Koyda - Katherine Mansfield | Kitap Yorumu


Yazar: Katherine Mansfield
Tür : Hikaye
Baskı Türü : Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 77
Yayınevi : Can Yayınları
Çevirmen : Seçkin Selvi
Seri Durumu : -

KONUSU:
Yeni Zelanda'da bulunan bir köyde yaşayan bir ailenin günlük yaşamını konu alan kısa hikaye.


***
Koyda kitabı, bir arkadaşımın senin tarzında bir kitaba benziyor dediği için en son alışverişimde aldığım bir kitaptı. Kitabı şöyle bir incelediğimde Virginia Woolf'un yazarı kıskandığım tek yazar olarak nitelendirdiğini gördüm. Virginia Woolf'un yazım dilini görmüş ve çok beğenmiştim. Böyle olunca ister istemez kitaba dair beklentim yükseldi. 
Kitaba başladığımda gerçek anlamda Koyda yaşayan bir ailenin dümdüz yaptıklarını okudum. İtiraf etmem gerekirse ben biraz daha böyle derin şeyler bekliyordum ki tam o noktada bir karakter girdi ki bana epey bir sorgulama yaşattı. Hayatımızdan memnun olmadığımız anlar oluyor bazen. Öyle anlarda değiştirmek istiyoruz ama iş bunu uygulamaya geçince ne yazık ki o kararlılığımız puf diye yok oluyor. Peki bizi bu noktada engelleyen şeyler tam olarak ne? İşte bunun hakkında derin bir düşünmeye itiyor okuru. Bunun dışında kitap gerçekten koyda yaşayan bir ailenin yaşamına derinlemesine girmeden anlatıyor. Kitapta olay dalgalanmaları da eksikti. Üstte bahsettiğim sorgulama gerçekleşmeseydi kitabı gerçekten neden okuduğumu sorgulardım. O kırılma noktasıyla birlikte beni kendime getirdiği için ortalamanın bir tık üstüne çıktı. Bunları göze alarak ve beklentiyi bir tık düşürerek okursanız seveceğinizi düşünüyorum.



20 yorum:

  1. Kısa hikaye kitaplarını seviyorum, tek oturuşta okuyup bitire biliyorsunuz, kitap yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arif Kerim Çalışkan, kesinlikle. Ben de okuyamadığım zamanlarda kısa kitaplar tercih ediyorum bu yüzden :)

      Sil
  2. Hımmm merak ettiiiim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EsTen, umarım en kısa sürede okuma şansı bulursun :)

      Sil
  3. İlk defa duydum. Neymiş acaba o derin düşünce. Zaten kıcacık bir kitapmış. Aklımda bulunsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yankım ve Gölgem, hayatımızda yapmak istediğimiz değişiklikler hakkında :)

      Sil
  4. yazarı bilmiyorum da woolf iyidir, kendine ait bi odayı okumuştum son olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu, kendine ait bir oda gerçekten güzeldi :) Bu yazarı tanımak için bir kitap olabilir koyda kitabı senin için :)

      Sil
  5. İlkay, bana göre Virginia Woolf'un kalemi daha iyiydi bu yazara göre :) Tabi tek kitabıyla yargılamak pek doğru mu bilemedim de :)

    YanıtlaSil
  6. mansfield, bikaç kitabını okudum, bunu değil ama, olabiler pekii bu daa, önemli yazarlardan ebeet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone, bu kitabı da güzeldi ama daha güzelleri vardır eminim ki :)

      Sil
  7. Ben hiç duymamıştım teşekkür ederiim :)

    YanıtlaSil
  8. merak ettim. yorumun için teşekkür ederiz. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavilale, rica ederim. Sevgiler benden de :)

      Sil
  9. ben de derinlikli bir şeyler beklerim tek aileyi tek ortamı anlatıyorsa. haklısın o yönden. ama o karakterin yaşattığı sorgulatma hali iyiymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar, ben de derinlikli diye düşünmüştüm O sorgulama haline gelene kadar da biraz sıkıldım ama toplaması güzeldi :)

      Sil
  10. Ben de merak ettim, okumalı bir ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi, umarım seversin okuduğunda :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.