Tidying Up With Marie Kondo


Adı : Tidying Up With Marie Kondo
Tür : Program
Yayın Yılı : 2019
Bölüm Sayısı : 8
Bölüm Süresi : 45 dakika


Merhabalaaar, ufak bir aradan sonra döndüm buralara. Aslında yarın yayınlayacaktım bunu ama dayanamadım. Bu kısa sürede sizinle paylaşmak için epey şey biriktirdim ama bunlara ne yazık ki kitap yorumları dahil değil pek okuyamıyorum çünkü şu sıralar. Neyse bu paylaşacağım şeylerden ilki ile başlayalım o zaman. Dünyaca ünlü düzenleme ustası olan Marie Kondo'nun program tarzı dizisi(?) Dizi tam olarak doğru tabir değil aslında ama Netflix dizi olarak ele aldığı için öyle diyorum fakat program olarak bahsetmek istiyorum. Programda 8 ailenin evlerini Marie Kondo'nun tekniği ile düzenlemelerini izliyoruz.
Her bölümde farklı şeyler görebilmek adına farklı aileler seçilmiş. Bu aşırı hoşuma gitti benim. Size kısaca bu 8 bölümde ne tür evler göreceğinizi açıklayayım.
1. bölümde iki çocuklu bir ailenin evini
2. bölümde sürekli bir şeyler almış ve biriktirmiş bir ailenin evini,
3. bölümde küçük bir eve sığmaya çalışan bir ailenin evini,
4. bölümde eşi vefat etmiş bir kadının onun eşyalarıyla vedalaşmasını,
5. bölümde öğrenci evi kafasından kurtulmak isteyen bir çiftin evini,
6. bölümde farklı kültüre sahip bir ailenin evlerini,
7. bölümde bebek sahibi olacak bir çiftin evini,
8. bölümde ise birbirinden dağınık bir çiftin evini düzenlemelerini izliyoruz.

İlk bölümleri gerçekten büyük bir ilgiyle izledim. Hatta acaba kıyafetlerim için ben de mi uygulasam falan diye düşündüm ama herkesin kendine göre alışkanlıkları var bu yüzden vazgeçtim. Fakat insanın içinde her bölümde gidip deli gibi etrafı düzeltmek ve bir şeyler atma dürtüsü canlanıyor. Marie Kondo gerçekten acayip bir düzen oturtmuş. Evi nasıl acaba diye düşünmeden edemedim yani... Düzen elbette çok güzel de insan arada dağınık da olmak istiyor açıkçası. Aşırı nizami şekilde düzenlenmiş yerlere bakında sinir hastası oluyorum ben :D Orta halli olmak iyidir. Böyle şeyler de izlemek insanı çok tuhaf etkiliyor. En son temizlik avcıları izledikten sonra kendimi tuvalet taşı ovarken buldum. Aman aman izleyin ama kaptırmayın kendinizi :D Bende goygoy mooduma girdim yine tamam toparlıyorum çok uzatmadan. Bu tarz şeyleri seviyorsanız gerçekten çok güzel bir program bence. Özellikle ev düzenini seviyorsanız farklı şeyler denemek istiyorsanız izledikçe evinize uygulayacağınız şeyler bulabilirsiniz. Tavsiyemdir bakın :)

instagram : @daisyandbook

12 yorum:

  1. aaa bunun kitabı vardı ama ingilizce diye okuyamamıştım. Hoşgeldin bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bulduuum *-* Türkçe hali de yayınlandı. Hala merak ediyorsan bakabilirsin :)

      Sil
  2. tımıms izleyim. nette var yani de miii :) tatlı goygoy yapıyon kii yapabilirsin ki her zamaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür deeptone 💜 İnternete var ya. Netflix yazdığıma bakma. Hemencik yayılıyor zaten 🤭

      Sil
  3. Hemen not aldım... Düzensizliğin içinde bile düzen vardır derler ya kışlık ve yazlık düzenlemelerimi belki daha kolay yaparım :)

    YanıtlaSil
  4. Dönmüşsüüün, çok sevindim :)) Düzen konusunda çok iyi değilim belki birkaç şey öğrenirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla dayanamadım. Ama çok fazla aktif olur muyum bilemiyorum. Şu sıralar biraz karmaşık her şey... Neyse umarım izlediğinde işine yarar bir şeyler çıkar :)

      Sil
  5. Marie Kondo benim favorim. Onun katlama tekniği sayesinde nasıl yer açıldı dolaplarda. Herkes izlemeli bence. Takip etkinliği için gelmiştim bloğunuza. Marie Kondo'yu görünce hemen ilgimi çekti. Teşekkürler bu keyifli programı tanıttığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça tatlı bir kadın ve gerçekten bu düzenleme işinde de iyi. Kendime saklamayayım dedim :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.