Yarı Yıl Raporu | Okuduklarım


 

Herkese merhabalar!

Önceki yıllarda böyle yarı yıl raporu yapardım. Yıl boyunca yapmak istediğim ve henüz yapmadığım bir şey varsa görmek için iyi olurdu. Şimdilerde blogda süreklilik sağlayamadığım için yazmak istediğim zamanlar hep böyle toplu yazılar yazmak geliyor içimden.  İzlediklerim çok fazla olduğu için en iyisi kısa kısa okuduklarımı özetlemek gibi geldi. 

Bu yıl okuma hedefim 30 kitaptı. Yılın yarısı olmadan bu hedefimi gerçekleştirdim. Fakat mangaları-webtoonları tek kitap gibi ele alacağım için rakam olarak tutmayacaktır. Bakalım hem yılın yarısına kadar hem de bu hedef içinde ay ay neler okumuşum? 


OCAK :

1- Pera Palas'ta Onbir Gece - Kayahan DEMİR 5/5

Kayahan Demir'in çok ilginç bir kurgu yeteneği var. Cinayet romanı okuyoruz ama bir yandan yazarın ince ince bilgileriyle de bilgileniyoruz. Böylesine kurgu bulmak nadirdir. Yazar, Agatha Christie'nin Pera Palas macerasından yola çıkarak bir cinayet kurgusu oluşturmuş. Bir solukta okudum ben bile anlamadım nasıl bitti. 


2- Crush Of My Lifetime Webtoon Serisi 4-5-6. kitapları. 

Klasik gençlik webtoonu. Athica yayınları çıkarınca hemen almıştım. Yarım kalmasın diye de kalanları aldım. Sıkılınca araya serpiştirdim böyle. Orta karar olmasa da olur okunmasa da olur :)


3- Balino - Anıl BASILI 4/5

En çok kitap okuyan birkaç öğrencime hediye olarak aldığım kitaplardan biriydi. İçeriğini denetlemek için okudum. İlkokul öğrencilerinin rahatlıkla ve severek okuyacağı tatlı bir kitaptı.


4- Uzaya Giden Tren - Mert ARIK 5/5

Bu da öğrencilerim için aldığım kitaplardan biriydi. Yetişkin biri olarak bile aşırı hoşuma giden çocukları eğlenceli bir şekilde düşünmeye, hayal kurmaya yönlendiren bir kitap.


5- Mona Lisa Senfonisi - Kayahan DEMİR 4/5

Eee ben bir yazara kafayı takınca tek tek diğer kitaplarını okumadan bırakmam. Hele ki resim, ressam sevdamı göz önüne alırsam bu kitabı okumamam demek büyük bir eksiklikti. Yine bir cinayet romanı.


6- Harry Potter ve Felsefe Taşı 5/5 (Sesli kitap)

Okula gidip gelirken yolda yürüdüğüm zaman zarflarında boş geçmemek için storytel almıştım. Oradan bütün seriyi baştan dinlemeye başladım. Tilbe SARAN'ın müthiş seslendirmesiyle yaşıyormuş gibi hissediyorum. Kesinlikle storyteli olanlar dinlemeliii!


ŞUBAT


7-Hyunam-Dong Kitabevi - Hwang Bo-Reum  5/5

Bu yıl okuduğum kitaplardan en en beğendiğim kitap açık ara bu kitap diyebilirim. Çünkü bir kitap okurunun en büyük hayali nedir? Bir kitapcafe açmak! İşte bu kitabın karakteri tam olarak bizim hayalimizi yaşıyor. Yazar bu kurgu üzerinden öyle güzel okura hayatını sorgulatıyor ki kitabın karakterleri adeta arkadaşımmış gibi hissettim.


8- Harry Potter ve Sırlar Odası 5/5 (Sesli Kitap)

Yine sesli olarak dinledimmm. Unuttuğum detayları hatırlamak güzel oluyor  :)


9- Arkadaşı Suçlamak - Lee Kkoch-Nim 4/5

Akran zorbalığı üzerine bir kitap. Okurken sürekli gel gitler yaşadım. Acaba kim zorbalık yaptı? Gerçek suçlu kim vs. gibisinden. Yazar gizemi ve gerilimi iyi vermiş. Günümüzde çok sık yaşanan akran zorbalığı ile ilgili de güzel mesajlar bulunuyor. 


10- Dinozor'un Saklandığı Yer - Mert ARIK

Yiğenim 1. sınıftı bu yıl. İlk karnesi tabiki de boş geçemezdiii.Eeee erkek çocukları dinozor meraklısı olunca hediyesi bile öyle oluyor. İçeriğini kontrol etmek için okudum. Tatlış güzel bir kitap.


MART


11- Harry Potter ve Azkaban Tutsağı (Sesli kitap)


12- Evvel Zaman Koleksiyoncusu - Kayahan DEMİR 3/5

Yazarı sevince tüm kitaplarını okuduğumu söylemiştim. Tek pişmanlığım kitapların sıralamasını ters okumak. En son kitaptan ilk kitaba doğru gidince yazarın kurgu gelişiminin en iyi kitabı ilk okudum. Kurgu başlangıcını sonra okuyunca beklediğim gibi olmadı. Aman siz siz olun ilk kitaptan başlayıp sıra ile okuyun.


13- Harry Potter ve Ateş Kadehi ( Sesli Kitap)


14- İnsan Vücudu Tiyatrosu - Maris WICKS 3/5

Bu kitap uzun zamandır listemde olan bir kitaptı. Doğum günü hediyesi olarak gelince dedim ki artık almadım alacağım diye bahane etme oku. Kitap karikatür gibi. Çizimlerle dolu. Sırasıyla bütün vücut sistemlerini anlatıyor. İskelet, sindirim, dolaşım boşaltım... İlk başta itiraf edeyim çocuk kitabı diye düşünerek başladım. Sonra anladım ki çocuk kitabı olamayacak kadar fazla tabir var. Yaş grubu başlangıcı daha çok 12-13 gibi olabilir. Çizimler güzel ama ara ara ilerleyişi sıkıyor. Böyle oturup bitireyim diye düşünmek biraz fazla olur. Ara ara bakmalık. 


15- Uçurtma Avcısı - Khaled HOSSEINI 5/5 

Uzun zamandır kütüphanemde duruyordu. Hep bir bakışma sonra okurum yok şöyle falan derken nihayet kendimi ikna ederek okudum. Bu kadar beklettiğim için o kadar pişmanım kiiii... Harika bir kitap. Öyle derinden etkiledi ki beni. O dönem kimi görsem bunu oku bak mutlaka diye dolaşıyordum. 


16- Özel Koruma - Katherine CENTER 3/5

Benim dönem dönem böyle kafa boşaltmak için okuduğum kitaplar oluyor. Bakınız birisiii.. Akıcı, kafa yormuyor, gereksiz sıkmıyor miss..


17- Bizimki - Şermin YAŞAR (Sesli Kitap)

Çocuk kitabı. Tamamen Şermin Yaşar'ın yazım dilini öğrenmek için dinlediğim bir kitaptı. O dönem başka bir kitabı çıkmıştı birazdan listede olacak zaten. Onu alıp almamak konusunda kararsız olduğum için ön yoklamaydı :D


NİSAN 


18- Söyleme Bilmesinler - Şermin YAŞAR 5/5

Böyle bu kitabı boynuma asıp gezmek istedim bitirdikten sonra. Zorla herkese okutturmak. Neden daha önce Şermin Yaşar ile tanışmadım acaba diye merak ediyorum. Bu nasıl bir yazım dili? Nasıl bir kurgu?! Uzun zamandır gerçekten böyle harika bir kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Okuyun okutun!


19- Harry Potter ve Zümrüdü Anka Yoldaşlığı (Sesli Kitap)


MAYIS


20- Kayıp Sırlar Muhafızı - Kayahan DEMİR 4/5

Kayahan Demir'in yeni kitap serisinin ilk kitabıydı. Kitapyurdunda imzalı satılıyor diye bir taşla iki kuş mantığıyla alıp okudum. İlk serisinin yerini tutmadı bende pek ama seri ilerledikçe severim diye düşünüyorum.


21- İddia ile Başlayan Veda Aşkı -1

Yine bir webtoon. İnanın bunu neden aldım hiç bilmiyorum. Sanırım indirim vardı :D Öyle arada kaynamış. 


22- Ben Sonnur, Ben Saime - Ayşegül ÇİÇEKOĞLU 5/5

Kesinlikle Ayşegül Çiçekoğlu'nun açık ara en en iyi kitabı. Salya sümük ağlamadığım mı kaldı, karakterlere sövüp saymadığım mı? Bitirince kurguya vay be demediğim mi? Üstüne kitabı bitirdikten sonra söyleşi Ayşegül Çiçekoğlu'nun vardı. Gittim bir de orada bile yazarı mı darlamadım. Gelen arkadaşlarla beraber karakterlere mi sövmedik neler neler... Okunurrr!


23- Mobuko'nun Aşkı 5-6-7-8 

Arkadaşımın gazına gelip almıştım bu seriyi. Yarım kalmasın tamamlayayım derken bir baktım seriyi sevmişim. Ama manga tamamlamak zor işmiş. Aşırı yavaş çıkıyor sonra da unutuyorum almayı her ay zam geliyor bunalımmm... Sonradan açıldı ama yavaş ilerliyor. Dayanamıyorum bu yavaşlığa. Neyseki son 4 kitap.


24- İnsan Bir Eksik Sözdür - Şükrü ERBAŞ 5/5

En enn merak ettiğim şair ve yazarlardan biriydi Şükrü Erbaş hep görüyordum ama nedense hiç almak için yeltenmemişim. Okuldan bir öğretmen arkadaş önerince hemen aldım ve okudum. Utanmasam bütün kitabı çizecektim. Çok sevdim!


25- Yıldız Bekçisi Köpek - Takashi MURAKAMİ 5/5

Kısacık bir kitap ama etkisi kesinlikle kocaman! İnsan ya da hayvan fark etmiyor gerçek sevgi derinden etkiliyor insanı.


HAZİRAN 


26- Küçük Yuvarlak Taşlar - Melisa KESMEZ 4/5

Melisa Kesmez'in tüm kitaplarını okudum. Yazım dili yalın ve etkilidir. Bu kitabında da bunu net bir şekilde gösterdi. Çekirdek bir ailenin her birinin dünyayı nasıl gördüklerini, acılarını okuyoruz. Kısa ama etkileyici.


27- Çocuk, Köstebek, Tilki ve At - Charlie MACKESY 5/5

Yeni başucu kitabıma merhaba diyelim hep birlikte. Kış aylarında benim miniklere animasyonunu izletmiştim. O zamandan beridir de almak aklımdaydı. Bu yıl bir şeyleri erteleme mottosuyla yol aldığım için hemen alındı okundu hatta birkaç kere. Çocuk kitabından ziyade böyle nasıl söylesem size sorgusuz kucak açan bir arkadaş gibi. 


28-  Bu Hikaye Senden Uzun Osman - Aylin BALBOA 5/5 (Sesli kitap)

Stroytelde önerilenlerde çıkmıştı. Süre olarak kısa olunca dinledim. İyi ki de dinlemişim. Kısa ama etkili bir kitaptı.

 

29- Cumhuriyet'in İlk Sabahı - Şermin YAŞAR & İlber ORTAYLI 5/5

Kitap ilk olarak yazarlarıyla beni kendisine çekmişti. Haziran ayının son günlerinde de önceliği ona verdim. Çocuk kitabı olarak elime aldım ama okudukça aslında hem çocuklara hem de yetişkinler hitap eden düzeyde bir kitap olduğunu gördüm. Şermin Yaşar çocuk bakış açısıyla savaş yıllarını anlatırken İlber Ortaylı'da onu kısa notlarla desteklemiş. Okunmalı diyorum.


Yarı yıl boyunca okumuş olduğum kitaplar böyleydi. Başlık yazıları renkli olanlara tıklayarak detaylı yorumlara ulaşabilirsiniz. Yılın kalanının da bu denli verimli olmasını diliyorum. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle. 



7 yorum:

  1. Harry Potter serisine ben de başlamak istiyorum. En kısa zamanda. :)
    Yılın yarısında okuma hedefine ulaşmış olmanı da tebrik ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, umarım kısa sürede başlarsın. Her sene bir tekrar okuma izleme maratonu oluyor bende :) Teşekkür ederim bu yıl okuma anlamında iyi geçiyor :)

      Sil
  2. Ne kadar dolu dolu geçirmişsiniz, tebrik ediyorum. Cumhuriyet'in İlk Sabahı'nı da merak ettim. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su, teşekkür ederim. Güzel bir kitaptı listenize ekleyebilirsiniz :)

      Sil
  3. gaayet de dolu dolu bir yarı yıl olmuş maşallah kalanı bakalım nasıl değerlenecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzmanamator, teşekkürler. Umalım ki o da dolu dolu geçsin.

      Sil
  4. webtonlarla şermin yaşarı not aldım peki :) kesmezi çok seviyom :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.