Hospital Playlist | Dizi Yorumu

Adı : Hospital Playlist, Doctor Playbook

Türü : Medikal, Dram

Bölüm Sayısı : 12

Bölüm Süresi : 1 Saat 30 dakika

Yapım Yılı : 2020

Ülke - Dil : Güney Kore - Korece

Yönetmen : Shin Won Ho

 

KONUSU :

1999 yılında tıp fakültesinde tesadüfen yolları kesişen 5 doktor arkadaş olur. Aynı hastanede çalışan bu 5 arkadaşın hastane hayatı oldukça hareketli olmasının yanı sıra özel yaşamlarında kendileri için küçük bir müzik grubu kurarak bağlarını geliştirirler.  Dizi onların bu yaşamını ve hastanede olan biteni konu alır. 


***

Herkese merhabalar, aslında bloga bir süre ara verme kararı almıştım. Hem okulu yürütmek hem KPSS çalışmak beni epey yorduğundan ötürü buralara pek uğrayamaz oldum. Fakat öyle bir dizi izledim ki bunu sizlerle paylaşmasam içim rahat etmeyecekti. Bu nedenle şöyle bir geçerken uğrayayım dedim. Ayrıca buraları da özledim. Sanırım planlamalarımı buraya uğrayacak şekilde yeniden düzenlemeliyim. Umarım bu görüşmediğimiz süre boyunca iyisinizdir ve bundan sonra da iyi olursunuz. Daha fazla uzatmadan dizi hakkında konuşmaya geçeyim.

Hospital Playlist'i ablam güncelken izliyordu ve bölüm sürelerinin uzun olduğundan ve biraz da konu olarak ağır ilerlediğinden bahsetmişti. O yüzden ben de sürekli olarak ertelerken geçen günlerde dikkatimi çekince başlayayım en fazla diğer diziler gibi yarım bırakırım dedim. İzlemeye başladım bırakın yarım bırakmayı bölüm süreleri uzun olmasına rağmen kendi kuralımı bozarak günde iki bölüm hatta bazen üçüncü bölümü yarısına kadar izlerken buldum kendimi. Gitti günlük planlar, ders çalışmalar. Aferin Gonca!

Medikal temalı bir dizi olmasının yanında aslında medikal şeylerden çok dizide yer alan karakterlerin hayatlarına, arkadaşlığına konuk olmak beni aşırı derece mutlu ettiğinden izlerken kendimi durduramadım. İçerik olarak hastaların yaşamlarına da konuk olmamızın yanı sıra daha çok dizide bulunan beş karakterin hayatına misafir oluyoruz. Biraz bu karakterler üzerinden konuşmak istiyorum zira aralarından bir tanesi ideal tipimi değiştirmemi sağlayacak kadar beni kendisine hayran etti.



Diziyi izlememin ilk nedeni daha önce dizilerini izleyip oyunculuğunu çok beğendiğim Jo Jong Suk'tu. Kendisi karşımıza genel cerrahi doktoru Ik Joon olarak çıkıyor. Oyunculuğu diğer dizilerinde olduğu gibi oldukça iyiyken kalbimizi pır pır ettirecek bir rol arkadaşı vardı bu sefer.


Bu küçük beyefendi ile çok tatlı sahneleri vardı. Keşke daha fazla sahneleri olsa dedim izledikçe. Neyseki ikinci sezon gelecek de orada ikiliye doyarız diye düşünüyorum.


Eveet gelelim diğer bir oyuncuya. Yoo Yeon Seok, kendisiyle daha önce Dr. Romantic vesilesiyle tanışmıştım fakat bu dizide gerçek anlamda kendisine aşık oldum! Tam böyle ideal tipim diyeceğim bir karaktere sahipti. Çok yardımsever bir çocuk doktoru olarak karşımıza çıkıyor. Bence izleyen herkesi büyüleyecek bir karakter. Hatta sevmemek imkansız gibi bir şey o derece.



Bu dizide hayran olacak kişiler bitmez. Grubumuzun diğer bebeği Jung Kyoung Ho! Kalp cerrahı olarak karşımıza çıkan beyefendimiz klasik soğuk bir tip ama içten yumuş yumuş bir insan :) Klasik bir karakter olması onu sevmemize engel değil asla! Dörtlüyle olan ilişkisi zaten yeterli sevmeye.


Grubun son erkek üyesi Kim Dae Myung. Kendisini ilk defa izledim. Kadın Doğum Uzmanı olarak görüyoruz. Biraz da tembel bir kişiliği var. Dizide bir başka karakterin söylemiyle hımbıl :D Diğer karakterlere göre daha geri planda ama onu sevmemek de imkansız gibi bir şey :)


Grubumuzun son üyesi olarak Song Hwa (Jeon Mi Do). Beyin cerrahı olarak karşımıza çıkıyor. Grubun tek kadın üyesi ama şunu söyleyeyim grubun en önemli üyesi. Çok akıllı olmasının yanı sıra aşırı aktif bir kadın. Bu kadar yoğunluğa nasıl dayanıyor helal olsun dedim izlerken.



Hepsini tanıdığımıza göre dizi hakkındaki düşüncelerime geçebilirim. Dizide gerçek anlamda hem başrol hem de yan rol olsun sevmediğim hiçbir karakter yok. Uzun zamandır tüm karakterleriyle sevdiğim bir dizi olmamıştı. Böyle dizi bulmak gerçekten zor. Dizide bulunan oyuncuların hepsinin performansı üst düzey ve izleyeni kendine çekiyordu. Her karakterin kendine ait hikayelerini öğrendikçe onlardan kopmak benim için pek kolay olmadı. Bu noktada dizisinin ikinci sezonunun geleceğini öğrendim. Mutluluk çarpı iki :D 
Dizide ara ara izleyene nefes aldıracak sahneler de koyulmuş. Bu beşlimizin harika bir müzik grubu var. Bir araya gelip çalıp söylüyorlar. Bu sahneler bizlere izlerken hem müzikal bir doyum hem de ufak bir nefes molası tanıyor. Birkaç tanesini müzik listeme ekledim bile ben. Zaten bir tanesini ablam sağolsun diziye başlamadan önce ezberlemiştim bile! :) Şimdi diziye olan aşkımı çok fazla dile getirmiş hiç mi eksiği yoktu bu dizinin? Elbette vardı. Birkaç tane çekim hatası, gereksiz eklenmiş olaylar, başı sonundan belli olay elbette bunlar vardı dizide ama genel baktığımızda bunlar karakterlerin bağı sayesinde o kadar geri kalan şeylerdi ki.. Benim için neredeyse görünmez hale geldiler. Bölüm süreleri de biraz uzundu fakat zaten 12 bölüm olduğu için 16 bölüm izlemiş gibi oluyoruz. O yüzden bunun da çok rahatsız edeceğini düşünmüyorum izlerken.
Son olarak toparlamam gerekirse, medikal dizileri severim, bir grup arkadaşım hikayelerini izlemek beni mutlu eder, bölüm süresi de uzunmuş kısaymış çok umurumda değil gönder gelsin böyle bir dizi derseniz tam sizlik bir dizi. Tavsiyemdir!

Dipnot : Dizi Prison Playbook dizisi ile seridir fakat diziler arasında bağlantı bulunmamaktadır :)


 




11 yorum:

  1. İlkay, verdiğim aradan sonra seni burada görmek de beni gülümsetti. Zira yine böyle bir süre boyunca buralarda olamayacağım :( Belki hatta uzun bile sürebilir. Umarım görüşmediğimiz bu süre boyunca iyi olursun :) Diziye gelirsek, kendisiyle aşk yaşadığım çok belli yorumda zaten :D İzlersen sen de seversin bence :)

    YanıtlaSil
  2. pekiiii aklımda olsun bu diziiii :) hadi madem bunu izledin dön yine derslere kpss yee kolaylıklar başarılar sanaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Çok merak ettiğim bir dizi. Listemdeydi, başlarım elimdeki diziler bitince. :)
    Derslerinde başarılar diliyorum sana. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, Keyifli izlemeler ve teşekkür ederim :)

      Sil
  4. kpss zor bir serüvendir kesin :( sana çokça kolaylık dilerim inşallah istediğin yer olur. Bana da sıra geliyor yavaştan ve korkuyorum. diziyi çok gördüm ancak başka önceliğe aldıklarım vardı o yüzden başlamadım henüz. sonra mutlaka izlemek isterim bu harika yorumdan sonra :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar, ahhh zorluğunu nasıl anlatsam bilemiyorum, Üç sınava girince daha bir zor :( Ama korkacak bir şey de yok sakin ve planlı çalışırsan olmayacak şey değil :) Sana da keyifli izlemeler dilerim şimdiden :)

      Sil
  5. Kolaylıklar diliyorum öncelikle.Gönlünce olsun her şey:)

    Diziyi bloglarda çok gördüm,olumlu yorumlardı hepsi de.Dikkatimi çekmiş olsada henüz izlemedim.Tek sezonluk derken 2.sezonu olacakmış demek.Kore dizilerine tek sezonluk alışan bünyeyim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakt-İ Dem, teşekkür ederim :) Dizinin izlemeden önce hiç olumsuz yorumuna denk gelmedim. İkinci sezon onayı alması çok sevilmesinden herhalde. İkinci sezon olacağını duyduğumda biraz şaşırdım ben de. Genelde tek sezon izlemeye o kadar alışmışım kii.. İkinci sezonu hak eden dizilerde bile görmeyince artık beklemez oluyorum :)

      Sil
  6. Kolaylıklar ve başarılar diliyorum, ben de sık sık gelemiyorum buralara. Dizi güzele benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda S., ben de hayatınızda kolaylıklar diliyorum. Son zamanlarda hayat iyice zorlaştı. Dizi güzel bir diziydi bakmanızı tavsiye ederim. Sağlıkla kalın 💛

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.