Ortanca - Kirsty Applebaum | Kitap Yorumu

 

Yazar : Kirsty Applebaum
Türü : Distopya 
Baskı Tipi : Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 260
Çevirmen :Perihan Sevde Nacak
Seri Durumu : -

KONUSU : 
Her büyük çocuğun savaşa gönderildiği bir dünyada Maggie ortanca çocuktur ve büyüklerin sürekli olarak yüceltilmesinden rahatsızdır. Bir gün toplumda kirli ve tehlikeli olarak bilinen gezginlerden biri olan Una ile tanışır ve tüm bildiği gerçekler altüst olur. 



"Cesur olmak korkmamak demek değil. Gerçek cesaret korkuyu hissetmek ama yine de gidip doğru olanı yapmaktır." 
188.syf

 Herkese merhabalar, nihayet sınavı geride bırakmanın rahatlığıyla kitap okumaya ve sahalara geri dönebildim. Sınav sonuçları açıklanana kadar rahatım dostlar sonrası ne getirir bilinmez. O zamana kadar tatil ilan ediyorum. Gelin tatilimin ilk meyvesi olan Ortanca kitabı hakkında biraz konuşalım.
Künyesinde bahsettiğim gibi Ortanca kitabı bir distopya. Savaş içinde yaşayan bir halkın kendini korumak için büyük çocuklarını savaşa gönderdiği bir dünyanın kapılarını aralıyoruz. Maggie bu dünyada yaşayan ortanca çocuk. Halkın değersiz gördüğü kesimin bir parçası. Okurken Maggie'yle birlikte o dünyada yaşadığımı düşündüm. Onunla birlikte o dünyayı dolaştığımı ve maceraya atıldığımı. Kitap zaten oldukça akıcı bu yüzden rahatlıkla bir gün içinde bitirilebilecek bir kitap. Okurken zevk alıyorsunuz sadece yaşanan olaylar çok tahmin edilebilir. Bunun sebebinin de biraz küçük yaşlı okuyuculara hitap ettiği için olduğunu düşünüyorum. Benim yaşımdaki okurlar için biraz daha çıtır çerez bir kitap. Okuyamama durumu çektiğinizde ya da benim gibi bir süre kitap okuyamadıysanız gayet ideal bir kitap. Öte yandan ortaokul düzeyindeki okurlar için kitabın daha keyif verici olacağını düşünüyorum. Genç Timaş kitapları o düzey okurlar için gerçekten çok kaliteli içeriklerle okurlara sunuluyor. Daha önce yayınevinin başka kitaplarını okuyup sevmiştim bu da favorilerimden biri oldu. Tavsiye ederim. :)

1 yorum:

  1. Teşekkür ederim İlkay. İnşallah zorlu bir süreçti bir daha yaşamak istemiyorum. Kitap biraz Fahrenheit 'ın çocuklar için olan versiyonu gibi. Çabuk gidiyor :) Teşekkür ederrimmm ben de blog ziyareti henüz yapamadım mutlaka uğrayacağım sanaa aklımdasın :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.