GKBT 13. Tur || Canan A. Düzgan || Röpotaj

Eylül 29, 2016

1-Öncelikle bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? Canan Düzgan kimdir, günlük hayatında neler yapar?
33 yaşında evli ve dans eğitmeniyim. Günlerim genelde dersten derse koşturmakla geçer. Akşamları eşimle bol tuzlu çekirdeklerimizi (zararlı biliyorum fakat fakir eroinidir kendisi) alır film ya da yabancı diziler izleriz. Geceleri ise ya kitap okur ya da kitap yazarım. Böyle geçer günlerim.



2-Yazmaya nasıl başladınız? Yazmaya başlarken tepkilerin böyle olacağını düşünüyor muydunuz?
-Yazmaya Belalı Korumam'la Wattpad sayesinde başladım. Öylesine keyiften yazıyordum. Bir hobi gibi, bir terapi gibi...Öyle ki yazarken hiç özenli değildim.Böyle olacağını hiç düşünmemiştim. Beğeniler bir oldu, iki oldu sonra milyonlar oldu.

3-Peki yazdıklarınızı kitaplaştırma düşüncesini ailenizle paylaştığınızda ne düşündüler?
-İlk eşime sordum, açıkçası istemiyordum. Yani öyle bir hayalim yoktu. Eşim de ileride çocuklarımıza ve bize anı olur deyince kabul ettik

4-Genelde yazarken nelerden ilham alırsınız? İlham Perim dediğiniz biri var mı?
-İlham perilerim çok fazla.Her şey, herkes ilham perim olabilir. Siz bile :)

5-Her kitabın yeri yazarında ayrıdır fakat şu kitabımın yeri bende çok ayrıdır dediğiniz kitabınız hangisi?
-Bir Deniz Kızı Hikayesi. Ama şimdi yazdığım Valgus ve Ere de öyle olacak gibi geliyor.


6-İlham Perisi 'nde kitabının içine giren bir yazar var siz olsanız hangi kitaba veya kitabınızın içine girmek isterdiniz?
-Bir Deniz Kızı Hikâyesi'ne girsem, Steve'in hakkından gelirdim; ama Axela geliyor zaten.Belalı Korumam'a girsem Deniz oğlum da çok çekti kıyamam ona. İlham Perisi... Ramon da çok bekledi zavallı ona da kıyamayacağım. Ama sanırım İlham Perisi'ne girip Helen'e cüzdanını götürürdüm.

7-Genel anlamda bir kitabı yazarken kurgu gidişatı için sıkıntı çektiniz mi?
-Ben çok unutkan biriyim.Yazdığım kitapların başını unuturum (Bu bir itiraftır). Bu yüzden finali toparlarken zorlanırım.Her zaman böyle olmuştur.

8-Diyelim ki elinizde bir sihirli değnek var. Hayatınızda neyi ve niçin değiştirmek isterdiniz?
-Hayatımda bir şeyleri değiştirmek istemiyorum. Bu yüzden o değneği hayatıma daha fazla şey katmak için kullanırdım.

9-Yazmak size neler kazandırdı, hayatınızda ne gibi değişikliklere neden oldu?
-Bolca sevgi, dostluk, arkadaşlar.Hayatımda yaptığı ekstra değişiklik imza günlerim için şehir dışına çıkmam.Bu da daha fazla gezmek oluyor, tam bana ve eşime göre.

10nsanın hayatında iz bırakan filmler, etkilendiği kitaplar vardır. Bıkmadan hep okurum ya da izlerim diyebileceğiniz kitap&film var mı?
-Çok var aslında ama böyle sorulduğunda hatırlayamıyorum.

11-İlham Perisi 'nin karışık iç içe bir kurgusu var yazarken zorlandığınız oldu mu?
-İki tane final yaptığım için karar vermede zorluk yaşadım. Hangisi kitapta olmalı diye. Onun dışında finallerle ilgili Burçin Çelik ve İrem Tunç'la bolca tartıştım.

12-Hangi karakteriniz size daha yakın bir kişiliğe sahip?
-Hepsinde benden bir şeyler var; ama en yakını şu an yazdığım kitaptaki Ere isimli karakterim.

13-Başka bir türde yazmayı düşündünüz mü?
-Zaten her türü deniyorum. Romantik komedi, fantastik, şimdi de distopya.


KISA KISA

1-Keşke ben yazsaydım dediğiniz bir kitap?
-Olasılıksız

2-En son okuduğunuz kitap?
-Tutku Oyunları

3- En son izlediğiniz film?
-Adını unuttum. :)

4-Asla yapmam dediğiniz şey?
-Kınamak.

5-En sevdiğiniz yazar?
-Ay bilemedim şuan. Çok var. :)

6-Kendinizi bir kelime ile tanımlar mısın?
-Muzur :)


*Benim sorularım bu kadardı vakit ayırıp cevapladığın için teşekkür ederim. Cevaplarını hayranlıkla okudum.
-Ben teşekkür ederim. Keyifliydi. :)

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.