Mayıs Ayı Raporu! (Dizi, Film, Kitap, Müzik)

*fotoğraf : pinterest*

Herkese merhabalar, bir ay sonu raporuyla karşınızdayım. Ay sonu raporlarına genelde çok fazla şey yaptığımda başvuruyorum itiraf edeyim. Yazacak çok fazla yorum birikiyor ve ben bunları asla yetiştiremiyorum üstüne yeni şeyler eklediğim için. Haziran ayı mayısa göre oldukça hızlı başladı. Ben asla kafamdaki kitap okuma hedeflerime yine ulaşamayacağımı hissediyorum ne yazık ki. Neyse haziranı bir kenara bırakıp mayıstan bahsedelim.
Mayıs ayın neler yaptım biraz ondan bahsedeyim daha sonra okuduğum, izlediğim ve dinlediğim şeyleri sizlerle paylaşayım.



Ay başından İzmit'e gittim. Zaten gezimi burada sizinle paylaşmıştım. (Gezi Günlüğüm #3 İzmit ) Güzel bir ay başlangıcı oldu benim için. Daha sonra gezi dönüşünde pek hoş olmasa da okulda final sınavlarım beni bekliyordu. Biraz sancılı bir süreçti ama  çok şükür onları da atlatıp evime döndüm. Böylece benim için tatil başlamış oldu. Kısaca tüm ayı böyle özetlemiş oldum. Gelelim neler okuduğuma,

MAYIS AYINDA NELER OKUDUM?
Mayısın 21 'ine kadar elime hiç kitap alamadım. Bu nedenle eve gelir gelmez kafamı yormayacak beni eğlendirecek bir kitap arayışına girdim. Burada ilk tercihim Pınar Gencal'ın Aşk-ı Gurur kitabı oldu. 
Yorumunu okumak isteseniz. (tık tık)
Kitaba puanım : 4/5

Daha sonra Aşktroloji diye bir kitaba başladım. İtiraf edeyim burçlarla ilgili olduğu için değil sadece ünlülerin aşk hikayeleri yer alıyor diye okuduğum bir kitap oldu. Özellikle Yoko Ono ve John Lennon aşkı beni epey etkiledi. Bir de son zamanlarda The Beatles ismini o kadar çok duyuyordum ki grubu bir araştırayım dedim. Ünlü bir grup olunca zaten ufak tefek bilgim vardı ama işte derinlemesine araştırmak bir başka. Araştırdım araştırmasına da keşke hiç bulaşmasaydım. John Lennon'un ölümü ve Yoko Ono'nun bu ölümden etkileniş biçimi beni aşırı üzdü ve birkaç dakika ağladım onlar için. Derinden bir acı hissediyorum hatırladıkça... Günümüz aşklarının ne kadar basit olduğunu da bu kitapla anlamış oldum  ve daha da üzüldüm.
Kitaba puanım : 3/5 

Ayın diğer bir kitabı Halil Cibran'ın Kırık Kanatlar kitabıydı.Bu kitap tabiri caizse elimde süründü. Bunun için kendime o kadar çok kızıyorum ki. Ay başında okurum diye ilk bölümünü okuyup yarım bırakmamak adına gıdım gıdıp okuduğum için heba oldu elimde ama kitap aşırı güzel ve etkileyiciydi. Halil Cibran'ın aşkının en güzel kanıtı ardında bıraktığı bu kitap bence. Kitap hakkında daha detaylı yorum yazmak istediğimden fazla uzatmayayım sadece sevdiğimi söyleyim bir diğer kitaba geçeyim.
Kitaba puanım : 5/5

Harry Potter ve Felsefe Taşı, yahu bu kitabı okumayan bir ben kaldım biliyorum ama ancak kendimi ikna edebildim bunun için. Küçükken filmlerini defalarca izledim. Kanal-D dublajıyla :D :D :D O zamanlar çok severdim. Büyüdükçe eski büyüsü pek kalmıyor itiraf ederim. Kitabı okumamın nedeni de çok sevdiğim arkadaşım Nurşah'ın baskılarıydı. Kitap hoşuma gitmesine gitti ama ben filmlerine alışmış birisi olarak filmdeki tadı ne yazık ki kitapta alamadım sevdim ama film kadar değil.
Kitaba puanım : 4/5

Ayın son kitabı Şair Evlenmesi. Bu kitap sevgili Melike ablanın birlikte okumamız için yolladığı hediyeydi. Nihayet ortak bir tarih belirleyince okuduk. İlk tiyatro oyunumuz olduğunu göz önüne alırsak gayet güzeldi. Vermek istediği mesaj, işleniş okurken hoşuma gitti. Zaten kısacık hemen akıp gidiyor. 
Kitaba puanım : 4/5
Kitaplar bittiğine göre gelelim neler izlediğime.

MAYIS AYINDA İZLEDİKLERİM:

- He is Psychometric. Güncel olarak takip ettiğim bu ay sona eren canım dizi. Yorumu direkt mevcut olduğu için lafı uzatmayacağım. (He is Psychometric | Dizi Yorumu)
Diziye Puanım : 5/5

Sınav süresince sıkıntıdan patladığım anlarda imdadıma yetişen canım mini diziler. Bu süre zarfında şu üç mini diziyi bitirdim. 
-Tomorrow Boy (2/5)
-Girl of 0AM (4/5)
-Prince of Prince (2/5)
Birbirinden saçma diziler olduğu için çok detaylı bir şey demiyorum ve hızlıca geçiyorum. (Girl of 0Am güzeldi hakkını yemeyeyim de diğer ikisi aslaa :D )

-The Greatest Showman, canım idolüm RM ( Bakınız BTS'ın Lideri) çok çok övmüştü benden kaçar mı? Hazır tatil hemencik izledim. Çok da sevdim. Yorumu hazır en kısa zamanda paylaşacağım bu yüzden çok detaylı anlatmıyorum.
Filme Puanım : 5/5⭐

-Harry Potter ve Azkaban Tutsağı, canım oda arkadaşlarımda Harry Potter maratonu yapmaya karar verip ilk iki filmi izleyip kaldık :D Ben de devamını evde getireyim dedim. Hepiniz biliyorsunuz zaten film hakkında fazla bir şey dememe gerek yok.
Filme puanım : 3/5

-Her Private Life, of of of bu dizi hakkında söyleyeceklerim buradan nereye yol olur bilmiyorum ama bir fangirl olarak fangirl dizisi izlemek beni mutlu eden şeylerden. Kısaca şunu söyleyeyim; romantik dizi severim, azıcık dram olsa fena olmaz, ucundan da fangirllük derseniz sizlik bir dizidir listenize ekleyin. Detalı yorumunu yapacağım yakındaa :)
Diziye Puanım : 3.5/5

-Pretty Litte Liars'a başladım. Yavaş yavaş izliyorum bu gidişle 2022 gibi bitiririm diye düşünüyorum :D 

-BTS'in realty showu olan RUN BTS'in 70-71-72 ve 73. bölümlerini izledim.

-Çok Güzel Hareketler Bunlar 2'nin ay içinde yayınlanan bölümlerini izledim.

-BTS'in birkaç canlı yayınını izledim. 

-Persona, netflix'de yayınlanmış 4 bölümlük mini kore dizisi olan Persona'yı izledim. Bu dizi hakkında ne söylemem gerek biliyorum. Oldukça farklı bir diziydi. Belki detaylı bir yazı hazırlarım ama bu konuda emin değilim. Merak edenleriniz olursa yorumda belirtin lütfen.

-Gilmore Girls'e başladık ablamla (Mor Düşler Kitaplığı) . Henüz  2 bölüm izledik ama sevdik gibi.

-Girlboss diye iğrenç bir dizeye başladık ilk bölümden bıraktık katlanılmazdı. Asla tavsiye etmiyorum. İzlemeyin!

-The Secret of My Secretary diye bir kore dizisine başladım başta güzel gidiyor gibiydi ama sanırım yarım bırakacağım. Birkaç bölüm daha izleyip buna karar vereceğim duruma göre.

-Temizlik Avcılar, TLC bağımlısı bir aile olarak temizlik bağımlısı insanların Türk versiyonu yayınlanır da biz izlemez miyiz? Elbette izliyoruz. Birkaç tüyo kaptık bile. :)
İzlediklerim bu kadardı. Şimdi son olarak müzik listeme bakalım.

MAYIS AYINDA NELER DİNLEDİM? 

Valla neler dinlemedim ki :D

Taylor Swift - Me 
Billboard müzik ödülleri performansını izleyince dilime dolandı sonra ayın playlistine girmiş bulundu. Aşırı güzel değil de bağımlılık yapıyor.

Shwan Mendes - If I Can't You
Shwan'ı zaten severek dinliyorum yeni şarkı çıkarmış benden kaçar mı? Asla!


BTS - Boy With Luv
Eeee listede bir BTS şarkısı yoksa şaşırın. Genel olarak Map Of The Soul Persona albümünün tamamını dinledim ama başlık şarkısını buraya bıraktım.

KARD- Bomb Bomb 
Benim dinlememi bırakın biraz daha dinlersem annem bile ezberleyecek kıvama geldi :D 

(G) IDLE - HELP ME
Bu şarkı Her Private Life dizisinin orijinal soundtrack'i. Tam bir yol şarkısı.




ED SHEERAN JUSTİN BİEBER - I DON'T CARE
Bu tamamen oda arkadaşımın arka planda açmasıyla beynime yerleşen bir şarkı. Bir daha ki aya kalmaz da dinledik bir kere :D

IU - BBIBBI
Bu tatlı şarkı da öylesine youtubeda yeni şarkı ararken dinlediğim ve hoşuma giden bir şarkıydı.

GOT7 - ECLIPSE
Benim çok sevdiğim diğer bir grup GOT7. Yeni albüm çıkarınca kusana kadar dinlemeden olmaz.

Edis - Bana Ne 
Annemin seninki çıkmış nidaları eşliğinde yaşasın Muz Cumhuriyeti başkanı Edis :D 


JUS2 - Take
Eeee He is Psychometric izleyen OST'una da kapılır adlı çalışma.

 TWİCE - Fancy
Müzik güzel, klip güzel ee daha ne isteyeyim ki?

Blackpink - Kill This Love
İlk dinlediğimde sevmemiştim mevzu ne ara buralara geldi hiçbir fikrim yok. 

Böylece bir ay raporu yazısının daha sonuna geldik. Dilerim Haziran ayı hepimiz için çok daha güzel bir ay olur. Diğer yazıda görüşmek dileğiyle.

İnstagram : @daisyandbook

5 yorum:

  1. Kitaba düşük puan vermemin sebebi çoğu cümlenin kolaylıkla internet üzerinde bulunabilecek olması. Yoksa ünlü aşk hikayeleri okumak benim de çok hoşuma gitti. Yoko Ono beni ağlatıı.... Hala kalbim kırık. Ay sonu raporu yazınca ben de şaşırıyorum kendime bu kadar şeyi ne ara yaptım acaba diye :D Sınavlardan çok şükür ben kurtuldum. Canım okulum erken kapandı.. Tek artı yönü bu olsa gerek :D Havalar sıcakken gerçekten hiç ders çalışılmıyor. Çalışmayı bırak hiçbir şey yapmak gelmiyor insanın içinden. Umarım sınavların çok çok güzel geçer. Haziran ayı harika bir ay olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Dolu dolu Bir Mayıs 😊 ama Harry Potter konusunda ben kitap diyorum filmlerden önce kitaplar heyecanla beklenir ve değiş tokuş yapardık serinin kitaplarını çok sevdiğim bir arkadaşıma serinin son kitabını vermis sonrasında alamayınca pişman olmuştum 😄 okul yillarima döndüm 😊 haziran ayı harika bir ay olsun senin için ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım aramızdaki jenerasyon farkından. Harry Potter kitapları yayınlandığı dönemde ben bebektim. Film döneminde bile ilkokul yıllarımda denk geldim.😊 Kitap yıllarına denk gelsem sizinle aynı fikirde olurdum sanırım. Çünkü Alacakaranlık kitaplarını filmlerden daha çok seviyorum. Hepimiz için harika bir ay olsun haziran 😊

      Sil
  3. heeey son zamanlarda dinlediklerinden bir şarkı listesi yapsana noluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ay sonu dinlediklerimi yazdığım için hiç düşünmedim playlist paylaşmayı 🤭

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.