Tezer Özlü'den Leyla Erbil'e Mektuplar | Kitap Yorumu

Yazar : Tezer Özlü
Türü : Anı- Mektup
Sayfa Sayısı :70
Basım Tipi : Karton Kapak
Yayına Hazırlayan : Leyla Erbil
Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları
Basım Yılı (ilk baskı) : 1995
Leyla Erbil'in önsözde dostluk ile ilgili söylediği bir cümle ile yoruma başlamak istiyorum.

"Özverinin, kardeşlik duygusunun silinip, kullanmanın, çıkar ilişkilerinin egemen olduğu bir dünyada dostlar olmadan ne yapardık bilmiyorum."

İnsan bazen her şeyini anlatacağı bir arkadaşa-dosta ihtiyaç duyar. Leyla Erbil ve Tezer Özlü birbirlerinin düşünce farklılıklarına rağmen dost olmayı başarmış iki insanlar.
Hatta Tezer bir mektubunda şöyle diyor:

"Hemen aklıma sen geldin. Çok olmasa da, birazcık yazı yazmaya devam etmemin baş nedeni senin desteğindir. Beni her zaman o denli yüreklendirdin ki, bir şeyler yazabileceğime beni inandırdın."

İkili arasındaki güvenin desteğin ne kadar güçlü olduğunu bu cümlelerden anlayabiliriz.
***
Kitapta Tezer'in kitaplarındaki yazım dilinden farklı daha samimi bir dil kucaklıyor bizi. Yaşadıklarını düşündüklerini bir bir arkadaşına mektuplarında bahsediyor.
Türkiye'ye - İstanbul'a olan özleminden bahsediyor bazı mektuplarında. Sonra hemen onu ne kadar sıktığından da bahsediyor ülkesinin. Bunlar dışında Almanya'dan İsviçre'den bahsediyor. Yaptığı çevirilerden, katıldığı seminerlerden...
Açıkçası ben bu kitabın Tezer'i bir tık daha iyi tanımak adına çok iyi bir kitap olduğunu düşünüyorum. Fakat bundan önce Tezer Özlü'nün kitapları okunmalı diye düşünüyorum. Hiç değilse Yaşamın Ucuna Yolculuk kitabı okunmalı. Ayrıca yazarın hayatı hakkında biraz birikim sahibi olunca yazdığı satırların-mektupların daha bir anlam kazanacağı kanısındayım. Bunları dikkate alırsanız kitaptan daha büyük bir zevk alacağınız düşüncesindeyim. 
Kitaba puanım : 5/5*

Bana ulaşabileceğiniz diğer adreslerim:
Instagram : Daisyandbook
Facebook : Gonca'nın Dünyasından
1000Kitap : Daisyandbook

2 yorum:

  1. Alıntılarınız çok güzelmiş.
    Günümüzde her şey artık neredeyse çıkar üzerine kurulu oldu.. Gerçek dost bulmak çok zor.. Bulabilen de o dostun kıymetini bilmeli bence. :) Kitap aklımda olsun, teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlık-dostluk kurmak günümüzde ne yazık ki gerçekten çok zor. Birilerine güvenmek, eski zamanlarda olduğu gibi şeyler danışmak... Kesinlikle bulan o dostun kıymetini fazlasıyla bilmeli. Umarım okur ve seversiniz! :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.