Suzume | Anime Yorumu (Film)

 


Adı : Suzume O Tojimari 

Türü : Macera, animasyon

Süre: 2 saat 2 dakika

Yayın yılı : 2022

Ülke - Dil : Japonya-Japonca

Filme Puanım : 8/10


Suzume bff’imle beraber izlemeye karar verdiğimiz tartışmasız bu yıl izlediğim en iyi anime filmi olabilir. Your Name’in yönetmeninin yönetmenliğini üstlendiği Suzume daha ilk dakikalarında bizi Your Name evrenini hatırlatan görsellerle başlıyor. Gökyüzü çizimleri, renk, efekt ve gerçekliği inanılmaz. Daha detaylı konuşmadan kısa bir konusundan bahsedeyim sizlere. 


KONUSU:

Suzume okula giderken yolda gizemli bir adam ile tanışır. Bu adamı merak eden Suzume çevrede dolaşırken bir kapı bulur. Kapı sıradan bir kapı değildir.Kapıdan geçmeye çalışır fakat bir türlü başarılı olamaz. Derken kapının yanında bulunan bir kedi heykeli dikkatini çeker ve bakmak için kaldırdığında her şey için çok geçtir. Depremlere neden olan solucanların kilit taşını serbest bırakmıştır. Bu hatasını telafi etmek için gizemli adam ile işbirliği yapmak zorundadır. Peki açık olan tüm kapıları kapatıp Japonya’yı dahası Dünya’yı yıkım derecesine getiren depremleri durdurabilecek midir?


 Konusuna baktığımızda bile sıradışı bir animenin sizleri beklediğini anlayabilirsiniz. Sıradışı hikayesinin yanı sıra animede bolca gizem ve merak ögeleri yerleştirilmiş. İzlerken bir sonraki sahnede neler olacağını merak etmekten kendinizi alamıyorsunuz. Fakat bu noktada bir parantez açmalıyım. Merak ögeleri iyi bir şekilde yerleştirilmiş olsa da onları cevapsız bırakmamak için aynı kurgu üzerinde birden fazla dönülmesi bir müddet sonra beni bunalttı. Süre olarak 2 saat yerine 1 saat 40 dakika gibi bir süre yapılarak kurgu tekrarından kaçılabilir diye düşünüyorum. Görsel bir şölen izlemiş olsam da benzer şeyleri 3 kere izleyince artık olayı anladım yeter diye düşündüm.

 


 Bu eksiklik dışında; Ana karakter olan Suzume’nin etrafındaki karakterler de bir o kadar ilginç tiplemeler. Hayal gücüm geniş olsa da gerçekten izlerken nasıl bir insanın böyle ilginç karakterler oluşturduğunu merak etmeden duramadım. Karakterler, özellikleri gerçekten animede hiç mi bir karakter fazlalık olmaz. Hepsi tıpkı bir puzzle parçası gibi yerli yerindeydi. Bu noktada benden tam puan. Gelelim son kısma. Dizi filmlerde olduğu gibi animelerde de kullanılan müzikler tamamlayıcı rolde tabiki. Animeden önce şarkısını reelslerde sıkça duymuştum zaten. Anime içinde de öyle yerlere konulmuş ki zaten acıklı olan şarkı ciğer parçalıyor. Besteleyene sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Artık yorumu toparlamam gerekirse, Anime bütün olarak bakıldığında gerçekten izlerken müthiş zevk veren harika bir animeydi. Benim için tek eksiğini yukarıda bahsettim. Bunun dışında benim zevkime hitap eden şahane bir anime. İzleyiniz.. 

Yeni yorumlarda görüşmek dileğiyle.





dipnot: yazı içinde bulunan görsellerin telifi comix wave filmse aittir.

3 yorum:

  1. your name gibiyse oleeey :) saol izliycam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone aynı hissiyatı veriyorlar ama onun kadar iyi mi hayır :')

      Sil
  2. Kedi aşığı olmama rağmen bana sinir krizi geçirten Daijin seni de unutmadık... Uzun olması konusuna ben de katılıyorum, güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.