GKBT 7. TUR | Nur Ötken (asosyal_kitapkurdu) - Röpotaj |

Haziran 04, 2016

Herkese merhabalar! Geveze Kalemler yine iş başında! Sizlere harika bir röportaj getirdim :) 

  • İlk önce bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? Neleri seversiniz
    -Ege Üniversitesi'nde Psikoloji bölümü okuyorum. :) Genelde gezmeyi çok sevmediğimden ev kuşuyumdur, tabi kitap okumayı da aşırı severim. Onun dışında anime izlemek de vazgeçilmezimdir. :)
    Psikoloji okumayı kendiniz mi seçtiniz?
    Evet, kendim istedim, kendim seçtim. Hatta çevreme bunu kabul ettirmek için de epey çaba harcadım. Hala da kabullenmiş sayılmazlar. 😄 😄
    İlk kurgunuzu yaptığımızda kaç yaşındaydınız?
    -Bunu hatırlamak benim için zor. Çünkü evde bazen eski defterlerimi falan karıştırırken yazdığım hikayeleri buluyorum. Ama ciddi, kurgu diyebileceğim yazıları yazmaya başlamam 11 - 12 yaşlarıma tekabül ediyor yanlış hatırlamıyorsam. :)
    Kurgularınızı oluşturuken belirli bir çizgi üzerinde mi gidiyorsunuz yoksa anında aklınızda belirdiği ve sizi yönlendirmesiyle mi hazırlıyorsunuz
    -Yazmaya başlamadan önce kafamda belli bir plan olur. Ama daha o plana tam olarak uyduğum olmadı. :) Belirli bir çizgisi olsa da arada yazdıkça aklıma yeni fikirler geliyor. Özellikle Wattpad gibi bir paylaşım ağında yazmanın da etkisi oluyor bunda. Oradan aldığım geri dönüşler, yorumlar, fikirler de etkili oluyor. Ama genelde ilerleyiş çizgisi ve finali kafamda hazır durur.
    Yazmak hayatınızda neler değiştirdi?
    -Yazmak, aslında Wattpad'te paylaşmaya başladıktan sonra hayatımda pek çok şeyi değiştirdi, çünkü zaten çok küçük yaşlardan beri yazdığım için zaten hayatımın bir parçasıydı. Yine de yazdıklarımı kimseyle paylaşmayan biri olarak Wattpad benim için bir devrimdi diyebilirim. İnsanlara yazdıklarımı ulaştırmak, onların fikirlerini almak yazım tarzımı bile etkiledi. Diğer yandan hikayelerimin kitaplaştırılması da yazı hayatıma ciddi anlamda etki etmiş asıl olay.
    Yazarken neler hissediyorsunuz? Kendi oluşturduğunuz bu dünya en çok nelerden ilham alıyorsunuz?
    -Yazdığım kurgunun konusuna göre ruh halim de değişiyor, ben karakterlerimin duygu durumlarına aşırı adapte oluyorum. Dram içerikliyse negatif, üzgün bir ruh halinde olurum hikaye süresince. Daha eğlenceli bir kurguysa neşem yerinde olur. İlham konusunda ise... Karakterlerimi oluştururken kendimden parçaları veririm ama bariz olmayabilir. Örneğin Seher'in hayata bakış açısında kendimden çok parça kullandım. Genelde de çevremi gözlemleyip bizzat tanıdıklarımın hayatlarını kullandığım oluyor. Onun dışında bir de hayal gücü tabi :) Gerçek hayatta olmayan karakterler yazmayı seviyorum, özellikle erkek karakterlerde. :)
     
    Konu Seher Vakti'ne gelmişken. Kitap dram olmasına rağmen bazı kısımlarda okurken yüzümde tebessüm oluştu. Böyle bir hikaye nasıl oluştu? Bize biraz yazım sürecinden bahsedebilir misiniz?
    -Seher Vakti yine adı gibi bir seher vaktinden ilham alarak başladığım bir hikaye. Bazı geceler sabaha karşı uyuyabildiğim için seher vakitlerinde ayakta oluyordum ve bir gün kitabın arka kısmında yazan kesiti karaladım. Sonra da üzerine karakterleri oluşturdum. Seher Vakti'nin kurgusu eksiksiz değildi, çok zorlandım. Bunun sebebi de beni ruhen etkilemiş olan Bir Yalnız Günebakan'dan hemen sonra yazmaya başlamamdı. Onun için yazarken çok bocaladım. Elimden geleni yaptım yine de. Seher acı çektiği kadar hayatı da alaya almaya çalışan bir karakterdi. Bu da zaman zaman o dramdan, karamsar havadan kurtulmasında en büyük etkendi. Hem safi dram yazarsam kendim de boğuluyordum. Arada bir nefes arası gibi tebessüm edebileceğimiz kısımlar yazmaya çalıştım. Benim için sarsıntılı bir geçiş dönemine denk gelen bir hikayeydi gerçekten. :)

    Karakter isimlerinizi nasıl seçiyorsunuz?
    -Seher Vakti'ni olduğumda epey şaşırdım. Herkes popüler isim tercih ederken siz biraz daha duyulmadik isimler tercih etmişsiniz😊Seher Vaktin'de özellikle dikkat ettim popüler olmamasına. Anlamlarına baktım tek tek. Zaten Seher'in ismi belliydi, Nasuh içinse epey bir araştırdım.
    (Nasuh : Temiz anlamına geliyor.)
    Oluşturduğunuz karakterlerden en çok sizi yansıtan karakteriniz hangisi?
    -Cidden zor bir soru oldu :) Sanırım Seher diyeceğim. En azından büyük oranda. Hayata karşı umutsuz tavırları, sevgiyle, güvenle ilgili düşünceleri zaten birebir benim yansımam. Her karakterde kendimden parçalar kullanmıyorum demiştim ama en çok ona yansıttım sanırım dünya görüşlerimi. :)
    Sizi takip ettiğim kadarıyla tam bir kitap kurdusunuz. Siz kitap alırken nelere dikkat ediyorsunuz?
    -Kitap alırken yorumları okurum, zevkine güvendiğim insanların görüşlerini öğrenirim. Onun dışında konusu beni çekiyorsa pek fazla da düşünmem, alırım. Yayınevi de etkili olabiliyor bu anlamda. Zaten daha önceden kitabını okuduğum ve beğendiğim bir yazarsa kim ne derse desin diğer kitaplarını alırım :)
    Peki keşke ben yazmış olsaydım dediğiniz kitap var mı?
    -Klasiklerden Çalıkuşu, öyle bir eser ortaya çıkarmak isterdim. Bana her zaman ilham olmuştur. Yakın zamanda okuduğum, popüler kitaplardan Fahrenheit 451, Ardında Bıraktığın Kadın kitapları da yazmış olmayı dilediklerimden. Bir de Kamelyalı Kadın'ı unutmayayım, içimi yakan kitaplardandır. Elimde olsa sonunu değiştirirdim o kitabın. :)
    Bir kitabın içine girip karakteri olma şansınız olsaydı bu hangi kitap olurdu?
    -Aslında sevdiğim her kitapta bunu yaşıyorum. Karakterlerden biri değil de, farklı, hikayede etkili olacak bir karakter olmayı istiyorum. Yani o yüzden belli bir isim veremeyeceğim. :)
    Biliyorum cevaplamak zor ama en sevdiğiniz kitap?
    -Bu gerçekten çok zor bir soru, çünkü bende epey vardır çok sevdiğim kitap. Ama yine de az önceki sorunun cevabı burada da geçerli sanırım. :) Bu zamana kadar etkisinde kaldığım, bayıldığım çok kitap oldu ama okuduğum yaş, o zaman bıraktığı etki olarak Çalıkuşu benim için çok özeldir her zaman. Bir de buna Fahrenheit 451 eklendi. Yazmayı ve okumayı seven bir insan için güzel dersler içeren bir kitap olduğundan başucuma koydum onu da. :)
    En sevdiğiniz yazar ve kitabı?
    -Şimdi önceki soruda en sevdiğim kitap bazında cevap verdim ama en sevdiğim yazar Tess Gerritsen’dır. J Onun yanında Harlan Coben, Dan Brown’u da takip ederim. Romantizmde de son zamanlarda Amy Harmon’a verdim kalbimi. J
    Kendinizi bir kelime ile anlatsanız bu hangi kelime olurdu ?
    -Karamsar. Kesinlikle beni özetleyen bir kelime. :)
    En son okuduğunuz kitap?
    -Son Dönüşüm'ü bitirdim, şimdi de Paulo Coelho'dan On Bir Dakika'yı okumaktayım. :)
    En son izlediğiniz film veya dizi?
    -En son X Men: Apocalypse'i izledim sinemada. Türk dizilerinden sadece Hayat Şarkısı'nı takip ediyorum, yabancı dizilerden de Person of Interest'in tutkunuyum. :)
    Asla tahammül edemem dediğin şey?
    -Benim hayatta tahammül edemediğim çok şey var ama samimiyetsizlik sanırım en baskını. Daha doğrusu fayda için birine yaklaşmak ve sadakatsiz olmak. Buna gerçekten dayanamam.
    Asla yapmam dediğiniz şey?
    -Asla, asla dememek lazım ama. :) Ben çok fazla "asla" diyen bir insanımdır buna rağmen. Şu ara asla evlenmem diyorum. 😄 😄
    Kitaplarınızı okumayanlar için nasıl özetlersiniz?
    -Şu ana kadar yazdıklarım için söyleyebileceğim, hüzün ve umutsuzluk olsa bile aşkın gelişiyle acılara direnmenin hikayeleri... Ve sevmeyi bilen adamların, sevmeyi öğrenen kadınların hikayeleri diyebilirim.:)
    En sevdiğiniz ve önerdiğiniz anime? 😊
    -Bu konuda da listem uzun benim :P Türüne göre aslında, daha çok aşk temalı Kamisama Hajimemashita, Akatsuki No Yona da güzel, fantastik ögeler barındırıyor. Death Note zeka oyunlarını sevenler için zaten bir numara. :) Ama tabi bir de Kyoukai no Kanata var, en son izlediklerimden çok beğendiğim. Bu liste uzar gider. :D
    Röportaj için çok teşekkür ederim vaktinizi ayırdınız tek tek cevapladınız sorularımı umarım zevk almışsınızdır. Ben içi yeri ayrı olacak :)
    -Ben çok teşekkür ederim tekrar tekrar :) çok mutlu oldum keyif de aldım. Umarım size de değmiştir :)




Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.