Mystic Pop-Up Bar | Dizi Yorumu

Adı : Mystic Pop-Up Bar
Tür: Fantastik, Dram, Romantik
Bölüm Sayısı : 12
Bölüm Süresi : 1 saat
Yayın Yılı : 2020
Yönetmen : Jeon Chang-Geun
Senarist : Bae Hye-Soo (webtoon), Ha Yoon-A
Ülke - Dil : Güney Kore - Korece
Diziye puanım : 6/10


KONUSU:
Wol Joo gençken bir günah işlemiştir. Bunun bedeli olarak 100.000 kin çözme cezasına çaptırılmıştır. Bunun için mistik barı açarak insanların sorunlarını çözmeye çalışırken geçmişte olan şeyler peşini bırakmayacaktır.
-Dizi webtoondan uyarlanmıştır.-




Herkese merhabalar efendim. Nasılsınız? Nasıl gidiyor? Blogu epey ihmal ettim son zamanlarda. Açıkçası bu dönemde pek içimden gelmedi buralara uğramak. Hiçbir şey yapmak istemiyor dahası yaptığım şeylerden de pek zevk almıyordum. Ay ortasına geldik ancak bir şeyler yapmaya başladım. Hazır bir şeyler yapmaya başladım burada da bir yazı gireyim dedim. 
***
Mystic Pop-up Bar ilk haber olduğu dönemde ilgimi çeken daha sonra bütün ilgimi kaybeden bir diziydi.  Bunun sebebi de başrolde bulunan ablamız Hwang Jung-Eum. Bilmeyenler için özet geçiyorum. Kendisi geçenlerde estetik yaptırıp kdrama fanlarını hüsrana uğrattı. Ben onu Kill Me Heal Me ve She Was Pretty'deki haliyle seviyordum. Estetikli halini görüp hüsrana uğrayan kişilerden biri de bendim. Sonra nereden bir cesaret geldi bilmiyorum başladım diziye. Sonra aslında Hwang Jung Eum ablamızın o kadar aşırı estetik yaptırmadığını instagram postunu efekte boğduğunu fark ettim ve rahatladım. Durum instagramda Adriana Lima gerçekte Adana Havalimanı yani :D 
Dizi hakkında düşüncelerimi daha fazla derinleştirmeden karakterler hakkında konuşmak istiyorum. 

Wol Joo rolünü gıybetini yaptığım Hwang Jung Eum  oynuyor. Kendisi yaptıkları yüzünden cezaya çarptırılan bir kadın olarak çıkıyor karşımıza. Biraz cadoloz bir karakter. Oyunculuğu diğer dizilerinde olduğu gibi bunda da etkileyici. Estetiğinin bu denli az olduğunu görmek beni sevindirdi. Teşekkürler unnie*!


Diğer bir oyuncu Choi Won-Young. Kendisi genelde her dizide olan ajummalar** gibi. Bir yerden tanıyorum ben bunu mutlaka diyorsunuz sonra dizi geçmişine bir bakıyorsunuz "Aaaaaa! doğru yaa!" nidalarıyla kapatıyorsunuz. Benim kendisini başrol olarak izlediğim ilk dizi. Burada Takım Lideri Gwi karakteriyle karşımıza çıkıyor. Wol-Joo'nun yardımcısı, aynı zamanda da ilahi varlıkların dünyasında polis.

Dizinin minnoşu da hepimizin School 2015 ve Goblin dizilerinden tanıdığı Yook Sung Jae. Han Kang Bae olarak görüyoruz. Onu diğer insanlardan farklı kılan bir özelliği var kime dokunsa birden aklından geçenleri söylemeye başlıyor. Bu yüzden hayatı boyunca çok acı çekmiş. Sonra yolu tabi Wol Joo ve Takım lideri ile kesişiyor. Yook Sung Jae gerçekten dizide minnoşluk, tatlılık abidesi. Böyle ekrana yaklaş yanaklarını sık. Sevimlii :)


Karakterleri tanıdıysak gelelim genel değerlendirmeye. Dizinin ilk başları bana Hotel Del Luna'yı hatırlattı. Zaten konu itibariyle de biraz andırıyordu. Bu nedenle beklediğimden daha kaliteli başladığını itiraf etmeliyim. Tanıtımları göze alarak başladığımda ortalamanın bir tık altında bir şey bekliyordum çünkü. Gayet güzel ve durumunu ortalamaya çeken bir başlangıç yaptı.
Devamında ise her bölümünde birinin hayatındaki soruna yolculuk yaparak devam ediyoruz Mystic Pop çalışanlarıyla birlikte. Öyle hayatlar koymuşlardı ki eğlenceli diye düşündüğüm dizide en son ağlamamak için burnumu çekerken buldum kendimi. Amaan mendiller bir yerde dursun izlerken. 
Dizide biraz da gizem yaratmaya çalışmışlar ama içine yerleştirdikleri unsurlar basit olunca izlerken aşırı tahmin edilir olmuştu. Daha ince detaylandırılabilirmiş. Bu noktada eksik olduğunu düşünüyorum. Dizinin ilerleyişi, karakterlerin birbirleriyle olan ilişkileri, her birinin yaşadıkları gerçekten izleyiciyi çekiyordu. Ortalama, çıtır çerez bir dizi arıyorsanız tavsiye ederim :)

 Dizinin Gonca Modu : 


Dipnot: Yazı içinde bulunan * işaretinin anlamları :
Unnie : Korede kadınların kendilerinden yaşça büyük kadınlara sesleniş biçimi. Bizdeki abla.
Ajumma : Orta yaşlı kadınlara seslenme biçimi. Bizdeki teyze.

7 yorum:

  1. İlkay, normalde bahsettiiğim dizilerde saçı açık kahve ve kısaydı ondan farklı gelebilir. Biraz çeneyle ve gözleriyle oynamış sanırım ama öyle büyük bir değişim yok. Ama o gördüğüm fotoğraf aklıma kazınınca hala inanamıyorum yani :D İnstagramda paylaştığımda sadece kadın vardı.Netflixden yönlendirmiştim. O fotoğrafı kullanmak istemedim çünkü tek başrol o değil. Her biri oldukça ön planda dizide :)

    YanıtlaSil
  2. Bu diziye başlayıp başlamamakla baya kararsız kalmıştım. Başrol kadının oyunculuğu çok iyi. Bu aralar çok dizi takip ediyorum, onlar bitince buna da bir şans verebilirim. 12 bölümmüş hem de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, çoğu diziden iyiydi bence. Çıtır çerez olması da güzel hem. Umarım keyifle izlersin :)

      Sil
  3. çıtır çerez diziler en güzel yaa en sevdiğim dizi türü :) konusu da oyuncuları da şirin geldi banaaa :) adriana lima adana havayolları ha haa bayıldım bu espirike yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone, şu sıralar gerçekten benim de en sevdiğim dizi türü. Akıpp gidiyor yormuyor müthiş yanii.. :) Espriyi takipçi kaybetmek pahasına yaptım :D Şimdi pek kaliteli espri yapan biri olduğum söylenemez :D

      Sil
  4. Şimdiye kadar tek Kore dizisi izledim o da Hotel Del Luna, bu dizi ona bayağı benziyor ama gene de izlemek isterim bakalım ne zamana kısmet olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir, aslında o kadar benzemiyor. Sadece cezalandırma kısmı falan. Hotel Del Luna bu diziden çok daha iyiydi ama bu dizi de tatlı bence seversin onu sevdiysen :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.