Babaya Mektup - Franz Kafka | Kitap Yorumu


Yazar : Franz Kafka
Tür : Mektup
Çeviri : Cemal Ener
Baskı Türü : Karton Kapak
Yayınevi : Can Yayınları
Sayfa Sayısı : 112

KONUSU : 
Aslında belirli bir konusu var demek saçma olur. Ünlü yazar Franz Kafka'nın babası hakkında düşündüklerini kaleme aldığı mektuptan oluşuyor.


Herkese merhabalar, yıl sonuna yaklaştıkça okuma hızım artar diye düşünüyordum ama tam tersi oldu. Ancak ayda 2 kitap okuyabiliyorum. Hele okul açılınca daha da vahim durum. Yoğunluk zirve.. Buraya da pek fazla uğrayamaz oldum. Bilenler bilir KYK internetiyle bırakın blog yazmayı bağlanabiliyorsanız şanslısınız. Hazır eve gelmişken birkaç yazı stok yapayım dedim ve ilk yazı ile geldim.. 

Franz Kafka benim lisede Dönüşüm kitabı ile tanıştığım bir yazardı. Zaten o kitapla birlikte büyük bir etki bıraktıktan sonra artık yavaş yavaş diğer kitaplarını da okurum diye düşünürken bu yıl yenilenen okul kütüphanemizde Babaya Mektup kitabını görünce hemen aldım.

Kitabı okumadan önce Kafka'nın babasıyla arasının iyi olmadığı hakkında birkaç yazı okumuştum internette ama neden iyi olmadığı konusunda detaylı bilgi içermiyordu tabi okuduğum yazılar. Bu kitap tam bu noktada beni aydınlatan şey oldu. Kafka babasına karşı hissettiklerini öyle bir kaleme almış ki zaten kısa olan kitap sizi hemen içine çekiyor. Babasıyla arasında geçenleri, aslında babasına karşı olan düşüncelerinin neden bu boyuta geldiğini bir bir yazmış. Öyle içini dökmüş ki babası bu mektubu okuduktan sonra ne düşündü acaba diye düşünmeden edemedim. Yazdıkları insanı etkileyen türden. Günümüzde biz çok fazla düşündüklerimizi ve hissettiklerimizi belli etmiyoruz. Birinden beklentilerimizi göstermiyoruz. Hayatımızdaki yerini ona hissettirmiyoruz ya da onun bizden aslında ne istediğini görmüyoruz... Bana bunları fark ettirdi. Kafka belki babasına yazdı bunları ama bence hayatımızın bir yerlerinde Kafka'nın babasına söylemek isteyip de yazdığı bu mektubu bizler de birilerine söylemek istiyoruzdur? Olamaz mı? Kesinlikle tavsiyemdir. Bir daha ki alışveriş listenize ekleyiiin!



-ALINTILAR-


""vet sen temelde iyi kalpli ve yumuşak bir insansın ama her çocuk o iyiliği buluna kadar arayacak sabır ve korkusuzluğa sahip değildir." Sayfa 19 

 "Ancak öncelikle söz konusu olan ben değilsem gelen desteğin bana ne faydası olacak?"
 Sayfa 20 

 "Kendimi acınılası bir halde görürdüm, üstelik yalnızca senin önünde değil, tüm dünyanın önünde, çünkü sen benim için her şeyin ölçütüydün."
 Sayfa 21 

 "Mutlaka ben de pek çok kez sözlerimle kırdım seni, ama ardından hep bilirdim bunu, acı çekerdim, ama o sözü bastırabilmeyi başaramazdım, daha ağzımdan çıkarken pişmanlık duyardım. Ama sen sözlerinle döverdin, kimseye acımazdın, ne söylerken ne de söyledikten sonrasında, insan senin karşında tamamen savunmasız kalırdı."
 Sayfa 23 

 "İnsan gerçekten asılırsa ölür ve her şey biter. Ama asılması için yapılan bütün hazırlıkları yaşamak zorunda bırakılır ve ancak ilmek yüzünün önünde sallanırken affedildiğini öğrenirse, bütün hayatı boyunca bunun eziyetini çekebilir. "
Sayfa 33 

" Açgözlülük derin bir mutsuzluğun en şaşmaz belirtilerinden biridir." 
Sayfa 40

35 yorum:

  1. Kafka' nın Dönüşüm harici hiçbir kitabını okumamış olmam benim ayıbım değil mi :) Son alıntıya bayıldım çok çok haklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin ayıbın aslaa değil. Bazen kitapların bizi seçtiği anlar oluyor. Biz onları seçsek bile zamanı olmuyor. Zamanının bir an önce gelmesi ve diğer kitaplarını okuman dileğiylee :)

      Sil
  2. Yazarı daha önce okumadım.Ama adini çok sık duymaya başladım.
    Alıntılar çok güzelmiş

    YanıtlaSil
  3. Kafka'dan bir çok eser okumuş olmama rağmen bunu henüz okumadım. Tavsiyenizi dikkate alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okuduğunuzda benim kadar zevk alırsınız 🙂

      Sil
  4. Dönüşüm kitabından ben de çok etkilenmiştim. Bu kitabının ismini ilk kez duyuyorum. Kitabın mektuplardan oluşması da güzelmiş. Konusu da iyiye benziyor. Kütüphaneden bakayım bir sonraki ay inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek bir mektup var. Epey güzel. Umarım severek okursunuz 🙂

      Sil
  5. kyk interneti meşhurdur eveeeeet :) babası sertmiş otoritermiş de miiiii :) ezilmiş adamın karşısında herhaldee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona karşı hep istediği şekle girmiş ama bir türlü yaranamamış Deeptone. Başkalarını onaylamış ama kendi oğlunu asla. Bu da epey bir psikolojik olarak etkilemiş Kafkayı.

      Sil
  6. Benim de çok etkilendiğim kitaplardandir

    YanıtlaSil
  7. Keşke buna dair de bir fikrimiz olsa değil mi? Bitince aşırı merak ettiğim bir soruydu

    YanıtlaSil
  8. Bir çocuğu en fazla yaralayan şey kesinlikle aile. Bu yüzden biz gelecekte kendi çocuklarımızı yetiştirirken bu konuda dikkatli olmalıyız :)

    YanıtlaSil
  9. Kafka’nın her kitabını okumaya çalıştım ve bu gözümden kaçmış. Aşırı merak ettim, Türkiye’ye gelmeyi bekleyemeden İngilizcesini de bulsam hemen alıp okuyacağım ✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En az benim kadar seveceğini biliyorum :)

      Sil
  10. Kısaymış da bir daha ki kitap alışımda kesinlikle bunu da alacağım.Bu arada öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Güzel,sade ve şık blogunuzu beğendim ve takip ettim.Sizi ve bu yorumu görecek arkadaşları bloguma beklerim. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Kitabın konusu incelemeniz üzerine çok hoşuma gitti. Mutlaka ama mutlaka müsait bir zamanda alacağım. Kafka'nın "Milena'ya Mektuplar" kitabı bende bulunmakta ama daha okuyamadım maalesef :(
    İncelemeniz için çok teşekkürler sayenizde bu mükemmel kitabı keşfettik :) Kaleminize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduysa ne mutlu bana. Milena'ya Mektuplar kitabı da güzeldir ama benim favorim diğer kitaplarını okuyana kadar Babaya Mektup olacak. Umarım siz de en az benim kadar seversiniz okuduğunuzda :)

      Sil
  13. Ben de yazarın sadece Dönüşüm'ünü okudum, sırada Şato ve Dava var. Bu ikisinden sonra bunu okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım büyük bir keyifle okursunuz hepsini :)

      Sil
  14. Harika bir eserdir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım birilerine faydalı olur :)

      Sil
    2. Hem de nasıl faydalı olur Gonca hanım. teşekkürler.

      Sil
  15. Alıntılar çok hoşuma gitti ilk fırsatta okumaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  16. Babaları anlamak ve anlayışlı olmak için cidden sabır gerekiyor.. onlar sevgilerini çok farklı yollardan gösterebiliyor. Kafka hiç okumadım , önce dönüşümü okuyayım sonra bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babalar gerçekten çok farklı bir sevgi anlayışına sahip. Kafka aslında babasını anlamaya çalışmasını anlatıyor kitapta. Kafka'nın kalemini seveceğinden hiç şüphem yok. Keyifli okumalar şimdiden.

      Sil
  17. Dün Kafka'nın bir kitabını bitirdikten sonra bu yorumunla karşılaşmam ne kadar hoş oldu. Kafka'yı çok severim ve bu mektubu da beni çok etkilemişti. Ebeveynler üzerimizde ne kadar etkili, keşke bilinçli olsalar ya da sadece bilinçli insanlar ebeveyn olabilse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hoş bir tesadüf olmuş. Bilinçli ebeveynlen bulmak zor ama ana konu birey kaç yaşına gelirse gelsin anne ve babasından sevgi bekliyor :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.