Çikolataca Konuşur Musun? - Cas Lester | Kitap Yorumu

Yazar : Cas Lester
Türü : Arkadaşlık, Gençlik
Yayınevi : Genç Timaş
Çevirmen : Dilara Baytekin
Baskı Sayısı : İlk baskı
Baskı Türü : Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 240

🔴Bizim Büyük Challangeimiz Tamamlanan Madde : Kapağını Beğendiğiniz Bir Kitap

Gonca'dan ön uyarı ; Çikolata, çikolata, çikolataa! Yazımda ve kitapta çok fazla bu kelime geçecek o yüzden yazıda olmasa bile kitabı okumadan önce yanınıza yeterince çikolata depolamayı unutmayın :)

Türkçe olsun Fransızca olsun veyahut başka bir dil olsun hepimiz biraz zorlamayla öğrenebiliriz peki kaçımız Çikolataca konuşabilir? Ya da Çikolatayla anlaşabilir? Mevzu çikolata veririm olur biter değil. Kitabın arka kapağında da dediği gibi çikolatanın gücünü asla hafife almayın!
Çikolataca Konuşur Musun? Çıktığı andan itibaren ilgimi çeken bir kitaptı. Listeme almak için eklemiştim fakat Elif ablacığım benden erken davranarak doğum günü hediyem olarak bu güzel kitabı bana göndermiş. Bu vesileyle bir kere daha teşekkür etmiş olayım.

Kitabın konusundan ufacık bahsedeyim sizlere;
Jaz'ın okuduğu okula  yeni bir öğrenci gelir. Bu Jaz'ı sevindirir çünkü artık yeni bir sıra arkadaşı olacaktır. Fakat bir problem vardır. Yeni gelen öğrenci olan Nadima neredeyse hiç İngilizce konuşamamaktadır. Fakat onun için bu bir engel değildir. Onun bildiği çok daha iyi bir dil vardır. Çikolataca!

***
Son zamanlarda okuduğum bölümden ötürü yavaş yavaş çocuk ve genç kitapları okumaya çalışıyorum ve yaptığım seçimler şu zamana kadar beni mutlu eden cinsten güzel çıktılar. Bu kitap içinse rahatlıkla şunu diyebilirim, değişik bir büyüsü var. Okurken fazlaca mutluluk veriyor  okuyucuya. Hani derler ya çikolata yeyince mutluluk hormonu salgılarız diye bence bu hem isminden hem de hikayesinden ötürü bu kitap için de geçerli bir şey olabilir. Yaş düzeyi olarak bana kalırsa 4. sınıf ve üstü için ideal bir kitap. Üstelik yazar günümüzde sıkça konusu dönen Suriyeli mülteci sorununu kitapta çocuk gözünden ele almış. Nadima karakteri Suriye'den gelmiş ve onun gözünde savaş nasıl veyahut diğer çocuklar gözünde Suriye'deki olaylar nasıl bunları gerçekten çok güzel bir şekilde anlatmış. Arkadaşlık, dostluk ve en önemlisi çikolataya doyacağınız bir kitap olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Yazım dili ve konusuyla içinizi sımsıcak yapacak bir kitap. Çok çok severek okudum. Yıldızlı tavsiyemdir 💜⭐

16 yorum:

  1. Ya çok merak ettim bu kitabı Çikolata Kalpli Ejderha' yı da okumalısın bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok gördüm ama okumak nasip olmadı. Listeme ekleyeyim 😊

      Sil
  2. Çikolataca mıı? Kitap çok ilginç geldi. Bir çikolata sever için tadımlık bir kitap gibi. 😊🙈

    YanıtlaSil
  3. Şuan ben de bir çocuk kitabı okuyorum :) Arada çok çok iyi geliyor. Bu arada yazılarınızda satır aralarındaki boşluk çok az ve okumaz birazcık zorlaşıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA öyle mi bende normal gözüküyor ama. Hem mobil hem bilgisayar görünümünü düzenlemiştim. Tekrar bakacağım teşekkür ederim bilgilendirme için. 😊

      Sil
  4. ismi çok ilgi çekici çok merak ettim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi hem ismi hem kapağı çok cezbedici 😍

      Sil
  5. Canım çikolata istedi kitabın ismini bile okuyunca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de her gördüğümde istiyor. Etkili bir isim 🍫

      Sil
  6. Adı ne kadar güzelmiş :)) Çikolataca da önemli bir dil bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adıyla ve kapağıyla aşırı cezbediyor. Kesinlikle çikolataca konuşanlar kazanacak 😂

      Sil
  7. Yazınızı okudum. Mutfağa gidiyorum çikolata almaya....

    YanıtlaSil
  8. Çikolataca konuşmak çok ilginç bir benzetme fakat yazı biraz kısa olmuş gibi fazla bilgi edinemedim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıdan kitap hakkında yeterince bilgi verdim. Daha detaya girersem spoiler olacak. Yazılarımda spoi sevmiyorum ama ilerideki yazılarımı yazarken daha açık ve uzun yazmaya çalışacağım güzel eleştiri için teşekkür ederim :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.