Efsanelerin Savaşı KINGDOM!

 



Herkese merhabalar, hatırlarsanız daha önce bunun kız grupları versiyonu olan Queendom!'u yazmıştım. Onun üzerinde Kingdom'un başka versiyonunu çıkartsalar da orada ilgimi çeken grup olmadığı için izlememiştim. Legendary War olarak ikincisi çıkınca ve hep sevdiğim gruplar olunca kafa dağıtmak için başladım. İyi ki de başlamışım. Gerçek anlamda ismini yansıtan bir program. Her hafta daha ne kadar iyi performans sergileyebilirler ki dedikçe üstüne bir şeyler katarak geldi her grup. Hatta bu program sayesinde 4 yıl gibi bir süreden sonra bir grubun fandomuna girdim! İnanılır gibi değil :D Her grup harikaydı ama bir grup benim gözümde daha bir harikaydı. Hangi grup mu SF9! Ama şimdi sadece onun üzerinden gitmek olmaz. Bir sürü harika grup vardı. Şimdi  gelin katılan gruplara bir bakalım. 

ATEEZ

2018 yılında KQ Entertainment tarafında kurulan 8 kişilik bir grup. Ateez daha çok güçlü konseptli şarkı ve performanslarıyla tanıdığım bir gruptu.  Bana göre şarkıları biraz sert olduğu için grubun sadece birkaç şarkısını dinliyorum ama şunu söyleyebilirim çocukların 8'i de birbirinden yetenekli. Yani kime elinizi atsanız bir alanda kendini gösteriyor. İnanılmaz! Tabi benim gözüme kestirdiğim birileri vardı tabi. O kişi Hongjoon oldu. Nasıl bir yetenek abidesi öylee. *-* Yaşımız yakın olunca bir ona baktım dostlar bir kendime püüüü bana. Tembel hissettirdi. Neyse Hongjoon ve Ateez'e bolca başarılar diliyorum. Ortalığı gerçek anlamda yakıp geçtiler ve bundan sonra da öyle yapacak gibiler. 

BTOB 

Kingdom'un kıdemlileri olarak karşımıza çıkan harika vokalleriyle beni büyüleyen BTOB hakkında konuşalım biraz da. Bir ara gerçek anlamda kusana kadar şarkılarını dinlemişliğim var. Kingdom sağ olsun yine başa döndük :D Başlangıçta 7 kişilik grup olarak CUBE Entertaiment bünyesinde çıkan grubumuzdan bir üye ayrılmış ve şuan 6 kişi olarak yollarına devam ediyorlar. Üyelerinden 2 si askerde olduğu için Kingdom'da sadece 4 üyeleri ile yer alıyorlar. 4 kişilik dev grup dedim her izlediğimde. Çünkü diğer gruplara göre sayıları az olmalarına rağmen gerçekten altın çocuklar. Ne yaparlarsa yakışıyor ve harika iş çıkarıyorlar. Umarım üyeler askerden dönünce harika bir albümle geri dönerler. Merakla bekliyorum yeni albümleriniii *-* 

IKON 

YG Entertaiment altında 2015 yılında çıkış yapan 7 kişilik bir erkek grubu IKON. Zamanla bir üyenin gruptan ayrılmasıyla 6 kişi olarak yollarına devam ediyorlar. Kendilerini Love Scenario şarkılarıyla tanımıştım. İki yıl arka arkada spotify bana en fazla dinlediğin şarkı dedi düşünün nasıl batak bir şarkı. :D Kingdomla birlikte listemde tekrar hortladı. Artık yakamı bıraksanız mıı? :D Diğer gruplara göre Kingdom'da pek potansiyellerini kullanamadıklarını düşünüyorum. Grup iyi bir grup ama Kingdom'da sönük kaldılar.

SF9

Gelelim 4 yıldan sonra beni kendine aşık eden grup olan SF9 beylere. 2016 yılında FNC Entertaiment bünyesinde çıkan 9 kişilik bir erkek grubu. Aslında üyelerinin birçoğunu oyunculuk alanında gördük. Rowoon Extraordinary You dizisi ile hepimizin hayatında yer aldı. Chani True Beauty'de göz kırptı. Dawon ise şu sıralar Doom At Your Service dizisinde yıldızını parlatıyor. Gelelim benim için yıldızı parlayan üyeye. Taeyang! Arkadaşlar ilk görüşte aşık oldum kendisine Kingdomda bir gördüm dedim ben artık bırakamam seni. :D :DAyrıca şu sıralar birkaç yayınını çevirmekle haşır neşirim hatta. Blogun sağ kısmından bulabilirsiniz çevirdiklerimi. :) Neyse gırgırı kenara bırakayım yakışıklılıkları bir kenara hepsi o kadar yetenekli ki! Böyle performanslarını bir kere izlemek asla yetmiyor.. Umarım daha fazla kitleye ulaşırsınız. SF9 fighting! Aman önceden belirteyim gözünüze bir üyeyi kestirin sonra birini seçmek çok zor oluyor. Öyle de bir grup.

STRAY KIDS

JYP bünyesinde 2017 yılında 9 erkek üye ile çıkış yapan bir grup. Şu an birbirinden harika 8 üyesi bulunmakta. Çıktığı dönemde şarkılarını çok dinliyordum fakat sonra bana biraz sert kaldığı için aradan seçmece şeklinde dinliyorum ve sahne performanslarını takip ediyorum çünkü her seferinden kendini yenileyen gruplardan. Siz de mutlaka performanslarına bir göz atın derim. Performanslarına göz atmasanız bile Felix'in deep vocie videosuna mutlaka bakın!

THE BOYZ

2017 yılında Cre.ker Entertainment bünyesinde 11 kişiden oluşan bir grup. Bu grubu keşfediş hikayem Kingdomdan öncelerinde dayanıyor. Deli gibi kpop batağına düştüğüm yıllarda MAMA ödül töreninde keşfetmiştim. Harika performansları ve şarkılarıyla dikkatimi çekmişlerdi. Ondan sonra denk geldikçe açıp dinliyordum. Burada da şahane sahne şovlarıyla kendilerine hayran bıraktılar. Muhteşem bir grup işbirlikleri var. Her halini sergiledikleri bir şarkıya yeni bir konsept bulabilecek kadar da yaratıcılar. 


Böylece 6 grubu da tanımış olduk. Gelelim biraz program formatı hakkında konuşmaya. Program şu şekilde işliyor gruplarımız roundlar halinde yarışıyorlar. Her round için belirlenmiş bir puanlama var. Alınan puanlar doğrultusunda kazanan grup seçiliyor. Bunun hakkında yorumumun ilerleyen kısımlarında bayağı bir veryansın edeceğim ona göre devam ediniz :D

Roundlar dışında bir tanıtım bir de kazanan grubun seçildiği final etabı var.

İlk olarak gruplar 100 saniyelik performanslar sergiliyorlar daha çok ısınma tanışma gibi düşünebilirsiniz bunu. Grupların kendinlerini ve tarzlarını ortaya koyduğu ısınma etabı. Daha sonra roundlar belirleniyor.

1. Round - To Do World 

Bu etapta gruplardan seçtikleri bir şarkıları düzenleyerek performans sergilemeleri isteniyor. 

2. Round RE-BORN

Bu etapta gruplar kendi aralarında şarkılarını değiştiriyorlar. Örneğin benim izlememe neden olan performanstan bahsedeyim BTOB SKZ'in Back Door şarkısını, SKZ'de BTOB'nin I'll beYour Man şarkısını sergilemişlerdi.

3. Round No Limit

Gruplar herhangi bir sınırlandırma olmadan istedikleri performansları bu etapta sergiliyorlar. Bu etapta kendi içinde iki part şeklinde düzenlenmiş. İlk partta gruplar güçlerini birleştirerek dans, vokal ve rap bölümleri halinde performanslar sergileyecekler. 

İkinci partta ise gruplar istediklerini yapmakta özgür isterlerse seçtikleri herhangi bir sanatçının şarkılarını sergileyebilirler isterlerse kendi şarkılarını düzenleyip yeniden sunabilirler tamamen grupların istediğine bağlı bir durum. 

WHO IS KING?

Son final etabı olarak düşünülen bu kısımda her gruptan yeni bir şarkı hazırlamalarını ve performanslarını sunması isteniyor. 


İçeriği hakkında da azıcık fikrimiz olduğuna göre azıcık dedikodu zamanı. Malumunuz bu bir yarışma olduğu için bunu hazırlayan kişi kendi çıkarları dahilinde hareket ediyor. Daha izlemeye ilk başladığım anda gerçek anlamda birincinin kim olacağını tahmin ettim. Bölümler ilerledikçe beni yanıltmasını ve o grubun birinci olmamasını istedim. Grup her ne kadar harika olsa da hak eden başka gruplar da vardı gözümde çünkü. Fakat beni hiç yanıltmadı aklımdaki grup birinci çıktı.

Düşündüğünüzde zaman  program gruplar için tanınma fırsatı olmasının yanında kanala prim getirmek amaçlı ortaya konmuş bir şey ve her bir bölümde bunu daha iyi anlıyorsunuz. Kimden daha çok para ve prim gelecekse onların sahneleri daha fazla konulmuş ve pozitif ayrımcılık yapılmış. Özellikle ilk bölümde The Boyz, Stray Kids ve Ateez sahnelerinin dekor ışıklandırma vb. açıdan daha ön planda ve pahalı olduğunu görebilirsiniz. Bunun dışında ilk bölümlere baktığınızda SF9'nın ekran süresinin diğer gruplara oranla daha az olması da gözüme batan detaylardan biriydi. Negatif yanlarından bahsetmekle bitmiyor maalesef bu yüzden burada keselim gelelim pozitif yanlarına, her grup hayran kitlelerini genişletti ve Kore'de az tanınan grup varsa ön plana çıktı. Bunun yanında Global alanda yayın olduğu için ülke dışı hayran kitleleri de kazandılar. Kısa süre içinde yeni performans hazırlama ve diğer gruplarla iş birliği, sosyal anlamda gelişmelerini sağladı.

Diğer sevdiğim nokta ise: Bu programda da tıpkı Queendom'da olduğu gibi en sevdiğim kısım sanatçıların performanslara nasıl hazırlandıklarını, şarkıları nasıl kaydettiklerini bizlere göstermeleriydi. Genellikle bir performans izlediğimizde ya da şarkı dinlediğimizde o kişiye çok hayran değilsek arka planıyla pek ilgilenmeyiz. Burada bunu görmemiz için güzel bir fırsat sunuluyordu. Tüm grupların emeğine sağlık. Çekim süreleri uzun. Performans hazırlamak için verilen süre kısa olmasına rağmen gerçekten hepsi harika işler çıkarttılar ki her bölümde abartısız şöyle izledim :


Yani demem o ki programın hepsini izleyecek vaktiniz olmasa bile yorumun sonuna koyacağım performans videolarından ilginizi çekenlere bir bakın. Koreliler sahne şovu konusunda gerçekten harikalar yaratıyorlar izlerken estetik zevkinizi doyuracaksınız :) Birkaç ekran yakalamanın ardında performansları ekleyeceğim. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle. 


*SF9'dan herhangi bir üyeyi görünce ben = Bobby*
 
*Kingdom izlerken KPSS kitaplarım gözüme ilişmiştir ve vicdan azabı çekerek performansları izlemeye devam ediyorumdur.*


*Her bölümde SF9'na daha fazla aşık olduğum fark ettiğimde: *



FAVORİLERİM:
-Telif yememek adına sadece her grubun en sevdiğim bir perfomansını koyuyorum. En sona tüm performansların oynatma listesini koyacağım-


SF9 - Believer


ATEEZ - Symphony No.9 From The Wonderland


BTOB - Back Door


Stray Kids - I'll Be Your Man



IKON - Love Scenario + Killing Me




The Boyz - No Air



Goncacım ben bir de Queendom yorumuna bakmak istiyorum derseniz : Queendom!







Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.