Blue Spring From Distance | Dizi Yorumu (Kdrama)


Adı : Blue Spring From Distance /At a Distance, Spring is Green

Tür : Gençlik, dram

Süresi : 1 Saat

Bölüm Sayısı: 12

Ülke - Dil : Güney Kore -  Korece

Yayın Yılı : 2021

Diziye Puanım : 8/10*


KONUSU:

Yeo Joon, Kim Sobin ve Nam Soo Hyun 20'lerinde üniversite öğrencileridir. Uzaktan bakıldığında her biri oldukça normal gençler gibi görünseler de görünenin aksine hayatları fırtınalarla doludur. Blue Spring From Distance bu üç gencin hayatlarının baharında yaşadıkları problemleri konu alıyor.



Herkese merhabalar! 2021 yılında nihayet favorim olacak bir diziyle karşılaştım. Bu yüzden bu yorumumda biraz çenem düşecek önceden uyarayım. Blue Spring From Distance aslında ismiyle bile bize konusu hakkında fikir veren bir dizi. "Bahar uzaktan yeşil görünür."  Dizide bu baharı gençlik temsil ediyor. Aslında düşününce bu düşünce ne kadar topluma yayılmış durumda. Bizim toplumumuzda da durum bu sen daha gençsin senin ne problemin olabilir ki? Ne yaşıyor olabilirsin? Gençsin bir şey olmaz geçer.. ve nice sözler duyuyoruz çevremizden. Blue Spring From Distance bu noktada gençlerin yaşamına pencere açıyor. Dışarıdan her şey yolundaymış, hayatlarında hiçbir problem yokmuş gibi görünen kişilerin hayatlarında neler yaşadığı başarılı bir şekilde bizlere sunulmuş. Hadi gelin her zamanki gibi karakterler hakkında biraz konuşalım.


Yeo Joon / Park Ji-Hoon

İlk karakterimiz güneş gibi gülümsemesiyle büyüleyen Yeo Joon! Yakışıklı bir görünüme, sevimli bir karaktere sahip zengin bir ailenin çocuğu. Fakat aslında bu başarılı görünen kimliğinin altında bambaşka bir çocuk vardır.  Park Ji Hoon'un daha önce hiçbir dizisini izlememiş oyunculuk kariyeri dışında kendisini Wanna One'daki şarkıcı kariyeri ile tanımıştım. Bu diziyle birlikte oyunculukta da ne kadar başarılı olduğunu gördüm. Bir bölümde o ağladı ben ağladım dostlar! Karakterin yaşamış olduğu psikolojik bunalımı izleyiciyi başarılı bir şekilde yansıtmıştı. 



Kim So-Bin / Kang Min-Ah

Üniversite 3. sınıf öğrencisi olan Sobin oldukça utangaç ve samimi bir kız olarak karşımıza çıkıyor. Karakter olarak sevip sevmeme arasında kaldığım bir karakterdi. Oyuncuda sorun yoktu fakat karakterin senaryodan kaynaklı eksik noktaları olduğun düşünüyorum. 



Nam Soo Hyun / Bae In Hyuk

Başarılı, akıllı ve mükemmelliyetçi olan Nam Soo Hyun akademik olarak iyi bir yönde olmasının yanında maddi durumu iyi olmadığı için çeşitli işlerde çalışan soğuk bir tip. Dizi izlerkedikçe kendisini pamuklara sarmak isteyeceğiniz biri aman mendiller hazır olsun dostlar. Beni Yeo Joon'dan sonra ağlatan diğer karakter kendisi. Karakteri canlandıran Bae In Hyuk'u ise ilk önce My Rommate is Gumiho dizisinde tanıtım. Tam o diziyi izlerken baktım bu dizide oynuyormuş. Dedim Gonca koş ikinci çocuk sendromunu atlatmak için fırsat :D Sonrası zaten diziyi izledim buralara geldik. Beni kendine hayran bırakıp böyle harika bir dizide oynadığı için teşekkür ediyorum kendisine. Nice başarılar efendimm bundan sonra kurtulamaz benden :D



 Dizide birkaç karakter daha var ama onları izlediğinizde tanımanızı istiyorum. Bu yüzden onlardan bahsetmeyeceğim. :) Diziye ilk başladığımda eğlenceli bir şeyler izleyeceğim diye düşünmüştüm ama 3. bölüme geldiğimde gözlerim dolu dolu derin düşünceler içerisinde buldum kendimi. Dizinin vermek istediği mesaj güçlü bir mesaj. Bu yüzden zaman zaman hep aklımda şu soru oldu "Bu dizinin başları oldukça güzel ama ya sonunda batırırlarsa.." çünkü dizi karakterlerin psikolojik yönlerini verme konusunda da o kadar iyiydi ki böyle izlerken gerçekten sonuna kadar bunu korumasını istedim. Çok şükür korktuğum başıma gelmedi ve 12 bölümde başarılı bir şekilde ilerleyişle tamamlandı. Sadece Kim Sobin karakterinin hikayesinin biraz eksik ve yüzeysel kaldığını düşünüyorum ama Yeo Joon ve Kim Soo Hyun karakterleri izlerken beni öylesine etkiledi ki onu görmezden gelerek izlemeye devam ettim. Özellikle Yeo Joon karakterinin psikolojik açıdan izleyiciyi etkileyen öyle sahneleri vardı ki böyle yüreğime dokunduğunu hissettim. Olayları ben yaşıyorum gibi, dizinin içinde bir karakter de benmişim gibi hissettim.

  Bunun yanında dizinin bölümleri ilerledikçe ana mesaj çevresinde küçük küçük mesajlar vardı ki böyle dizide eksikler tamamlanmış  ana mesaj iyice güçlenmişti. Bu durumu yakalamak bir dizide en zor şeylerden biridir. İçerik konu ilerleyişi dışında oyuncuların birbirleriyle olan iletişimleri öyle güçlü ki bu gerek kamera önünde gerekse kamera arkasında güzel bir şekilde yansıyor. Son olarak lafı çok uzatmadan biraz dram, birazcık psikolojik bir şeyler, çokça arkadaşlık içeren bir şeyler izlemek istiyorsanız mutlaka bakın. Hatta bunları geçin direkt listenize ekleyiniz! Gonca'nın yıldızlı tavsiyesidir. 


Bu dizinin Gonca moodu:

-diziyle bir ilişkim olsa abartısız böyle olurduk :D -


-Aman efendim kulağımıza küpe niyetine-

*Bu yorumu yazarken tam da olmak istediğim arkadaş ortamı bu dostlar ah ah!*


-Canım diğer dizine başrol kadın lazımsa talibim haberin olsun :)-



Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle. 


6 yorum:

  1. Bunu izlemeliyim, öyle güzel anlattın ki etkilendim. 😀 Gerçi bu ara pek çok kore dizisini yarım bıraktım, hep anime sevdam yüzünden. Onları bitirirsem buna başlayım. Son fotoğrafın altındaki yorumun da harika. 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevince birazcık abartıyorum ne yapalım. Umarım izlediğinde keyifle izlersin. Anime de bataktır kurtulmak zor 😂

      Sil
  2. Güncel dizilerden biri ve çok hoş bir dizi. Başroller de uyumlu ve harika. Sen de çok güzel anlatmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, biraz da değeri bilinmeyen bir dizi. İzleyen çok az kişiyi gördüm. Umarım bu yazıyla birlikte izleyenler artar. Sadece başroller değil dizideki herkes iyiydi :)

      Sil
  3. Canııım dizi! Ne güzel yorumlamışsın. İzlerken hiç sıkılmadığım, duygulandığım, güldüğüm ve çok etkilendiğim bir yapım oldu benim de. Dediğin gibi karakterlerin hikayelerini çok güzel işlemişlerdi. Ve bence dizinin ismi son zamanlarda duyduğum en güzel dizi isimlerinden. Oturup uzun uzun üzerine konuşulabilir. Yeo Joon'un kendisini sevdirmek için milletin peşinden koşması falan çok etkileyiciydi. Yorumun da çok keyifliydi, gidip diziyi bir daha izleyeceğim galiba haha ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde olsa gerçekten bu diziyi herkese izletmek isterdim. İzlerken o kadar keyif aldım ki hatta izlediğim dönemde gerçekten böyle bir diziye ihtiyacım varmış dediğimi bile hatırlıyorum. Oyuncuların ve karakterlerin hepsini çok sevdim.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.