Itaewon Class | Dizi Yorumu

 


Adı : Itaewon Class

Türü : Macera, Dram, Romantik

Bölüm Sayısı : 16

Bölüm Süresi : 1 saat 10 dakika

Yapım yılı : 2019-2020

Ülke - Dil : Güney Kore - Korece

Yönetmen : Kim Sung Yoon

Diziye Puanım : 7/10  

 

KONUSU :

Güçlü olanın her şeyi yaptığı bir ortamda haksızlığa karşı duran Park Seori Yi'nin hayatı altüst olur. Buna rağmen kendi bildiğinden şaşmayan Seori Yi'nin tüm ülkeye bu adaletsizliği göstermek için elinden geleni yaparken olanları konu alır.



Herkese merhabalar! 2020'nin izlediğim son dizisi  2021'nin ilk dizi yorumuyla geldim. Itaewon Class yayınlandığı dönemde epey popüler olan bir diziydi. İsmini her yerde gördüm birçok videosuna denk geldim. Ablam güncel izliyordu ve izlerken çok sinirleniyordu. Sen kriz geçirirsin deyince izlemek için bu zamana kadar beklettim. Çünkü çok sinirlenince diziyi bırakma gibi bir huyum var en son Moon Lovers'da sinirlenip bir hafta bırakmış daha sonra devam etmiştim. Fakat bu dizi için keşke bekletmeseymişim dedim ama geç olsun güç olmasın. Tabi kriz geçirmedin mi Gonca derseniz ne krizler geçirdim. İlerleyen kısımlarda buna bahsedeceğim.

Dizimiz aynı isimli webtoondan uyarlama şu sıralar o webtoonu okuyorum hatta. Sizler de okumak isterseniz buyrunuz : tık tık. 


Diziyi izlemden önce okumanızı pek tavsiye etmem olaylar bire bir aynı olduğu için diziyi izlerken sıkılabilirsiniz. Bu yüzden bitirdikten sonra okumak daha iyi olur. 

Dizi konusunda da bahsettiğim gibi Park Sae Royi'nin haksızlığa baş kaldırmasıyla birlikte tüm hayatının altüst olmasını ve bununla başa çıkmasını anlatıyor.  İzlerken çoğu sahnede kriz geçirdim. Hatta bazı sahnelerde  özür dileseydin böyle bir şey olmazdı diye düşündüm daha sonra da eğer özür dileseydi Park Sae Royi, Park Sae Royi'de olmazdı değil mi? Böyle demişken biraz karakterlerden mi bahsetsek?



Park Sae-royi / Park Seo Joon

Park Seo Joon'nu genelde bizler kadrolu ceo olarak izliyorduk. Yakışıklı, kendini beğenmiş bir tip olarak karşımıza çıkarken Iteawon Class'da durum pek böyle değil. Çocuğumuz fakir ve kendi idealleri uğruna babasıyla yaşayan çalışka biri olarak çıkıyor karşımıza. Onun böyle bir karakter seçmesine sevindim çünkü başta da dediğim gibi artık kalıp rollerin dışına çıkması gerekiyordu ve bu rolle de kalıbın dışına çıktığını düşünüyorum. Oldukça başarılı bir oyunculuk izledim.



Jo Yi Seo / Kim Da Mi 

Kim Da Mi'yi daha önce izlememiştim ve ablam izlerken açıkçası fiziksel olarak baktığımda da Park Seo Joon'la yakıştırmamıştım. Ama dizide kimyaları oldukça uyumluydu. Canlandırdığı karakter olan Yi Seo oldukça akıllı ve aklına ne koyduysa yapan bir kız. Elini bir Park Sae Royi'e atınca çocuğun hayatı kurtuluyor diyebilirim. O nasıl bir zeka! Nasıl harika bir karakter. Tabi oyunculuk da muhteşem. İzlediğim son dizisi olmayacak kesnilikle.



Oh Soo Ah / Nara

İliğime kadar her şeyiyle nefret ettiğim bir karakter Soo-Ah. Gördüğüm ilk sahneden son sahneye kadar gerçek anlamda kendisinden nefret ettim. Bunu oyuncunun kaliteli olmasına bağlıyorum çünkü bir karakter olsa bile oyuncu gerçekten karakterin o sinsiliğini her şeyiyle ifade etmişti. Park Sae Royi'ye karışı olan ikili davranışları ve sürekli olarak seviyorum ama olmaz tavırları beni gerçekten bezdirdi. Sevemedim! Hee unutmadan Park Sae Royi'nin ilk aşkı.



Jang Geum Won / Ahn Bo Hyun

Her Private Life'ta ne cici bir çocuktun sen Ahn Bo Hyun burada ise tam tersi en ala kötü ve salak bir karakter. Kendisi Park Sae Royi'nin hayatını kaydıran adamlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Babası büyük bir şirket sahibi diye istediği her şeyi yapabileceğini düşünen bencil biri. Her Private Life'ta çok beğendiğim o gülüşünden burada gerçek anlamda tiksindim. Helal olsun tam bir kötü karakter olmuş. Oyunculuk güzel ama karakter asla!!


Jang Dae-Hee / Joo Jae Myung 

Geum Won beyin babası. Jagga 'nın başkanı. Acımasız ve istediği her şeyi elde etmek için elinden geleni ardına koymaz. Gerçek anlamda dizinin kötü karakteri. Hep oyuncular harika diyorum çünkü gerçekten harika oyuncular bir ara gelmiş özellikle Joo  Jae Myung karaktere bürünmek için makyaj yaptırarak yaşlanmış! Gerçek haline bakıp dizideki halini görünce helal olsun dedim. İzlediğinizde daha iyi anlayacaksınız.


Birkaç tane yan rol olan ama çok dikkat çeken karakterler de var ama onlardan da bahsedersem aşırı uzun bir yorum olarak bu yüzden araya bir yere sıkıştıracağım. Çünkü dizide öyle güzel bir grup var ki onlara değinmemiş olursam büyük haksızlık ederim. Bakınız grubumuz şu :)


Tatlı grubumuz bu çok fazla bir arada göreceğiz onları. Aralarındaki bağı çok sevdim. Dizinin o sinir bozucu havasını kaldıran şeylerden biriydi. Bu grubumu bir kenara bırakırsak aslında dizinin geneli şu konusunda da bahsettiğim gibi özür dileme üzerinden gidiyordu. Çok fazla büyük olay izlemiyoruz fakat bu özür dileme olayı üzerinden başka detaylandırılmış olaylar izliyoruz. Büyük olaylar izlemediğimiz için mutluyum çünkü o küçük olaylar bile yeterince sinir bozucuydu. Bazı bölümlerde hatta olaylar biraz daha yavaşlatılmıştı ve biraz daha karakterlerin iç dünyalarına yönelik şeyler izlemeye başlıyoruz. Karakterleri sevdiren yanlardan biri de onlara ait özelliklerin dizi içerisinde ara ara verilen küçük detaylarla birlikte büyük resme bağlanmasıydı. Bunu genelde diğer dizilerde bir bölüm içinde karakterin geçmişini görüp aaa ondanmış deyip geçiyoruz ama bunda gerekçeler kademeli olarak verilince daha bir kalıcılık sağlayıp şu olacakları tahmin etme şeyini ortadan kaldırılıyor.


Yukarıda karakterleri anlatırken oyunculukların ne kadar iyi olduğundan bahsetmiştim ama burada biraz daha anlatmak istiyorum. Bir senaryo ne kadar iyi olursa olsun oyunculuklar ortalama olduğunda bile biz diziden keyif alamayız. Bence bir diziye kızıp ona sinirlenmek bile dizinin kurgusunun senaryosunun yanı sıra oyuncunun yeteneklerine bağlı. Burada bunu başaran 3 tane başarılı oyuncu vardı. Yaptıkları kötülüklerle diziye söylenmemizi sinir olmamızı sağlayan karakterler. Bu dizideki oyunculardan değil de başka bir oyuncunun röportajını izlediğimde kötü karakter oynamanın daha zor olduğunu ve daha fazla yetenek gerektirdiğini söylemişti. Ben de böyle olduğunu düşünüyorum. İyi olan karakterleri bizler zaten sevmeye hazırız. Ama ya kötü karakter? Ondan iliğine kadar nefret etmek her zaman olmuyor. Bu dizide hem kötü hem de iyi olan karakterler oldukça başarılı iş çıkartmıştı tebrik ediyorum kendilerini. Yanii oyunculuk değil şov resmeeen :)

Gelelim benim için en zevkli kısma. Dizinin OST'ları!! Sadece şarkıları güzel diye başladığım diziler oldu zamanında ki itiraf etmem gerekirse beni diziye çeken şeylerin başlarında Gaho'nun yapmış olduğu şahane şarkı ve BTS'ten V'nin Sweet Night ostlarıydı. Gerçekten bu dizi bir insan olsaydı bu şarkılar onun üzerine tam oturan bir kıyafet gibi olurdu. Gerçekten harikalardı. Öyle sahnelere yerleştiriliyor ki ya çok gaza geliyorsunuz ya da üzülüyorsunuz. Bu konuda müzik ekibi de harika bir iş çıkartmış.

 Gonca her şey mi güzeldi dizide? diyenleriniz olacaktır tabiki de dizi bütünüyle harika bir dizi değildi. Yani sizlere kesin olarak bayılacaksınız harikaydı diyemem. Çünkü bir müddet sonra şu özür dileme mevzusu sinir bozucu bir hale de gelebiliyor çünkü. Oğlum özür dile kurtul bu kadar şeye gerek var mıydı da diyebilirsiniz. Ara ara ben de dedim ama genel olarak oyunculuk ve ost açısından güzel bir diziydi. Listenize ekleyinizzz!







 

5 yorum:

  1. Bu adam b*k rolü oynasa bile yine açar büyük bir zevkle izlerim 😍 hsdgvcjhsd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlüklü Kitap, hahahaha sevince her haliyle seviyoruz. Park Seo Joon candır *-*

      Sil
  2. Çok güzel bir diziydi. :) Başroldeki adamın saç stili bu diziden sonra çok popüler olmuş Kore'de.*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birpembesever, aa öyle mi? Gerçi yayınlandığı dönemde çok popülerdi. PSJ bey de malum epey ünlü bir bey ne yapsa seviliyor ama onun dışında başka birine bu denli yakışır mı bu saç onu da düşündüm :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.