Shadow Beauty | Dizi Yorumu (Kdrama)



Adı: Shadow Beauty

Türü : Gençlik, Gerilim, Romantik

Bölüm Sayısı : 13

Bölüm Süresi : 20 dakika

Yayın yılı : 2021

Ülke - Dil : Güney Kore - Korece

Diziye Puanım : 8/10*


KONUSU:

Goo Ae Jin, görüntüsü yüzünden okulda zorbalığa uğrayan bir kızdır. Fakat kimsenin onu bilmediği bir tarafı vardır. Sosyal medyada kendine Genie adında güzel bir benlik yaratmış ve herkes tarafından sevilen biri olmuştur. Her şey bu şekilde devam ederken bir gün birisi bu sırrını öğrenir ve Goo Ae Jin'in  kendince oluşturmuş olduğu hayatı altüst olmaya başlar.


***

Herkese merhabalar, yeni yılın ilk yazısı ve ilk dizi yorumu. Zaman ne çabuk geçiyor. Şu an bu yazarken ayın 6'sı. Bir hafta ne çabuk geldi geçti. Umarım hızlı olduğu kadar güzel şeylerle gelip geçer 2022. Biraz geç kalmış olsam da yeni yılınız kutlu olsun. Yeni yılın ilk öneri kdraması Shadow Beauty olsun dedim. Hemen başlayıp bitirmemin yanı sıra yılın ilk favorisi de aynı zamanda. 

Shadow Beauty, yayınlanırken birkaç posterini görmüştüm ve bende nedense kötü bir dizi olduğu izlenimi uyandırmıştı. Birkaç defa da instagramda gezinirken başrol erkeğin videosunu gördüm. Tam olarak izlemek o zaman aklıma yerleşti galiba. İzlemek için eklediğim dizilere baktım yok böyle hiçbirini izlemek istemiyorum. Tam o anda aklıma yerleşen Shadow Beauty beliriverdi. Konusunda falan baktım, bölüm sayısı, süresi derken başladım. Daha ilk bölümden kendine hemen çekti. Böyle kendini sev temalı dizi film izlemeyi çok ama çok seviyorum. İzleyen herkese izlediği sırada anlık da olsa bir öz güven getiriyor. Bu yüzden ayrı bir seviyorum. 

Sizinle bu sefer diğer dizi yorumlarımdan farklı olarak sohbet havasında ilerlemek istiyorum bu yazımda. 




Kendini sevmek belki de günümüz dünyasında gerçekten yapılacak en zor şeylerden biri. Sosyal medyada gördüğümüz her şeyin gerçek olduğunu düşündüğümüz için bazıları için daha da zor hatta. Kimisi fotoğraflarını paylaşırken olabildiğince photoshop uygularken, bazıları beğenir uğruna delice şeyler yapıyor. Böyle söylerken okurken ne çılgınca geliyor değil mi? Dizideki karakterimiz de güzel olmadığı için yeni bir kimlik oluşturuyor kendine. Bu kimliği altında paylaşımlar yapıyor. Olmadığı biri gibi davranıyor falan filan.. Günlük yaşantısına baktığımızda karakterimiz okuldaki arkadaşlarından zorbalık görüyor, kendisini sevmiyor.. Klasik hikaye aslında. Ama bu klişeyi güzelleştiren şeyler elbetteki dizideki oyunculuklardı.




Bu kızımız dizideki başrol. Harika bir oyunculuğu var. Bir müddet sonra gerçekten kendisiyle öyle bütünleştim ki diziye girme şansım olsa deli gibi tokat manyağı yapardım herkesi sıfır şaka :D Çok acayip gaza geldim. Kendisine dair sevmediğim tek şey gözlerini sürekli olarak pörtletmesiydi. Bazen korku filmi izliyor gibi hissettim. Yani mimiğin dozunu ayarlamak lazım.. 



Dizide bana göre en en en iyi karakter buydu. On numara manyak biri tam kafam. Dizinin içine girsem harika işler çıkarabilirdik *-* Seviyorum böyle delili karakterleri :)



Evet dostlar ilk görüşte dizide birine düşmeyeli uzun zaman olmuştu. Zaten kendisiyle daha önce yolumuz kesişmiş de ben fark etmemişim kendisini. Yang Hong Seok, Pentagon grubundaymış. Şarkılarını kusana kadar dinlerim ama hiç öyle kim bunlar diye bakmadım kliplerini de alıcı gözle izlemeyince yolumuz buralarda kesişti. Dizinin klasik yakışıklı iyi huylu çocuğu. Kendisine düşmeyen de ne bileyiiimm tütütü maşallah. 


Bu diziye dair en sevdiğim şey tabikii Yang Hong Seok değil :D Dizinin işleyişinden bahsetmek istiyorum yani asıl noktaya gelelim. Dizide sadece ana karakterin sancılı sürecini izlemiyoruz. Çevresinde ona zorbalık yapanından tutun, arkadaşına kadar herkesin bir hikayesi çıkıyor. Bu çok yönlülüğü hoşuma gitti. Dizi hem süre olarak hem de bölüm olarak zaten çok kısaydı. Hikayenin işleniş örgüsü ne gereksiz detaylarla boğdu ne de eksik bir kısım vardı. Tam dozunda bırakılmıştı. Böyle aktı gitti. Benim için belki biraz fazla hızlı gitti çünkü bir günde bitirdim diziyi. Bitirdikten sonra da önerebildiğim kadar kişiye önermeliyim diye buraya hızlı hızlı yorum yazmaya geldim. İzleyin izlettin. 

Son olarak birkaç şey söyleyip veda edeceğim artık. Yorumun başında da dediğim gibi kendini sevmek gerçekten zor fakat kendi değerinizi başkalarının düşünceleriyle belirlemek inanın daha kötü bir şey. Hiçbir beğeni sayısı ya da takipçi sayısı sizin asıl değerinizi belirlemez ya da yüzünüz güzel diye sevmez. Sizi siz olduğunuz için severler. Başkalarını sevmesek bile veya başkaları bizi sevmese bile saygı göstermemiz gerektiği düşüncesindeyim.  Bu konuda BTS'in lideri olan RM'in çok sevdiğim bir sözü var. "Bir insan sadece yaşadığı, hayatta olduğu için saygıyı hak eder." 

Kendinizi sevin ve saygı gösterin çünkü bunu hak ediyorsunuz. Yeniz yazılarda görüşmek dileğiyle.




Dipnot: Diziye ait ekran görüntüsü diziyi izlemiş olduğum webdramaturkiye sitesinden alınmıştır.  Çeviri hakkı siteye aittir. Yazı içinde kullanılan görsellerin telif hakkı KakaoTV'ye aittir. 

10 yorum:

  1. Ayy çok sevindim bu diziyi yorumladığını görünce. Gerçekten bir oturuşta hiç sıkılmadan izlenilecek bir diziydi. Kızın oyunculuğunu ben de beğendim, ancak Bomin'in ki biraz abartı geldi bana haha yine de dizinin o tuhaf ve ürkütücü havasına katkısı da vardı. Yıla güzel bir başlangıç olmuş. İnş dediğin gibi mutlu anılarla, harika dizilerle dolu bir yıl olur. Bu arada diziyi ben de yorumlamıştım, vaktin olduğunda bloğuma beklerim. Mutlu yıllar, eline sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguna uğradım da geldim. Aslında yazılarına hep bakıyorum ama yorum atmaya üşendiğim zamanlar oluyor bazen. Daha sık yorum bırakmaya çalışacağım. Dizi gerçekten bir oturuşta sıkmadan bitiyor. Güzel bir başlangıç oldu devamı da gelsin 🙂

      Sil
    2. Gördüm yorumlarını, çok teşekkür ederim. Evet, yorum bırakmak bazen zor geliyor ama çok da keyifli:))) Bol yazılı bir yıl olsun! Görüşmek üzere.

      Sil
    3. Eveeet.. Ben kendimi pek durduramıyorum bloglara yorum bırakırken bile uzun uzun oluyor. Ondan bunun için kendime vakit ayırmayı öğrenmem lazım :)

      Sil
  2. Dizi izle beni diye bağırıyor, teşekkür ederim paylaştığın için
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan, kesinlikle.. Ben de teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz için :)

      Sil
  3. İlkay, evet konusu aslında bilindik bir konu. Çok da bizden bir konu da maalesef. Sınavlarında çokça başarılar diliyorum hepsi güzel geçsin de böyle bol keyifle izle :)

    YanıtlaSil
  4. Diziyi görmüştüm fakat konusunu bilmiyordum. İlerde izlemek için bir şans verilebilir. Paylaştığın için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, rica ederim. Şimdiden keyifli izlemeler. Mini dizi olduğu için çabucak gidecektir zaten:)

      Sil
  5. ooo kesinlikle izlemelisiniz ya valla super bir dizi

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.