Boyalı Peçe - W. Somerset Maugham | Kitap Yorumu


Yazar : W. Somerset Maugham
Tür : Roman
Çeviri : Meltem Aydın
Baskı Türü : Karton Kapak
Yayınevi : İş Bankası Kültür Yayınları
Sayfa Sayısı : 240

KONUSU:
Kitty annesi tarafından sosyal statü atlamak için zengin birileriyle evlenmek  için yetiştirilen bir kızdır. Zaman geçer ve yaşı artık evlenme yaşını biraz geçer. Durum böyle olunca sevmediği biri olan Walter ile evlenir. Fakat evlendikten bir süre sonra eşini aldatır. Bununla birlikte hayatında kendini sorgulamalar başlar.




Herkese merhabalar! Bir kitap yorumu getirmenin mutluluğunu yaşıyorum. Uzuun bir aradan sonra kitap yorumu girince gözlerim haliyle yaşlı. 😭 Ayrıca bu 2020 yılının ilk kitabı ve ilk kitap yorumu 😊 Blog yazmaya başladığımda yalnızca kitap bloguydum şimdi kitap yorumu girince sevinir oldum ne hale düştük 🙈 Neyse goygoyu bir kenara bırakıp kitaptan bahsedelim.
Kitabın konusunu okuduğumda daha önce bu konuya sahip kitaplar okuduğum aklıma geldi. Bakınız : Paulo Choelho'nun Aldatmak, Zweig'ın Korku kitabı. Hep kadınların eşlerini aldatması ve daha sonra bir aydınlanma yaşamalarını konu alıyor. Aydınlanma için birini aldatmaya ihtiyaç duymaları biraz ilginç. Neyse...
Kitabın başta daha önce okuduğum diğer kitaplara benziyor oluşu bir tık endişelendirmişti beni. Çünkü benzer konuları okuduğum zaman genelde çok sıkılıyorum. Bu kitabın başları da bir tık öyle oldu. Günlük 10 dakika okuyacağım hedefimi tamamlamak için başlayınca başlarda biraz da süründü. Sonra epey fazla sayfa okuyarak bitirdim. Bitirdim ama nasıl kızgınım sinirliyim. Bu kitabı öneren arkadaşıma yazdım hemen. Nasıl gıcık olmuşum ama. Kitty karakterinin neresinden tutsam asla seveceğim bir yanı yok. Eğer gerçek bir kişi olsaydı normalde en sinir olduğum şey olan anti fan olma yolunda olurdum o derece beni sinir eden bir karakterdi kendisi. Şu an bile hatırladıkça sinirleniyorum. Yazarın akıcı bir yazım dili var fakat bana kalırsa karakterlerin düşünce akışlarını daha fazla verebilirdi. Kitty karakterinin iç çatışmasını okumamız gerekiyor bana kalırsa. Konuya bakınca bunu bekledim çünkü. Tamam zaman zaman okuduk ama bütünüyle aslında onun ne düşündüğünü anlamak isterdim. Karakter yazardan kaynaklı olsa gerek tam olarak ne düşündüğünü bilmiyordu. Bir öyle bir böyle. Sonunda da ben karakter şunu düşündü şunu istiyordu diyemedim. Veee Walter karakteri, ayıp olmasın diye konmuştu sanki. Adam var ama hiçbir şekilde tanıyamadım kendisini. Var ama yok öyle bir karakterdi. Daha yakından tanımak isterdim. Yahu ne dolmuşum. Yazar karşımda olsa devamını soracağım, karakterlere hak ettiklerini vereceğim o derece kinliyim. Aslında bu kadar sinirli olduğuma ve karakterlere saydırdığıma bakıldığında kitabı sevmemiş gibi gelebilir ama sevdim. 😂 Sadece bazı şeylerin çok daha farklı sonuçlanmasını beklediğim için yıkıldım. O yüzden sinirimi burada da paylaşayım istedim. Kitaba dair olan sinirimi attığıma göre artık son sözlerimi söyleyebilirim. Kitabı tavsiye ediyorum. Bitirdikten sonra Kitty'e saydırmak isterseniz de bekliyorum efendim. 
Diğer yazılarda görüşmek dileğiyle.

Instagram : @daisyandbook


19 yorum:

  1. Güzel bir inceleme olmuş 😊 kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. Yazarın daha önce bir kitabını okumamıştım. Ana karakter haricinde diğer karakterler biraz sönük kalmış anladığım kadarıyla. :') Ama yine de kitabı merak ettimm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kötü değil aslında sadece ana karakter biraz can sıkıcı🤭

      Sil
  3. Kitabı daha önce görmemişim sanırım. Benzer konu olması bana da biraz itici geldi :/

    YanıtlaSil
  4. Ben o.kadar kızmamıştım Kitty e ya acıdım sanki biraz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben acıyacak yan bulamadım hala sinirliyim 😳

      Sil
  5. hıms başka bişi okudum bu yazardan, sanki olumsuz anlatmışsın gibi ama değilmiş, demekki denişikmiş :) oleeeey kitap blogu, goygoya gelince vallahi kahkaha attıııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihi aslında karakter kötü kitap değil ben sinirlenince sanki kitap kötü gibi hissettirmişim

      Sil
  6. Kesinlikle. Yahu kitabı sevdim ama karakteri sevmediğim için sanki kitabı da sevmemiş gibi oluyorum çelişki 😣

    YanıtlaSil
  7. Hiç duymamıştım. 🙃 instagramdan takip ettim sanırım ama hata verdi inşallah olmuştur 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuş olmuş. Hemencik döndüm ben de 🙂

      Sil
  8. Henüz okumadım ama listemde. Merak ettim :)

    YanıtlaSil
  9. Hiç okumadım ama ekledım lısteye guzel yorumlamıssın canımss <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım okuduğunuzda seversiniz 😊

      Sil
  10. Kitabını okumadım ama filmini izlemiştim. Filmde de Kitty'ye kızıyorsun ama neyse ki Edward Norton'ı izlemek çok keyifli :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filminin olduğunu bilmiyordum. Ben de ona bakayım o zaman 😊

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.