Atiye | Dizi Yorumu


Adı : Atiye / The Gift
Bölüm Sayısı : 8
Bölüm Süresi : 45 dakika
Türü : Fantastik, gerilim, aksiyon
Yapım Yılı : 2019
Ülke ve Dil : Türkiye & Türkçe 

Konusu : 
Atiye küçüklüğünden beri resimlerinde sürekli aynı sembolü çizen bir ressamdır. Günün birinde bu sembol Göbekli tepede ortaya çıkar ve Atiye bunun sıradan bir rastlantı olmadığını düşünerek bu işin peşine düşer. Bununla birlikte tüm hayatı değişir.


Vuhuuu! İkinci netflix dizimiz olan Atiye yayınlandı. Duyurulduğu andan itibaren merakla beklemeye başlamıştım. Açıkçası bu merak bir tık da tedirginlikti çünkü Hakan Muhafız'da epey bir hayal kırıklığına uğramıştım. Ama izleyince bunun çok daha farklı bir etkisi olduğunu söyleyeyim.

Dün yayınlanmasıyla birlikte oda arkadaşlarımla başladık. Sonra bir bakmışız 4. bölümdeyiz! O kadar sürükleyiciydi ki devamını izlemek istedik ama geç olunca bugüne bıraktık bitirme işini. Bitirir bitirmez de sizlerle paylaşmak için oturdum bilgisayarın başına. Merak etmeyin sıfır spoiler :) 

Dizi aşırı sürükleyici. İlk bölümde bir tık yahu biz ne izliyoruz kafasına giriyorsunuz fakat ikinci bölümde amaaan öğreniriz dur bir bölüm daha bir bölüm daha derken hooppp 8 bölüm bitmiş bile. Gerçekten anlamıyorsunuz. Çok çok iyi olmuş en azından ben ve internette okuduğum çoğu yorum aynı fikirdeyiz.

Oyunculuklara gelirsek;
Beren Saat ve Mehmet Günsür gerçekten harika bir oyunculuk ve kimya uyumu sergilemiş. İzlerken gerçekten oynadıkları role öyle bir giriyorlar ki sanki o insan gibiler. Tabi ara ara ufak rahatsız eden oyunculukları yok değildi ama o kadar kusur her şeyde olurdu. Yan rollerdeki oyuncuların da oyunculukları oldukça iyiydi. Hatta kötü karakterde olanlara epey bir sövdük izlerken.

Bunlar dışında biraz kurgudan bahsetmek istiyorum. Göbekli Tepe ve Atiye'nin bağlantısı konu alınıyor ama ne konu almak uff! Bayağı bir esrarengiz olaylar. Türkler fantastik dizi yapamaz diyenlere bu kurgu ve senaryoyla güzel bir cevap vermişiz bence. Bunları bir kenara bırakırsak yaşantı kültürü olarak pek bizim kültürü yansıttığını söyleyemem. Zaten Netflix'den  izliyorsanız argo, çıplaklık ve cinsellik uyarısı veriyor. Buna dair söyleyeceklerim bu kadar. :)

Son olarak yorumumu toparlamam gerekirse, bence izlenmeye değer bir yapım olmuş. İkinci sezonu için şimdiden heyecanlıyım. Aklınızda acaba izlesem mi? Hakan Muhafız gibi hayal kırıklığına uğrar mıyım? soruları varsa bir kenara bırakıp diziye başlayın. Zaten bir solukta bitireceksiniz.  :)

Instagram : @daisyandbook

26 yorum:

  1. Ne de güzel yorumlamışsın cicim 😍 ben de 3. bölümde bıraktım, bu gece bitiririm belki de 😅

    YanıtlaSil
  2. Sadece akıcı anlatiminizdan ötürü seyredecegim ama güzel oldugunu biliyorum

    YanıtlaSil
  3. İzlemeye başladım, henüz üçüncü bölümündeyim bitirince yorumlamayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. İzlemeyi çokkk istiyorum ama şu aralar ders çalışmam gerektiği için başlasam mı başlamasam mı diye terdeddüt içindeyim vallahi :D ama yazından sonra izlemem gerektiğini anladım en yakın zamanda başlayacağıma eminim, belki de bu gece 😂 Biz Türkler fantastik dizi yapamayız yargımı kırmak için Hakan Muhafız dizisini izledim ama ben de senin gibi hayal kırıklığına uğradım. Lakiin bunda fikrimin değişeceğine şimdiden eminim. Çok güzel bi inceleme yazısı olmuş. Spoiler vermediğin için de ayrıca teşekkür ederimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün dizi film yorumlarımı spoilersız yazıyorum. 🙂 Sınavlar daha önemli tabiki ama arada şöyle bir bakabilirsiniz bence ben de sınav haftamda izledim 😂🤭

      Sil
  5. Ben de sevdim ve şimdiden 4. Bölüme geldim
    Cinsellik Netflix te olmazsa olmaz bir şart sanırsam
    Bir de eşcinsellik allahtan burada o yok ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle... Halbuki o olmadan da gayet güzel anlatılabilir bir şeyler 🙂

      Sil
  6. Evet baya duyulmuş dizi. Her yerde afişleri vardı. Ben izlemedim henüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten iyiydi. Bir şans verin bence seveceksiniz 🙂

      Sil
  7. ayyy ne çabuk izledin yaa. ben de netflix dışındaki yerlerde yayınlanmasını bekliyorum. sevceğimi zaten biliyom. çünkü beren saat da mehmet günsur da çok severim. ve akdülgeri de çok severim, med cezir ve şahsiyet ten seviyom onuuu :) konu bilmiyodum konu da iyiymiş oleey. bulunca bir günde izleriim heyooooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculuklar dışında konu da çekimler de iyi bence de seversin 🙂

      Sil
  8. Bende fragmanı çıktığından beri merakla bekliyordum yayınlanmasını. Bir fırsat yakalarsam izleyeceğim. Yorumundan sonra ise en kısa zamanda mutlaka izlemeliyim diye düşünüyorum artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de izlemelisin! Beğeneceğini düşünüyorum 😊

      Sil
  9. İzleme imkanım olmadı, bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni çıktı umarım izleme fırsatı bulursunuz 🙏🏻

      Sil
  10. Gerçekten hak ediyor o reklamları. İzlediğinde umarım seversin 😊

    YanıtlaSil
  11. Oyuncuları seviyorum ben de ama replikler çok yapmacık olmuş falan demişti izleyen arkadaşım, hatta yarım bırakmış. Başlamadım ben de, belki sınavlardan sonra izlerim. Mutlu yıllar diliyorum, her şey çok güzel olsun senin için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Replikler nir tık bizim kullanmadığımız cümleler genelde ama beni rahatsız etmedi çok severek izledim hatta ki sevmediğim şeyleri genelde yerden yere vururum🙈 Sana da mutlu yıllar umarım hepimiz için güzel bir yıl olur 🙏🏻

      Sil
  12. Evet ben de Deep gibi Netflix dışında yayınlanmasını bekliyorum. Çok güzel özetlemişsiniz,izlemeye değer görünüyor. Emeğinize sağlık🤗

    YanıtlaSil
  13. İzlesem 2 bölümünü devamı gelir gibi ama hiç diziye başlayasım yok 😅😅 çok yorulmuşum 🙈 izlediğim dizilere bile üşeniyorum ben eski ben değilim 😂😂 ama yazın izleyebilirimm teşekkür ederim yazı için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bazen çok izlemekten oluyor öyle. Ben de şu sıralar bir şeyler izlemek istemiyorum. Yoruyoruz kendimizi. Umarım izlediğin zaman sevenlerden olursun 😊

      Sil
  14. Aşırı aşırı beğendiğim ve ikinci sezonunu merakla beklediğim bir dizi:)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.