Along With The Gods Serisi | Film Yorumu

 

Adı : Along With The Gods : The Two Worlds
Türü : Macera, Fantastik
Süre :  2 saat 20 dakika
Yapım Yılı : 2017
Ülke - Dil : Güney Kore - Korece
Yönetmen : Yong Hwa Kim

KONUSU :
Bir itfaiyeci ölür. Ardından ahirete gider ve ona 3 koruyucu gardiyan verilir. Fakat reekarne olabilmesi için ahiretteki 7 mahkemeden geçmesi gerekmektedir. Fakat bu mahkemelerden geçmek abide olan biri için bile oldukça zordur. Peki bu 7 mahkemeden başarıyla geçebilecek ve reenkarne olabilecek midir?
***
Merhabalar, son zamanlarda severek izlediğim bir film serisinin yorumuyla geldim bugün.Yorumumun ilk kısmında ilk filmden bahsedeceğim alt kısımda da ikinci filmin yorumu bulunacak. Eğer ilk filmi izlemediyseniz ikinci kısmı pek okumanızı tavsiye etmem çünkü birinci filmle bağlantılı olduğu için spoiler barındırabilir.

Filme beni çeken şey filmde yer alan oyunculardı aslında. EXO grubuyla tanıdığımız DO ve benim Find Me in Your Memory dizisiyle kendisine hayran olduğum Kim Dong Wook yer alıyordu. İlk filmde biraz geri plandalardı ama başrolden tutun yan roldeki oyuncuların hepsinin oyunculuğu o kadar güzeldi ki izlerken kendimi kaptırmam imkansız hale geldi neredeyse. Durum böyle olunca beğendiğim oyuncuların isimlerine hemen bakıp izlenecek listeme yeni şeyler de eklemiş oldu. Ayrıca film künye kısmında da bahsettiğim gibi fantastik türde bir film ve efekt kullanımı haliyle fazla. Bu noktada biraz çekincelerim vardı çünkü bazen efekt kullanımı gözümüzü kanatacak dereceye geliyor ama bu film için şunu söyleyebilirim ki efekt kullanımı asla bu ne, ne kadar saçma denecek türden değildi. Rahatsız edici tek bir sahneye denk gelmedim. Her efekt dozunda kullanılmıştı. Konusu içinde biraz daha açmak istiyorum. Malumunuz ölümden sonra ahirete gidiyor karakterimiz. Bu yüzden efektleri yoğun olarak gördüğümüz sahneler bu sahneler. Bu sahneleri birazcık tövbe çekerek izledim çünkü yapılan 7 aşama dini ögeler bulunduruyor ve bu ögeler Budizm inancı göze alınarak yapılmış. Bunu belirteyim. Dediğim gibi bizim dini inançlarımıza pek uymadığı için biraz tövbe ederek izledim ama konusu ve işleniş biçimi oldukça etkileyiciydi. Henüz izlemeyen varsa kesinlikle tavsiyemdir. Bu güzel filmi kaçırmayın.

 

Adı : Along With The Gods : The Last 49 Days
Türü : Macera, Fantastik
Süre :  2 saat 21 dakika
Yapım Yılı : 2018
Ülke - Dil : Güney Kore - Korece
Yönetmen : Yong Hwa Kim

KONUSU :
Soo Hong'un ölümünden sonra ahirete bir abide olarak geçmesi garfiyanların reenkarne olmaları için bir şans ortaya çıkarmıştır. Fakat Soo Hong'un 7 mahkemeden geçmesi kinci bir ruh olduğu için düşündükleri kadar kolay olmayacaktır.

***
Gelelim ikinci filme ; İlk filmi izliyorum diye paylaşmamın üzerine instagramda pek çok kişi ikinci filmi mutlaka izlemem gerektiğini ve ilk filmden daha iyi olduğun söyledi. Zaten başrolün bu sefer Kim Dong Wook olduğunu görünce hiç durmadım ertesi akşam hız kesmeden ikinci film olan The Last 49 Days'i izledim. Şunu söyleyebilirim ki gerçekten ilk filmden daha bir güzeldi. İlk filmde bize gardiyanlar hakkında ufak ipucu niteliğinde şeyler izletilmişti ama bütünüyle neden bu halde olduklarını göstermemişlerdi. İkinci filmle birlikte onların gardiyan olma nedenlerini ve geçmiş hayatlarını öğreniyoruz. Olayların gidişatından az çok bir şeyler tahmin ediliyor fakat olayların etkisi bende büyük oldu. Tahmin etsem bile sanki hiç anlamamışım gibi etkilendim. Şaşırdım, üzüldüm, kırıldım kısacası pek çok duyguyu bir arada yaşadım ikinci filmde. Malum film devam ve serinin son filmi. Artık olayları derinlemesine izlerken bir yandan da olayların toplanması gerekiyordu. Bu konuda film hem yeterince detay vermiş hem de nasıl toplayacağını bilmişti. Oyunculuklar bile ilk filme oranla daha iyi bir hal almıştı. Artık daha ne kadar iyi olabilir diye düşündükçe daha iyi şeyler gördüm kısacası ikinci filmde. Bu yüzden serinin favorilerimin arasında girmesi artık kaçınılmaz olmuştu. Voaa yani!

Genel olarak yorumu şöyle bir toplamam gerekirse severek izlediğim harika bir film serisiydi. İzlemeyenlere tavsiye ederim! :)

 

7 yorum:

  1. oleey saoool ikisini de izliceem :)

    YanıtlaSil
  2. Selam Gonca hanım tekrar sizi görmek güzel. ben Tarık. Umarım mutlu ve neşeli bir gün geçiriyorsunuzdur. sitenizi çok seviyorum!

    Bu filmi geçen yıl izlemiştim. daha sonra sevaplarımı ve günahlarımı tekrardan gözden geçirme kararı almıştım bu filmden sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Tarık bey, teşekkür ederim. Umarım siz de güzel bir gün geçiriyorsunuzdur. Filmin öyle bir etkisi var herhalde ben de kendimi bir sorguladım izledikten sonra :)

      Sil
    2. Bu film beni gerçekten çok etkilemişti. yazımda belli etmedim ama beni çok etkilemişti bu film.

      Annesine yastığı koyup boğacağı sahne annesi farkında ama sesini çıkarmıyor. işte orada çok etkilendim.

      Sil
    3. ahhh o sahnede benim gözlerim dolmuştu. Hiç böyle bir hikaye beklemiyordum açıkçası :( Güze işlenmişti.

      Sil
  3. İlkay, sen seversin bence. Öyle hissediyorum yani. Gerçekten güzeldi :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.