Şubat Ay Sonu Raporu! (Kitap, Film ve Müzik)



Tık tık tık. Nihayet bir yazı paylaşmanın haklı gururunu yaşıyorum. Şu an bu yazı dışında yayınlanmayı daha doğrusu düzenlenmeyi bekleyen 3 yazım var. İzlediğim ya da okuduğum şeylere dair o anki düşüncelerimi hemencik not alıyorum ama sonra bir türlü buralarda paylamak için vaktim olmuyor. Malum yurtta internet problemi. Eve gidince de aklıma hiç gelmiyor desem yeridir. Neyse bunları bir yana bırakırsa neler yapıyorum ya da şubat ayında neler yaptım biraz onlardan bahsettikten sonra şubat ayında okuduğum, izlediğim ve dinlediğim şeyleri paylaşacağım önceki ay sonu raporlarımdaki gibi. Fakat uzun zamandır yazı paylaşmadığım için epey bir iç dökmeli olacağından uzun bir yazı oldu benden söylemesi.



 Şubat ayıyla birlikte malum okul açıldı. Bu dönem bir ilkokula gözleme gidiyorum. Çok heyecanlı ve stresli bir şey benim için. Öğrencilere karşı tavırlarımda ölçülü davranmak etrafı gözlemlemek ve bunları raporlamak çok zor işler gerçekten. Zorluğunun yanında keyifli de. Öğrencilerden biri bana yavaş yavaş yanaşıp tatlı bir mektup verdi. Mektup dediğim de ismimi yazmış olduğu bir kağıt ama nasıl tatlı. Tam o sıralar da doğum günüm yaklaşıyordu kesinlikle şubat ayına dair en güzel olay buydu. Bunlar dışında bir de şubat ayında tüm yoğunluğuma rağmen bir kursa başlama kararı aldım. Çünkü yoğunluk beni bunalttığı için kafamı dağıtmaya ihtiyacım vardı. Filografi kursuna başlayacağım ilerleyen günlerde. Malzemelerimi bekliyorum. Şubat ayının bir diğer kararı ise İngilizce kitaplar okumaya başlamam. Bir yerden başlamazsam bu İngilizce bir yere gitmeyecek ama her yerde de karşıma çıkacak. Her ay bir İngilizce kitap okumayı hedefliyorum. Şimdilik iyi gidiyor. Henüz zorlanmaya başlamadım zorlandığım anlar bu hedefi koyduğum için bir tık pişman olacakmışım gibi bir his var içimde ama pes etmek yok. Şubat ayı iyisiyle kötüsüyle ve bir yaş daha almış halimle geldi ve geçti. Bakalım neler okudum? Detaylı yorumları okumak isterseniz kırmızı başlıklara tıklamanız yeterli.




Kitaplar :

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı
Ayın ilk kitabı. Kitaba dair söyleceğim tek şey bu kitabı hala okumayan tek kişinin ben olduğu. O yüzden yorum yok.

Bu kitap şubat ayı etkinlik kitabımızdı. Çabuk okunan yormayan kitapları severseniz bir göz atın.

Mystery in London
Ayın son kitabı. İngilizce kitap hedefim için okuduğum ilk kitap. A1 seviyesi olduğu için hemen bitirdim. Kitabın güzel bir yanı vardı ki o tür kitaplara ne deniyor bilmiyorum ama kitabın sonunu siz seçiyorsunuz. Sayfa sonlarında yönlendirmelerden birini seçip kurguyu siz oluşturuyorsunuz. Böyle olması biraz daha eğlenceli hale getirmişti kitabı.

Dizi- Filmler :

Queendom
Güney Kore’de bulunan 6 kız grubunun hangisinin daha iyi olduğunu bulmak için yapılmış bir yarışma. Tam bir görsel şölen. İki grup için izlemeye başlamıştım ama bitirdiğimde hepsine hayran oldum. Performansları çok iyiydi. Buna dair bir yazı muhakkak yayınlayacağım.

The Liar and His Lover
Tamamen şans eseri başladığım bir diziydi. Tatlı bir gençlik diziydi. İzlerken eğlendirdi ama bir şeyleri eksikti bence. O yüzden izleyip izlememek size kalmış. OST’ları da oldukça güzeldi. Özellikle iki tanesi vardı ki yazının sonundaki dinlediklerim kısmına ekleyeceğim.

Amelie
Oda arkadaşımla izleyecekler romantik ama kaliteli bir şeyler ararken Amelie ile yolumuz kesişti. Güzel yorumları görünce izledik. Gerçekten güzel yorumları hak eden kaliteli bir filmdi. Özellikle Amelie karakteri çok ama çok hoştu. Öyle ki bir halini o kadar beğendim ki eğer şu an bulunan temsili fotoğrafımı değiştirmek istersem kesinlikle onu kullanacağım. Bakınız o fotoğraf ;


Komşum Totoro
Netflix’e yüklendiğini görünce izleyelim dediğimiz tatlı bir animeydi. Çizimleri çok ilgi çekiciydi. Kesinlikle küçük yaşta izlemiş olsaydım daha bir hayran olurdum.

My Holo Love
Kenarda yayınlanmayı bekleyen yorumlardan biri bu dizinin yorumu. Ablamla birlikte merak edip başladık. Başlarda oldukça tatlı ve eğlenceli başladı. Bitirdiğimde de sevdiğim diziler arasına girdi. Uzun yorumu çok yakındaa…

Sevdiğim Tüm Erkeklere : Not Seni Hala Seviyorum
İlk filmini severek izleyince bu filmi de heyecanla bekledim ama tam anlamıyla hayal kırıklığı oldu benim için. İzlenmese de olur.

Be Melodramic
İzlediğim Kore dizileri arasında kesinlikle açık ara en farklı olanı. Herkesin çok seveceği bir dizi değil. 30 yaş bunalımında olan 3 kadının yaşamını konu alıyor ama ne almak ağladım, güldüm, kızdım ve daha bir sürü şey. O kadar çok şey geçti ki kafamdan izlerken. Bana kalsa herkes izlemeli ama farklı tür olduğu için kesinlikle beğenirsiniz gibi bir garanti ne yazık ki veremiyorum ama merak ediyorsanız izleyin farklı bir düşünce boyutu katacak size.

Şubat etkinlik filmimizdi. Detaylı yorumunu girmiştim.

Locke and Key
Netflix’in sürekli sana göre bir bak diye önüme koyduğu bir diziydi. Başlayayım beğenmezsem bırakırım diye düşündüm ama bir solukta izledim. Çok da beğendim bitirince ikinci sezon yok muuuu? Diye isyanlara da girdim. Aslında eksik yanları da yok değil ama ben severek izledim tavsiye ederim

Da Vinci Şifresi
İlkokul zamanlarımda izleyip aklımda kalan bir filmdi aslında. Sürekli izlerim bir ara bakarım diyordum nasip bu zamanaymış. Hala ilk izlediğimdeki gibi büyük bir keyif aldım. Yayın yılına göre çok ama çok iyi bir yapım bence.

I am Not Okay With This
Tamamen kısa oluşuna kanıp başladığım bir dizi. Bitirdiğimde ise ben kendime neden bu işkenceyi yaptım dedim. Dizi asla bir yere gitmiyor. Sonunu da bilerek ikinci sezona mecbur bırakmak için açık bırakmışlar kesinlikle vakit kaybıydı benim için. Hiçbir amacı yok yani.

Bunlar dışında izlemeye devam ettiğim şeyler ;
-          Tutunamayanlar,
-          How I Met Your Mother,
-          Leyla ile Mecnun,
-          Sugar Crush,
-           Birth Of a Beauty,
-          Çok Güzel Hareketler2

Dinlediklerim :
Bu ay benim müzik listem için harika bir aydı desem az bile söylemiş olurum. Sevdiğim iki grup da albüm çıkardı ortalık şenlik alanı. Albümlerindeki tüm şarkıları çok sevdim ama favori olanları aşağıya bırakıyorum.




1- BTS - ON



2- BTS- Black Swan



3- KARD (Jiwoo - Somin) - Enemy


4- KARD - Red Moon


5- Crude Play - Peterpan ( The Liar and His Lover OST)


6- Red Velvet (Joy) - I'm Okay ( The Liar and His Lover OST)


7- BTS - Louder Than Bombs


8- BTS - Zero O'clock (00:00)


9- (G)i-dle - Lion 


10- Monsta X - Middle Of The Night


11- Tuğba Yurt - Vurkaç


12- Mavi - Gidersen


13- Oh My Girl- Twilight (Queendom versiyon)

20 yorum:

  1. Çok güzel deneyimler edinirsin umarım ve güzel anılar biriktirirsin :)
    Yeni hedeflerin için de belki bir ara zorlansan da pişman olmayacaksındır çünkü kendin için yapıyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım. Ne güzel söylemişsiniz zorlanmadan da bir şey öğrenilmiyor pek 😊

      Sil
  2. dolu dolu bir aymış bence, çocuklarla başarılar :)

    YanıtlaSil
  3. Mart ayı harika bir şekilde verimli geçmesi dileğiyle 😊 kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım güzel bir ay olur hepimiz için :)

      Sil
  4. Dolu bir ay oldu amaa iyi bir ay mı bilemiyorum. Vizeler benim de yaklaşıyor ama hiç gelmiyorlar gibi rahatım tuhaf. Amelie'yi sevdiğini biliyorum daha doğrusu yorumunu hatırlıyor gibiyim. Gerçekten güzel bir film en azından naif ve farklı. İnsan böyle şeyleri izleyince hep kendini sorgular. Filografi kursunda yaptıklarımı paylaşmak gibi bir düşüncem var aslında ama zaman ne getirir bilemiyorum. Mayıs sonu gibi okul kapanacak o zamana kadar 1 taneden fazla yapabilir miyim bilemiyorum. Okuldaki öğrenciler konusunda ortaokul öğrencilerini yönetmek çok daha zor. Biraz daha bağımsızlıklarını ellerine aldıkları ve bir şeylerin farkına vardıkları için daha asi olabiliyorlar. O yüzden tavır davranış çok önemli hem büyük hem küçük çocuklarda. Bir yerde örnek alınan kişiler bizler oluyoruz. Ölçülü davranmak çok önemli bu noktada. Umarım başarabiliriz cidden zor bir süreç. Be Melodramic biraz sabir isteyen bir dizi. Age of youth a hiç mi hiç benzemiyor aslında. 30 yaşına girdiğinde kadınların nasıl olabileceğinin bir küçük minyatür hali gibi. Benim aşırı hoşuma gitti ama dediğim gibi biraz sabır gerekiyor ilk bölümlerde bir şeyler oturmadığı için insanı sıkıyor ama sonra anlıyorsun neden öyle başladığını. Umarım bitirdiğinde seversin. Vee bu uzun yorumun için teşekkür ederim. Mart ayı ikimiz için de güzel olsun. Vizelerinde başarılar diliyorum 🙏🏻

    YanıtlaSil
  5. Şarkılara bayıldımm, çok güzeller. *-*
    Staj dönemleri okulla birlikte olunca çok yoğun ve yorucu geçiyor ne yazık ki. :') Kolaylıklar diliyorum sana. Öğrencinden aldığın mektubun şirinliğini de tahmin edebiliyorum. Daha nice böyle mutluluklar tadarsın inşallah. :)
    Amelie filmini hala izlemedim. Çok duydum. Ona da bakayım en kısa zamanda,sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, şarkıları beğenmene sevindim. Öğrencim epey tatlı şansıma o kişi bir de gözlem için seçtiğim kişiydi. Beni seviyor olması mutlu etti. Amelie yi de umarım en kısa zamanda izler ve çok seversin. Mutlu anların bizi hep bulması dileğiyle 😊

      Sil
  6. Amelia birçok özlü söz kapsamına girecek cümlelere sahip iken, filmden elektrik alamanyangillerdenim ben. Film ile ,karakter ile ufacık bir bağlantı kuramadım,not edilesi cümleleri dışında. Sanırım seven ya çok seviyor filmi ,sevmeyen de asla sevmiyor :) ortası yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir böyle filmlerde genelde arafta kalan kesim olmuyor dediğiniz gibi :)

      Sil
  7. Germesin bence. Onlarla iç içe girince başta geriliyorsun ama sonra nasıl davranman gerektiğini anlıyorsun o mesafeyi ayarlamak bir tık zor ama ben yapabileceğine inanıyorum. Yazının başındaki fotoğraf Sakarya'dan yolun düşerse bir gün gel gör mutlaka güneş batışı oldukça güzel oluyor. Ben tamamını izleyemedim ama ucundan yakaladım fotoğrafını. 😍

    YanıtlaSil
  8. Kore tarzı muzıklerı pek dınleyemıyorum nedense fılmlerini ızleyemıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz alışma meselesi aslında. İlk başlarda ben de öyle diyordum şu an deli gibi dinliyor ve izliyorum.

      Sil
  9. şarkılar için saol öncelikleee :) filografi, ingilizce oh. sonu değişikmiş ivet o ingilizce romanın :) amelieee biricik evet yaa. totoro daaa :) tutunamayanlar adında dizi mi var yaaa ne o ki ? dizi bilgileri için oleeey seçerim aralarındaaan :) öğrenciler sever seni tabiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutunamayanlar TRT1 de yayınlanıyor Doğu Demirkol oynuyor başrolünde bir bak bence sevebilirsin 😊

      Sil
  10. Dolu dolu emek kokan bir yazı olmuş. Ellerine sağlık, iyi ki yazmışsın. My holo love dizisini merak ediyordum. Listede üst sıralara alalım o zaman^^ A1 seviyedeki ingilizce kitabı da çok merak ettim. Cesaret edebilirmiyim bilmiyorum ama bir gün denemek isterim. Bir ara bu hevesle ingilizce mangalara sarmıştım, bir yerden sonra tıkanınca sinirlenmiştim çünkü😅 Ayrıca Bts Bts demek istiyorum. Albüm şahane değil mi ya? Aynı düşünmek ne hoş, şarkılar şahane💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. My Holo love ciciydi bence seversin. Manga okuyorsan İngilizce bence A1 seviye sana çocuk kitabı gibi gelir. Dene bence. Ben sırf çeviri beklemekten sıkıldığım için çalışma kararı aldım bakalım ne kadar sürecek. BTS in albümü of ne desem eksik kalacak. Bütün şarkılar buram buram emek kokuyor. 😍

      Sil
  11. Yazılarını özlemişiz kii! Dolu dolu bir ay olmuş üstelik. Öğrencin ne kadar sevimliymiş öyle. Ben de Anadolu Öğretmen Lisesi çıkışlıyım ve bir hafta staj yapmıştık. Bu yüzden hissettiklerini anlıyorum, gerçi benimki kısaydı ama. :D Locke and Key'i izlemek istiyorum, bu sıralar biraz fazla dizi izledim ve başlayınca bırakamıyorum, o yüzden ilerleyen zamanlarda izlerim umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özlüyorum. Garip bir şekilde gerçekten dolu bir ay oldu. Mart ayı pek böyle değil 🤭 Öğrencilerin hepsi birbirinden tatlı dayanamıyorum. Locke and key güzel dizi hemencik bitiyor zaten umarım izlediğinde seversin 😊

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.