu ama zekasıyla öyle bir etkiliyor ki diğerleri sönük kalıyor.
Film için izlemek demek bence yeterli bir söylem olmuyor resmen izlerken soluk soluğa kalıyoruz. Ne olacak çözülecek mi? Nasıl çözülecek ? Öyle etkili bir film ki. Almanya bu olayı yıllarca devlet sırrı olarak saklamış daha sonra ortaya çıkarmış. Olayın gerçek olması ve Alan Turing'in böylesine zeki olması filmi benim için çok daha farklı bir boyuta taşıyor diyebilirim. Oyunculara gelecek olursak Benedict Cumberbatch Sherlock'da favorim olan bir oyuncuydu. Oyunculuğu hakkında kötü bir şey diyen varsa kesin hipermetrop falandır. Adam oynamıyor resmen rolleri yaşıyor. Benim için en iyi oyunculardan biri. Diğer bir başrol oyuncusu ise Keira Knightley. Bu oyuncu ile tanışmam Aşk ve Gurur filmiyle olmuştu. Kitabı kadar filmini sevmemin en önemli etkeni kesinlikle Elizabeth karakterine hayat veren kişinin o olmasıydı. Muhteşem bir oyunculuğu var kesinlikle. Bu filmde bir tık geri kalıyor ama onu görmek bile beni mutlu etmeye yetti. Filmin çekim kalitesi, kullanılan eşyalar, döneme uygunluk, dönemdeki olayları yansıtma gibi unsurlarda ise benden tam puan alan bir film oldu.
Daha film için ne söyleyebilirim bilemiyorum film eleştirileri konusunda pek iyi olduğum söylenemez o yüzden son olarak muhakkak izleyecekleriniz arasında yer alsın pişman olmayacaksınız diyerek sizlere veda ediyorum.
Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle... 

Gonca'nın Tamamlanan Maddesi : Bu film sayesinde 2019 için yapılacaklar listemde bulunan hiç tarzım olmayan bir filmi izle maddesini de yapmış oldum. Sanırım bu madde için seçilecek en iyi filmdi. 

Özel teşekkür, çok çok sevdiğim oda arkadaşlarım💜



8 yorum:

  1. Hayranlıkla izlediğim efsane bir filmdi, oda arkadaşların iyi ki önermiş bu filmi canım kankileytom 💖✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oda arkadaşlarım olmasa ben buralarda kdrama yorumlarına devam 😂😂😂

      Sil
  2. Çok iyi bir film olduğunu düşünüyorum oyuncuları da aynı şekilde :) Bu filmi önermeyi düşünüyordum, farklı bir arkadaşta görmek mutlu etti :) Teşekkürler paylaşımınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediğim ya da okuduğum şeyler hakkında ben de başkalarında yazı görünce mutlu oluyorum. Yazımı okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Mutlu günler 🌸

      Sil
  3. Güzel bir tanıtım olmuş doğrusu çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Merak ettim
    İzleme listeme alayım

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.