Kısa Kısa | Son Zamanlarda İzlediklerim

 


Herkese merhabalar! 

Sürekli yazmaya çalışıp hiçbir şey yazamadan buraları terk ettiğim için araya uzunca bir zaman girdi araya. Geçenlerde İlle Kitap blogu sahibi İnci abla ile bir röportaj yaptık ondan sonra tekrar denemenin vakti geldi diyerek oturdum bilgisayara. Okumak isterseniz de röportajı şuraya bırakıyorum. 

Blogger Röportajları 

Son zamanlarda birçok dizi film izledim. Kısa kısa hepsinden bahsedeceğim. Bu aralar ne izlesem diye düşünenler varsa da liste niteliğinde olsun. Çoğu aslında izlememeniz gerekenler listesi gibi oldu :D



1- Walter Erkekleriyle Hayatım 2,5/5

Walter Erkekleriyle Hayatım, ayni isimli kitapta uyarlama bir dizi. Kitabını okumadığım için herhangi bir karşılaştırma yapamayacağım. Dizi olarak bakacak olursak tipik ergen dizisi diyebilirim. Öyle harika diyebileceğimiz bir dizi değil. Oyunculuklar ve kurgu basit. Boş vakitlerde izlenecek bir dizi.

Kısaca konusu : Jackie kötü bir trafik kazası sonrasında ailesini kaybeder. Annesinin vasiyetiyle birlikte annesinin arkadaşı olan Walter ailesinin yanına taşınır. Erkek dolu bir evde yaşamak onun için kolay olmayacaktır.



2- Ne Yersen O'sun: İkizlerle Bir Deney 3/5

Bilim insanları ikizler arasında beslenmeye bağlı olarak ortaya çıkabilecek değişiklikleri gözlemledikleri bir deney. Seçilen ikizlerden birisi hepçil beslenirken diğeri vegan beslenerek birkaç hafta gözlemleniyor. Deneyin başında ve sonunda belirli testler yapılıyor. Belgeselin ilk bölümlerinde gerçekten farklı bir deney olduğunu ve yediklerimizin bedenimizde yapabileceği değişiklikleri merak ettiğim için izledim fakat sonlarında doğru aklıma bir kurt düştü. Deney sürekli olarak vegan beslenmeyi övmeye izleyicileri vegan beslenmeye yönlendirmeye başladı. Bu noktada gözümde tarafsızlığı yitirdi. İnsanlara yönlendirme yapmadan beslenme sonuçlarını açıklamaları daha tarafsız olabilirdi. 



3- Mismatched 2/5 

Can sıkıntısından ilk çıktığı zamanda izlemiş ben bunu niye izledim acaba dediğim bir diziydi. Yine aynı düşünce ile 2. sezonu izledim. Dönem dönem böyle kafam boşalsın diye saçma diziler izlerim. Bu izlemeyin diye koyduğum bir dizi :D



4- Tsuiraku JK to Haijin Kyōshi 4/5
Bir editi görmemle başladığım Japon dizisi. Lise dönemleri kritik dönemler ve hem aile hem de öğretmenler tarafından yüksek gözlem gerektiren dönemler. Bu dizi bunu çok güzel ele almış. Hem kısa hem de verdiği mesajları bunaltmadan veriyor. İlk konusunu gördüğümde öğrencisine aşık olan öğretmen mi daha neler dedim ama öyle bir durum söz konusu değil tabiki. Öyle olsa şu an çok daha farklı şekilde diziden bahsedip yerden yere vurmuştum :)
Kısaca konusundan da bahsedeyim. İlk aşkı tarafından reddedilen kızımız bununla başa çıkmakta zorlanır ve kendini depresyona sürükler bu depresyondan çıkmayı başaramaz ve int*har etmeyi planlar. Okulun çatısından atlayacağı sırada okulun en şapşal öğretmeni ile denk gelir. Onu int*hardan vazgeçireceğini düşünürken hiç ummadığı bir cevap alır. "Bana aşık olmaya ne dersin?"



5- My Demon 3/5
Fragmanı görmemle birlikte aha dedim Goblin türünde bir dizi geliyor. Sakın kaçırma bunu Gonca! İzlemeye başlamamla birlikte sadece bunun fragmanda kaldığını gördüm. Çünkü Kore senaristleri artık kendilerini tekrarlamaya ve klasik aşk hikayelerini ufak dokunuşlarla değiştirmek dışında izleyiciyi bağlayan pek fazla unsur kullanmamaya başladılar. İlk 5 bölüm kadarını büyük bir zevk ile izledim fakat sonra artık işler aşırı tahmin edilir ve klişe topağı oldu. 12 bölümde toparlanacak dizi 16 bölüm olunca da can çekişmeye başladı elimde. Çok üzerinde düşünmeden izlenecek bir dizi diyebilirim. 

Kısaca konusu: Bir cezalandırma sonucu şeytana dönüşen Gu-won şeytani güçlerini bir dövmeden almaktadır. Bir gün planladığı işleri yaparken planlarını bozan bir kızla denk gelir. Üstelik tüm güçlerini sağlayan dövmesi o kıza geçmiştir ve artık sıradan bir insandır


6- Welcome to Samdal-ri 5/5
Dizinin oyuncu kadrosu belli olur olmaz işte dedim işte oo mükemmel uyum geliyorr! Yanılmadım da. Oyunculuklar, dizinin sakin ilerleyişi benim için tam bir konfor alanı oluşturdu. Küçük kasabada aile sıcaklığına sahip bir dizi. Yeri geldi güldürdü, yeri geldi ağlattı ve en önemlisi gelecekteki eşim için bir standart olan Young Pil ile tanıştırdı. Son zamanlarda izleyip beğendiğim nadir dizilerden. 

Kısaca konusu: Sam Dal ünlü bir fotoğrafçıdır. Adının bir skandala karışmasıyla memleketine geri dönmek zorunda kalır. Geri dönmesiyle birlikte bazı şeylerle de yüzleşmeye başlar. 


7- Marry My Husband 3/5
Dizi zaten yayınlandığı dönemde bütün sosyal medya platformlarını ele geçirmiş durumdaydı ki reytingleri ile bile ne kadar iyi olduğunu  gösteriyordu. İlk bölümlerde webtoonuna paralel ilerlerken sonra benim için tam bir hayal kırıklığı sebebi oldu. Oyuncular harika seçilmiş, kurgu harika ilerlerken birden 16 bölüme tamamlamak için gereksiz karakterlerin kurgu içine dahil edilmesi ile favorilerimden hızlı bir düşüşe geçti. Dizinin ilk 8-10 bölümü kesinlikle harika. Öyle güzel ilerliyordu ki her bölüm kötü karakterlere ablamla beraber söylenip başrole tezahüratlar yapıyorduk.  10. bölümden sonra sanki başka diziye geçti. 12 -13 bölümde verilecek konu 16 bölümde verilince ister istemez böyle şeyler olacağını tahmin etmek kaçınılmaz. Son 6 bölümü görmezden gelirsek hem oyunculuk hem kurgu 10/10 dizidir. 
Kısaca konusu : Jiwon, kocasının en yakın arkadaşıyla ilişkisine tanık olur. Üstüne bir de kocası tarafından öldürülür. İkinci bir şans olarak yeniden doğar. Aynı şeyleri yaşamamak için kaderini başkasına geçirmesi gerekiyordur. 


8- One Day 4/5
Çook önceden filmini izlemiştim. Kısa olduğunu görünce dedim hadi dizisini de izleyeyim. İzlerken Dexter'a söve söve izledim. Film ve kitaba sağdık kurguyla devam edilmiş. Bir oturuşta bitirilebilecek bir dizi. Tek eleştirim var. Başrol oyuncusu Anna Hathaway'den sonra hiç olmuş mu Allah aşkına!



9- Aşk ve Dondurma 1/5
Bir kitaba ancak hakaret niteliğinde yapılmış bir film olduğunu düşünüyorum. Oyunculuklar aşırı kötü. Kitabın o güzel büyüsü filmde neredeyse yok. Yemek yaparken açmıştım ona rağmen dayanamadım. İzlememeniz için koyuyorum buraya.


10- Players 2/5
Tamamen Tom Ellis var diye izlediğim. Sonunu başından tahmin edebileceğini çıtır çerezlik bir dizi. Bu oyuncular bu senaryoyu nasıl kabul etti diye düşünmeden edemedim. Klasik netlix pazarlama filmi. İzlenmese de olur. 


11- Everything Everywhere All At Once 5/5 
Bu filmi izlemeyen bir biz kalmıştık sanırım. Ablamla ne izlesek ne izlesek diye düşündüğümüz bir akşam yolumuz kesişti. Evelyn Çin'den Amerika'ya giden bir kadın. Vergilerini bile ödemekte zorlanırken birden kendini dünyayı kurtarırken buluyor. Film öyle sürükleyici öyle balyoz etkisi yapıyor ki insana. Bitirdiğimizde ilk biz ne izledik böyle dedik. İstenilen mesajı ilginç bir verme şekli. İzleyiniz. 


12- Irısh Wish - 2/3
Film gecelerimizden birinde çıtır çerez bir film ararken önümüze çıkan filmlerden biri. Filmde bir dilek dileyen kadının dileğini gerçekleşmesiyle hayatı değişiyor ama gerçekten o dileği isteyip istemediğini düşünmeye başlıyor. Aslında konusu gerçekten tatlı ve ilgi çekici fakat işleniş, oyunculuklara ve çekim kalitesi tam bir hayal kırıklığı. 


Son zamanlarda izlediklerim bu şekildeydi. Arasından izledikleriniz veya izlemeyi düşündükleriniz var mı? Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle. 



6 yorum:

  1. Walter Erkekleriyle Hayatım'ı izlemek istiyordum ama şuan rafa kaldırdım bu isteği.
    My Demon'un videoları çok düşüyor keşfetime ve çok merak ediyorum, dolayısıyla da izlemek istediklerimdendi ama çok beklentiye girmeden izleyeceğim. Çok merak ediyorum çünkü.
    Yaaa nasıl da yakışıklı, gülüşünü sevdiğim adamın dizine 5 vermişsin tabi ki Welcome To Samdal-ri izlenecek kesin olarak izlenecek. Mutlaka izlenecek. Adam bir kere izle diyor zaten nasıl izlemeyeyim. :D
    Marry My Husband'ı da merak ediyordum ama gereksiz uzatmalar da sıkıyor o konuda beklentim düşecek.
    Everything Everwhere All At Once görmemiştim ama ilgimi çekti. İzlenecek listeme girdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Walter Erkekleriyle Hayatım tam bir ergen dizisi. Yani bitirince niye izledim ben oluyor insan. Belki 2. Sezon olsa ve mantıklı olaylar olsa bu fikrim değişebilir. My Demon kötü değil ama öyle abartılacak kadar iyi bir dizi de değil. Başrol oyuncuların uyumu iyi ama başrol erkeğin oyunculuğu pek iyi değil açıkçası. Welcome to Samdal-ri tam bir konfor dizisi en kısa sürede izle kesinlikle. Marry My Husband son zamanlarda çıkan çoğu kdramaya göre güzel ana o uzatmalar şevk kırıyor. Beklentini düşük tutunca maksimum beğenir. Everthing Everywhere All At Önce çıktığı dönem aşırı popülerliğe. Her yerde görüyordum ben de. Mutlaka bak kaliteli bir film.

      Sil
  2. 4 5 7 aklımda olsun saoool :)

    YanıtlaSil
  3. Anlaşmalı evlilik diye heyecanla beklemiştim my demonu ama 2. Bölümden sonra sıkılıp bıraktım bende :)
    Everythink everywhere.. kalp çok seviyorum 😭💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saltcik, instagram güzel pazarladı ama izleyince ben de harika olmadığını gördüm. Biraz hayalkırıklığı. Everthing Everywhere All At Once gerçekten başka bir filmdi. Her sahnesi tekrar izlenesi.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.