Kendine Ait Bir Oda - Virginia Woolf | Kitap Yorumu + Alıntılar ( Her Ay 1 Kitap 1 Film Etkinliği)



Yazar : Virginia Woolf
Tür : Deneme 
Yayınevi : Kırmızı Kedi Yayınları 
Sayfa Sayısı : 124


KONUSU :
Virginia Woolf'un kadınlar ve kurmaca hakkında yapacağı konuşmanın bulunduğu kitaptır. 




Her ay 1 kitap 1 film etkinliğimizin ocak ayı kitabı Kendine Ait Bir Oda kitabıydı. Bize katılan herkese teşekkür ederiz 💜


Virginia Woolf uzun zamandır okumak istediğim bir yazardı. Özellikle Kendine Ait Bir Oda kitabı hepimizin çok fazla duyduğu kitaplardan biri. İtiraf edeyim bu kadar çok duymama rağmen içeriğinin böyle olduğunu bilmiyordum. Genelde alıntılar görüyordum. Ve hep şu alıntı karşıma çıkıyordu.
"Bir kadın eğer kurmaca yazacaksa, parası ve kendine ait bir odası olmalıdır."
Zaten kitap bu alıntıyla başlıyor neredeyse. Virginia Woolf başlıyor kadınlar ve kurmaca hakkında düşündüklerini yazmaya. İlk başlarda yemeklerden bahsediyor yahu diyorsunuz bu kadın ne anlatıyor böyle konu bu değildi. Sonra birden ana konuya dönüyor kaptırıyorsunuz. Hoop yine başka konuya gidiyoruz. Yazarın kafasındaki düşünceler karışık epey. Okura da bunu aşırı yansıtmış. Okurken fazlaca okurun kafası da karışıyor çünkü. Kafasını topladığı anlarda çok güzel şeyler veriyor ama. Ne araştırma yapmış kadın dedim okurken. Kitabın yazıldığı dönemlerden bu yana kadınların toplumdaki yerini de kafanızda ölçüp tartıyorsunuz. Şöyle bakınca aslında ne kadar değişiklik gösterdiğini ve pek çok açıdan aslında ne kadar şanslı olduğumuzu görüyorum. Ve ne kadar şanssız olduğumuzu. Kadının toplumdaki yeri aslında tam olarak ne? Bunu bir düşündürüyor okura. Hele sonunu öyle bir bağlıyor ki zaten okurken sonunda ne diyecek bu kadın acaba diyorsunuz. Güzel bağlıyor yani. Kalemini herkes sevmeyebilir gerçekten sabır isteyen bir kalemi var yazarın. Bu yüzden herkese tavsiye ederim diyemiyorum ama harika alıntılar var fazlaca kafa karışıklığı isterseniz tavsiyemdir.

Alıntılar :
"Kısaca ve basit sözcüklerle, insanın kendisi olması her şeyden daha önemlidir."
Sayfa 119

"Önemli olan yazmak istediğini yazmanızdır; çağlar boyunca mı birkaç saatliğine mi önemli olacağını kimse bilemez."
Sayfa 114

"Bir erkeğin zihin ağırlığı, hızı adımları kadınınkilere hiç benzemez, bu nedenle de kadın erkekten dişe dokunacak bir şey öğrenemez."
Sayfa 83

"İsterseniz kitaplıklarımıza kilit vurun ; ala zihinimin özgürlüğüne vurabileceğiniz ne bir kilit var ne de sürgü, ne de kapatabileceğiniz bir kapı."
Sayfa 82

"İnsan, toplumun adetlerine boyun eğmeli ve dünya denilen şeyle bağların koparmalıydı."
Sayfa 77

" Hiçbir kitap, kitap olarak doğarken yazarın aklına düştüğü anki kadar eksiksiz ve sağlam değildir."
Sayfa 58

"Bir kere, aile gerçekten varlıklı değilse ya da soylu değilse bırakın sakin bir odaya ya da ses geçirmez bir odayı, kendine ait bir odası bile olması söz konusu değildi kadının."
Sayfa 58

"Kurmaca örümcek ağı gibidir, çok hafif de olsa yine de dört bir köşesinden hayata tutunur."
Sayfa 47

"Kadınlık, himaye edilen bir meşguliyet olmaktan çıkınca her şey olabilir, diye düşündüm evimin kapısını açarken."
<sayfayınotalmayıunutmuşum>

"Ama ben, sırtıma yüklediğiniz soruna öyle dalmışımtım ki bu alışıldık görüntüleri bile belli bir merkeze yöneltmeden göremiyordum."
Sayfa 45

Etkinliğe Katılanların  Kitap Yorumları :
Mor Düşler Kitaplığı - Kendine Ait Bir Oda Yorumu

Bookandkook :Kendine Ait Bir Oda Yorumu


23 yorum:

  1. Wollf okumaya çalıştım ama başarılı olamadım:(

    YanıtlaSil
  2. benimde merak ettiğim bir yazar. bu hafta başlayacağım kitaba umarım ocak ayı içinde bitirebileceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyor olacağım yorumunuzu :)

      Sil
  3. Etkinliğe başlamışsınız,süper👍Bu ay katılamadım ama inşallah birkaç ay bile olsa önümüzdeki aylarda katılmak istiyorum. İnşallah başarabilirim 🙏🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ay bile olsa katılmanız beni çok mutlu eder. Umarım istediğiniz gibi katılırsınız bekliyor olacağım 🙂

      Sil
  4. Yazarı daha önce hiç okumadım. Ama alıntılarını özellikle de 2. yi çok beğendim. Bir de fotoğraf çok güzel ya. Hele o arkadaki ,KAFA dergisinin çıkartmaları galiba, çok hoş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onun çıkartmaları konsept bulamayınca ortaya böyle bir fotoğraf çıktı 😂

      Sil
  5. Yorumunu merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı çok severim çok güzeldir :)

    YanıtlaSil
  7. Anladığım kadarıyla yazarın okurken düşündüren bir tarzı var. Bu kitabında da alıntılara ve kitap yorumuna bakarak önemli bir konuya değindiğini düşünüyorum. Okuyacağım kitaplar arasına ekleyeceğim. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yerlerde düşündürüyor. Sorular soruyor ama gerçekten çok sabır istiyor. Umarım çok severek okursun 😊

      Sil
    2. ilk iki bölümü bitirdim. ilk bölüm ağırdı, ikinci bölüm daha eğlenceli. ne zormuş de mi 1900 başlarında. iş para toplumdaki yer filan. biraz alay da etmiş :) bitirince your name i de izleyip birlikte yazcam. yaşasın etkinliğiniiiz :) woolf un hayatını anlatan the hours filmi var, güzel film, hüzünlü dee. nehirde kendini öldürüyo. belki kitaptaki nehirdir. evi ordaymış ya. woolf un güzel romanları da vaar. dalgalar, deniz feneri, orlando, dalloway :)

      Sil
    3. Gerçekten ağır bir kitap. Diğer bölümler daha da ağırlaşıyor Deep. Filmine bakacağım. Dalgalar kitabı da var ama onu ne zaman okurum bilmiyorum. Ikisi için de yorumunu büyük bir heyecan ile bekliyor olacağım :)

      Sil
    4. ders kitabı gibi. ama öğrenmek için iyi kipat :)

      Sil
  8. Yazarı okumak istiyorum ama şuan daha çok macera okuyorum klasiklere ara verdim 😂 Teşekkür ederim güzel yorumun için emeğine sağlık 😊🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Klasikler döndüğünde listeye ekle muhakkak :)

      Sil
  9. Benim de uzun zamandır merak ettiğim bir kitaptı. İlk alıntı cümlesini o kadar çok gördüm ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her yerde vardı ben de çok fazla gördüm okumadan 😊

      Sil
  10. İnanmıyoruuum! Eğer yetiştirebilirsem tatilde okumayı düşündüğüm kitaplardan biri, sen de görünce heyecanlandım :D Woolf okumayı uzun zamandır istiyorum, hangi yazar olurdun testlerinde bana hep kendisi çıkıyor. Bir de geçenlerde enneagram kişilik testini yaptım ve beni anlatan filmin Woolf'un biyografisi olduğunu söylüyordu. Filmi izledim, bire bir diyemem ama yine de ortak ruh hallerimiz vardı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayy şu testi ben de bir çözeyim bakalım kim çıkacağım 🤭🤭🤭 Kitabı umarım çok çok seversin 😊

      Sil
  11. Okuduuum ama yazamadııım yetişemediim şubatın ilk haftası bile yazmaya niyetlendim ama yazamadım okuması zor bir kitaptı zaten ah ah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz sabır lazımdı gerçekten. Keşke yazsaydın ama olsun. Bir dahakine beklerim mutlaka bir yazı 😊

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.