Kıyı Kitabı - Ece Temelkuran | Kitap Yorumu + Alıntılar


Yazar : Ece Temelkuran
Türü : Şiir
Yayınevi : Can Yayınları
Sayfa Sayısı : 125
Baskı Tipi : Karton Kapak
Seri Durumu : Hayat Üçlemesi #3
Kitaba Puanım : 4/5


Ece Temelkuran'ın Hayat Üçlemesi'nin son kitabı olan Kıyı Kitabı'nın yorumuyla herkese merhabalar!
Ece Temelkuran ile tanışma kitabım aslında Kıyı Kitabı. Yazarı daha önce Kafkaokur'un sayılarındaki yazılarından kalem olarak az çok biliyordum fakat Harry Potter'lı sayısındaki yazısını görünce dedim ki ben bu yazarın kitabını neden alıp okuyorum? Sonuç olarak burada bugün yorumunu yazıyorum. Şimdi birkaçınız bana neden serinin son kitabından başladığımı soracak olabilirsiniz açıkçası alırken seri olup olmadığına pek dikkat etmemişim. Zaten bağlantılı da değilmiş.

Ece Temelkuran okurunu gerçekten bir yolculuğa hazırlıyor aslında kitabında. İlk şiirinden anlıyorsunuz. Yolcu diye başlıyor daha 6 bölüme ayırdığı şiirlerinde bir yolculuğa çıkartıyor sizi.
Kitabın içinde sevdiğim pek çok nokta olmasına karşın yazarın dilinin aşırı imgesel olduğunu düşünüyorum. Bazı şiirlerinde durup durup acaba ne demek istedi? Şu anlama mı geliyor? gibi düşünceler içerisinde boğuldum. Bu beni rahatsız etmedi fakat herkesin sevebileceği konusunda şüphelerim var. Gördüğüm çoğu yorumda üçlemenin diğer kitaplarına göre daha iyi olduğunu okudum. İmgeli ve düşündürücü şiirler seviyorsanız muhakkak tavsiye edeceğim bir kitap fakat şiirle hiç aranız yoksa ve sade şeyler seviyorsanız ne yazık ki bu kitabın sizin için doğru tercih olduğunu düşünmüyorum.

ALINTILAR:

"Büsbütün yanan bir daha yanmaz unutma!
Hep bir daha tutuşacak kadar yanmalı kişi
Dur şimdi sen, yeter
Dur bu kıyıda
Kim bilir, belki bir gün, yeniden çıkarsın
Şimdi bilemeyeceğin bir yolculuğa."


Syf. 121

***

"Biraz daha yükselirsen eğer,
köksüzlüğün yasını tutmayacağın
bir yere geleceksin.
Sen artık kendinden ibaretsin.
Sırf sana aitsin sen.
Bu, olabilecek en kalabalık, en çok halidir insanoğlunun;
tadını çok seveceksin. Yeniden birilerinin bir şeyi,
en kıymetli şeyi bile olmayı istemeyeceksin.
İstesen de pek beceremeyeceksin."
Syf.55

***

"Kendine koyduğun addan başka ada sahip değilsin.
Her yerden, her şeyi, olduğu gibi bırakarak gidebilir,
hep göçte olabilirsin.
Dokunduğun hiçbir şeyde iznini bırakacak,
gördüğün hiç kimsede adını biriktirecek değilsin."
Syf.54

***

"Kendine aitsin sen artık.
Kimseyle tanıdık değilsin.
Kimse bilmiyor artık seni,
senden başka."
Syf.54

***

"Korkaklar kötü bir şey geleceğini söylüyorlar
dünyanın başına. Aptallaştırıcı cesaretiyle övünenler
her şeyin güzel olacağını tekrar ediyorlar.
Birden bir şey olmayacak halbuki.
İnsanlığın zamanı o kadar kendinden ibaret ki!"
Syf.19

***

"Bahsetmenden çok hoşlandıkları o kolay duyguları
lime lime et çıkarken. Kullanılmaz hale getir. Birinin eline geçebilir çünkü, para eder, tekrar tekrar satarlar bıkmadan. Hiç tiksinmezler porsumuş duyguları tıkınmaktan."
Syf.18



Bana ulaşabileceğiniz diğer adreslerim :
Instagram / Tv Show Time / 1000Kitap : daisyandbook
Facebook : Gonca'nın Dünyasından


7 yorum:

  1. Bir şans vermeliyim diyorum kendi adıma.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle. Bir de bir yerlerden duyup çılgınlar gibi o şarkıyı aramak :) İkisi aynı tadı verıyor :)

    YanıtlaSil
  3. Yazarı Düğümlere Üfleyen Kadınlar kitabıyla tanımıştım ben de :)) Daha sonrasında dergilerde birkaç yazısını okudum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk olarak dergilerde tanıdım. Listeme diğer kitaplarını da ekledim. Umarım onları da severek okurum :) Düğümlere Üflüyen Kadınlar kitabını beğendin mi? Ona göre listede önelere alabilirim :)

      Sil
  4. Alıntılar çok güzel. Eminim kitabı da beğenirdim. Şimdi düşündüm de uzun zamandır hiç şiir kitabı okumadım. Yazınızla hatırlatdığınız için teşekkürler.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl zaman ayırıp yorum bıraktığınız için ben teşekkür ederim. Umarım kitabı okuduğunuzda seversiniz! :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.