Macbeth - William Shakespeare | Kitap Yorumu + Alıntılar

Yazar : William Shakespeare
Tür : Tiyatro
Çeviri : Sabahattin Eyüboğlu
Baskı : 21
Baskı Türü : Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 114


"İş kral olmakta değil, kral olup sağ kalmakta."
sayfa 47

Herkese merhabalar! Şöyle bloguma göz atarken en son yazıyı 5 gün önce girdiğimi görünce vaktidir diyerek bu yorumu yazmaya koyuldum. İtiraf etmem gerekirse bu tarz kitaplara yorum yapmak her zaman benim için çok çok zor oluyor. Çünkü yorumlamanın üstünde değerleri var. Ama birilerini etkileyip okumasına etkim olur diye elimden geldiğince düşüncelerimi aktarmaya yorumlamaya çalışıyorum.
***
Macbeth az çok hepimizin kulağına bir yerlerden çalınmıştır diye düşünüyorum. Romeo ve Juliet kadar ön planda olmasa da Shakespeare'in sevilen tiyatrolarından biri.Hatta ben okurken acaba tiyatrosunu yayınlamışlar mı diye bakarken filminin olduğunu gördüm. İlginizi çekerse kitabı okuduktan sonra filmine de bakabilirsiniz :) Şimdi Gonca'cım iyi güzel hoş da nedir bu kitabın konusu ben bilmiyorum, biliyorsam da unuttum diyenleriniz için Shakespeare tiyatroda Macbeth'in tahta geçme arzusu ve hırsı anlatılıyor.
 İtiraf etmem gerekirse ilk başlarda adapte olmakta zorlandım. Neler oluyor derken kitabın yarısına geldim. Kalan kısmında olaya daha da hakim olunca zaten hemen bitti. Düşününce konu itibariyle benim pek ilgimi çekmiyordu ama Shakespeare'in o şiirsel cümleleri insanı bir noktada içine çekiyor. Bir de o hırs ve arzuyu böyle cümlelerle anlatmak da okurda ayrı bir etki bırakıyor tabi. Çok çok severek okudum diyemeyeceğim ama gerçekten etkilendiğimi söylemeliyim. Ara ara beni yakalayan bir kitap oldu. Tiyatro okumayı sevenlerin bu kitabı gönül rahatlıkla okuma listelerine almalarını öneririm.

ALINTILAR:

"Ne kanlar döküldü eski zamanlarda, 
Kanunlar yumuşatmadan önce insanları! 
Ne korkunç cinayetler işlendi bugüne dek! 
Ama eskinden, beyni paralanınca 
İnsan ölür gider, her şey bitermiş. 
Şimdi ölenler diriliyor: 
Kafalarında yirmi bıçak yarasıyla kalkıp 
 İskemlemizi alıyor altımızdan. 
Görülmemiş insan öldürmenin bu türlüsü! "
Sayfa 59

 "Ölümlülerin başını yiyen: Kendine fazla güven. "
Sayfa 63 

" Ama öyle kötü günler yaşıyoruz ki şimdi, İnsan ne yaptığını bilmeden hain oluveriyor. Neden korktuğumuzu bilmeden kuşkular içindeyiz." 
Sayfa 75 

 "Ama unutma ki bu aşağılık dünyadasın: Çoğu zaman kötülüğün baş tacı edilip, İyiliği çılgınlık sayan dünyada." 
Sayfa 78 

" Karışık sözlerle alaya alıyorlar bizi. Kulağımıza soktukları umudu Söküp alıyorlar yüreğimizden" Sayfa 106 

  Bizim Büyük Challangeimiz Tamamlanan Madde : Sahnelenen Bir Tiyatronun Kitabı.

instagram : @daisyandbook

12 yorum:

  1. Alıntılar kesinlikle not alınmali 😊 Hamlet en son okumuştum macbeth de eklendi listeye 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Hamlet listemde bakalım Kral Lear ile ikisini bir ara sipariş vereceğim :)

      Sil
  2. williamşeks dünya tiyatrosunun piridir şahsen ben daha Türk tiyatrosu bilmezken onun ismi ve juliyetini öğretmişlerdi.Bir de söyledikleri sözleri de iyi nedense onlar sözden anlamlı cümleler kurarlarken tr daha kelimelerin anlamlarını bilmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi milletimizi böyle küçümsemek ne kadar doğru bilmiyorum. Bizde bu alanda kendini geliştiren insan sayısı ne yazık ki çok az. Ama bu bu alanda başarısız olduğumuz anlamına gelmiyor aksine kendimizi geliştirmeliyiz demek oluyor. Pek çok konuda keşke yabancılara verdiğimiz özeni kendi milletimiz için verebilsek. En önemlisi de dediğiniz gibi kullandığımız kelimelerin anlamlarını ve gücünü bilerek cümlelerimizi kursak :)

      Sil
  3. ooo sıkı bir kitap okumuşuun. şekspir gelmiş geçmiş en büyük yazar kabul ediliyoo. bu hasan ali yücel serisi çok iyi yaa. çevirmeni de çok iyi. ama ivit okuması kolay değil hele yazın hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasan Ali Yücel klasikleri cidden çok iyi yavaş yavaş biriktiyoruz ablamla bakalım 😊 Eksik çok

      Sil
  4. awesome article..
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  5. Ben önce izleyip sonra okumuştum. Gelecek sezon oynanırsa kaçırma derim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası çok ilgimi çekmiyor. Bir gün belki bakarım 😊

      Sil
  6. "Ölümlülerin başını yiyen, kendine fazla güven"
    Nasıl güzel cümleler aklıma ismi lazım değil çok ünlü siyasi biri geldi aman yazmayayım:))bakalım bu fazla kendine güvenin sonu neye varacak? Makbet'i severek izlemiş ve okumuştum, her döneme ışık tutan bir eser. Hırs, koltuk hırsı, makam hırsı, akrabanın akrabaya ettiği...seviyorum ya Şekspir'i. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle etkileyici bir kalemi var. Mutlu günler 😊

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.