So Not Worth It | Dizi Yorumu


Adı : So Not Worth It

Türü : Sitcom

Bölüm Sayısı : 12

Bölüm Süresi : 35 dakika

Dil - Ülke : Güney Kore - Korece

Yayın Yılı : Haziran 2021


KONUSU :

Kore'de yaşayan uluslararası öğrencilerin yaşadıkları yurtta geçekleşen olayları konu alıyor.  


****


Herkese merhabalar, yeni bir dizi yorumuyla geldim. Dizinin tanıtımlarını gördüğümde biraz saçma olduğunu düşündüm ve itiraf edeyim pek izlemek gibi bir niyetim de yoktu ama Youngjae 'nin oynadığını görünce dedim bir şans vereyim. Zaten şu sıralar hep güncel dizi izlediğimden pek izleyecek şey de bulamıyordum bu yüzden vakit bu vakittir izledim. Dizi konusunda da bahsettiğim gibi uluslararası öğrencilerin bulunduğu bir yurtta geçiyor ki gerçekten seçilen oyuncuların neredeyse hepsi yabancı uyruklu. Yani gerçekten diziye o havayı vermeyi çok iyi başarmışlar. Sanki böyle bir yurda kamera koymuşlar da bize onları izletiyorlarmış gibi hissettim. Yani komedi dizisi olduğu için bazı yerlerde abartılan şeyler fazlaydı ama gerçekten kendimi gülmekten alamadım. Her bölüm kahkaha attım. Bu zamanda gerçekten böyle beni güldürecek bir şeyler arıyordum başarılı bir seçim oldu benim içim. Daha fazla detaya inmeden biraz karakterler hakkında konuşalım. 

Her bir karakter kendi başına bir yönleriyle sivrilmiş şekilde kurgulanmış. Yani hepsi tip özelliği taşıyor. Gelin hepsini yakından tanıyalım.



Sam: Benim izleme nedenim olan GOT7 üyesi Youngjae'nin oynamakta olduğu karakter. Yarı Kore yarı Avusturyalı Disiplinlerarası Tasarım Bölümü öğrencisi olarak karşımıza çıkıyor. Grubun en küçüğü olan Sam'in en belirgin özelliği yalan söylediğinde kulaklarının kızarması. Aşırı şapşal bir karakter.


Jamie : Dizide Amerikan vatandaşı olan bir öğrenci. Sakin ve sessiz bir yapısı var. Sakladığı bir şeyler onu daha gizemli hale getiriyor. Onun sivrilen yanı ise yakışıklı yüzü :)


Hyun-min : Annesi Koreli olduğu için Kore vatandaşı olan Ziraat Bölümü öğrencisi olarak karşımıza çıkıyor. Hyunmin evi uzak olduğu için yurtta gizlice kalıyor. Biraz otlakçı olmasının yanında şanssızlığın vücut bulmuş hali.Bana göre en komik karakter de diyebiliriz.


Minnie : Minnie karakterini (G)idle kpop grubundan aynı sahne ismine sahip olan Minnie canlandırıyor. Minnie, Taylandlı bir K-İçerik Bölümü öğrencisi olarak karşımıza çıkıyor. Tam bir kdrama hayranı. Aklı da beş karış havada.


Hans : İsveçli Kültürel Antropoloji Yüksek Lisans öğrencisi olarak karşımıza çıkıyor. Kore kültürünü çok seven Hans biraz ukala biri. Her şeyi çok bildiğini öne sürmesinin yanı sıra kurallara uymak pahasına her şeyi yapan bir karakter. Sanırım dizi içinde sevmediğim tek karakter Hans'tı. Ama tane tane Korece konuşması hoşuma gitmedi değil.


Se-wan : Bu yurdu çekip çeviren öğrencilere yardımcı olan öğrenci temsilcisi. İşletme öğrencisi. Onun sivrilen yönü ise bencilliği desem az bile söylemiş olurum. Biraz açık göz bir kız ama becerikli de. 



Carson :  Amerikalı, son sınıf mimarlık öğrencisi. Tek bildiği sabah akşam yemek yemek :D Her ne kadar genç görünse de içinde 40larında biri yaşıyor. 



Tetris : Trinidad ve Tobago'lu. Buranın varlığını ilk defa duydum ben de. Karayipler'de bir ülkeymiş. Neyse İşletme Yüksek Lisans öğrencisi olarak karşımıza çıkıyor. Oldukça çapkın.  

Karakterlerin hepsini tanıdığımıza göre biraz daha gevezelik yapabiliriz. İlk bölümlerde itiraf etmem gerekirse Jamie hariç hiçbir karaktere ısınamamıştım. Jamie de klasik romantik komedi kdrama başrol oyuncusu. Ne eksik ne fazla bu yüzden ki bünye hemen kabul etti onu :D Diğer karakterlerde ise izlediğim dizi formatından farklı bir şekilde karakterler verilince bir duraksadım. Daha önce komedinin bu kadar yoğun verildiği bir Kdrama izlememiştim. Genelde beni sürekli takip edenleriniz bilir romantik komedi ağırlıklı izlerim. Bu dizi direkt olarak komedi etrafında kurgulanmıştı. Biraz ilerledikçe karakterlere ve sürece  alışmaya başladım, Hans hariç hepsini de sevdim. Hans'ı oynayan oyuncuyu da tebrik ediyorum gerçekten harika bir gıcık olmuştu.

*****

Başlarda beni rahatsız eden başka bir şey ise malum komedi dizilerinin vazgeçilmezi yapay gülme sesi. AAAA- gerçekten ilk başlarda benim için katlanılmazdı. Çünkü konulduğu kısımlar bana hiç komik gelmiyordu. Yani gerçekten her sahneye yapıştırılmış gibi geliyordu bana. Sonra komedinin gidişatına alışınca benim için daha katlanılır bir hal aldı. Korelilerin genelde komik olarak gördükleri sahneler Knowing Bross, Idol Room ve Running Man gibi programlardan gördüğüm kadarıyla biraz aşağılama tarzı şeylerdi ki bunda da biraz vardı. Buna asla alışamayacağım üzgünüm. Komedi birilerini aşağılama üzerinden yapılınca benim çizgim geçiliyor. Neyse ki dizimizde bu yoğun bir şekilde değildi. Karakterlerin şapşallıkları başlı başına komediydi. Hyun-min tek başına aldı yürüdü benim için. Onun sahneleri ayrı bir yükseliyordu izlerken sizler de çok net fark edebilirsiniz. Diziyi her ne kadar sevmemiş gibi görünsem de gerçekten çok eğlenerek izledim ve izlediğim dizileri kaydettiğim uygulama olan TV Show Time'a baktığımda haftalık en fazla yorum yaptığım dizi olarak birinci sıradaydı. Hoşuma giden her sahneyi ekran yakalama alıp orada paylaştım. Gönül isterdi ki burada da paylaşıp spoilerin dibine vurup gıybet yapalım ama spoilersiz yorumlara devam. Eğer uygulamayı kullanıyorsanız daisyandbook olarak beni bulabilirsiniz. Gelin orada konuşalım :D Biliyorsunuz söz konusu sevdiğim bir şey olunca susmak bilmiyorum. Neyse konuyu çok dağıtmadan artık toparlayayım. Diziyi genel olarak çok eğlenerek izledim. Gerçekten son zamanlarda izlerken bu kadar güldüğüm bir dizi hatırlamıyorum. Dram iliklerimize işlemiş resmen. Eğer gülmeye ihtiyacınız varsa ilk bölümlerde biraz sabredin sonradan hoşunuza gidecektir diyerek öneriyorum efendim. 

Yeni yazılarda görüşmek üzere, sağlıkla kalın.

Gonca.




3 yorum:

  1. Komikmiş izleyim ben. Galiba hâlâ devam ediyor, bitince bakayım o zaman. Benim de komik şeyler izlemeye ihtiyacım var sanırım. Yazıyı keyifle okudum, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix dizisi olduğu için tüm bölümleri yayınlandı. Rahatlıkla izleyebilirsin. Ayrıca bitirmediğim dizilerin yorumlarını girmiyorum. Sonuna kadar ne olacağı belli olmuyor çünkü 🙂 Fikrim de çabuk değişince bitirdiklerimi yazıyorum

      Sil
  2. Blogunuzu takipteyim bloguma beklerim bu arada adsense ödemeleri ne zaman yapıyor?

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.