The Truman Show | Film Yorumu ( Her Ay 1 Kitap 1 Film Etkinliği )

Adı : The Truman Show
Türü : Dram, Komedi
Süre : 1 saat 42 dakika
Yönetmen : Peter Weir
IMDb puanı : 8.1
Yayın yılı : 1998
Benim Puanım : 6/10

KONUSU :
Truman bir adada yaşamaktadır. Bu adada Truman hariç her şey kurgudur ama Truman'ın bundan haberi yoktur. Tüm yaşamı doğumundan itibaren reklamsız ve kesintisiz bir şekilde televizyonda yayınlanmaktadır. Günler böyle akıp giderken Truman bir gün yaşamında bir gariplik olduğunu fark ederek bunu bulmaya çalışır.




Mart ayı etkinlik filmi yorumuyla herkese merhaba. Filmi çoğu kişi izlemiştir diye düşünüyorum. Yapım yılı oldukça eski ve de ünlü bir film. Biz biraz izlemekte geç kaldık. Ne demişler geç olsun güç olmasın.
Film konusunda olduğu gibi Truman'ın bir stüdyoda bulunan yaşamını konu alıyor. Burada tvlerde yapılan hatalar ve pek çok konuda eleştiriler mevcut. Özellikle reklamlar konusunda 1998 yılından bu yana pek bir şey değişmemiş gerçekten. Gözümüze sokularak yapılan reklamlar uff -_-  Bunu bir kenara bırakırsak gerçekten tv sektörünü eleştirmek için olan sahneler başarılıydı. Onun dışında itiraf ediyorum sıkıldığım sahneler oldu. Filmin bir tık abartıldığını gördüm izledikçe.  Sizler de denk gelmişsinizdir filme aşık bir kesim var. Benim için ilerledikçe sonu çarpıcı olmazsa kötü yorumlar kategorisine girecek bir yorum ortaya çıkacak gibi görünüyordu. Sonu yine çarpıcı bitmedi ama insana kendini sorgulatan türden bittiği için kötü yorum virajından dönüş yaptık. Film bana göre ortalama kaldı. Yayınlandığı yılda gerçekten çok iyi bir film olabilir fakat bu filmi izleyene kadar birçok güzel film izleyince bu benim için biraz sıralama olarak gerilerde olacak. Henüz izlemediyseniz yüksek bir beklenti içerisinde başlamamanızı tavsiye ederim.

Filme ait etkinliğe katılanların yorumları : 

33 yorum:

  1. İzlediğim zaman - ki bir kaç sene oldu- benim için yüksek performanslı bir filmdi. Ama film izleme kaliten yükseldikçe tabi hafif kaldı. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi güzel ama bu dönemde biraz soluk kaldı...

      Sil
  2. İzlemedim ama bir arkadaşım tavsiye etmişti 😊 tavsiye listemde ... Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  3. Konusu aslında oldukça hoşmuş. Ama eğer izleyecek olursam yorumunu göz önünde bulundurup çok da büyük umutlarla başlamayacağım :)
    Film yorumun çok ama çok güzel olmuş ellerine sağlık!
    Kucak dolusu bolca kalpler, öpücükler ve sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izlediğinde çokça seversin. Sevgiler bende de :)

      Sil
  4. İzlediğim en mükemmel filmlerden biriydi. :)

    YanıtlaSil
  5. Oh Truman Show.Jim Carrey başka.Bunda bambaşka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jim Carrey gerçekten etkileyici biri :)

      Sil
  6. izlemedim izliycem, saramago ile birlikte yazarım da kitabı alamadım henüz ama alırım nasıl olsağğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekliyor olacağım.Kitabı alamazsam pdf yardımı yaparım mesaj atman yeterli :)

      Sil
  7. Ben yıllar önce sinemada gitmiştim bu filme. Güzeldi.

    YanıtlaSil
  8. Ben biraz geç kalanlardım izleme konusunda :) Jim Carrey'i daha önce izledim mi hatırlayamadım ama burada gerçekten etkileyiciydi *-*

    YanıtlaSil
  9. Aşırı merak ettiğim ve izlemek istediğim bir film, dediğiniz gibi filme aşık bir kesim var ama 2 defa filan açıp izleme çalıştım filmi 10 dk sardı beni... izlemek çok istiyorum oysa :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk dakikaları biraz sıkıcı yarım saat geçtikten sonra olaylara hakim olunca bitirebilirsiniz bence tekrar denemekte fayda var :)

      Sil
  10. tavsiye listemde var ama nedense hep ötelediğim bir film:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha fazla ertelememekte fayda var bence. Biraz daha zaman geçerse filmi sevmeyebilirsiniz :(

      Sil
  11. Birlikte izlediğimiz gibi hislerimiz de aynı cicim 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer ayki film daha iyi olur umarımmmmmm

      Sil
  12. Film konusunda o kadar çok eksiğim var ki.. Bu filmi de izlemedim mesela.. Ama izleyecek olursam eğer yorumunu dikkate alacağım mutlaka :) Emeğine sağlık canım benim❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynıyım o kadar çok eksiğim var ki bu etkinlikle birlikte kapatmaya çalışıyorum biraz biraz :)

      Sil
  13. Hep duyduğum ama izlemediğim bir filmdi konusu ilgimi çekti listeye aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel, umarım seversin izlediğinde :)

      Sil
  14. I remember watching this film ... and it is indeed a good storyline.
    I also like the movie poster.

    Have a nice days

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The movie was good. Thank you for the comment. Have a nice days :)

      Sil
  15. Çok öncesinde izlemiştim ben de bu filmi. Tekrar izlesem mi diye düşünüyordum yorumunu görünce lakin son kısımı okuyunca hevesim kaçtı hahah Hatırlamasam da olur şu an :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha bana bakma sen. Ben bir diziyi ya da filmi çok sever ya da hiç sevmem arasını tutturmak zor oluyor :D :D

      Sil
  16. Meşhurdur. :)
    Kitap okuyup yazarak geçiyor benim de korona günlerim...
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  17. Kaç kez izledim bilmem, her seferinde de keyif aldım :)

    YanıtlaSil
  18. bende inşallah izleyeceğim , listemde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanyalı Gelin, umarım izlediğinde çok seversin 😊

      Sil
  19. Truman Show ve Seinfeld'i çok duyuyorum. Bir türlü başlama fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seinfeld'i ben de senden duydum şimdi. Bazı filmleri erteliyoruz çookk bence daha fazla sen de erteleme :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.