Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı | Kitap Yorumu



Yazar : J.K. Rowling
Tür : Fantastik, Macera
Baskı Türü : Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 975
Çevirmen : Sevim Okyay - Kutlukhan Kutlu
Baskı : 29. Baskı / İlk baskı 2003

KONUSU:
Artık Voldemort resmen dönmüştür. Fakat Sihir Bakanlığı döndüğünü kabul etmeyip hiçbir önlem almıyorlardı. Üstüne üstlük Karanlık Sanatlara Karşı Savunma dersi için okula yeni bir öğretmenin gelmesiyle her şey iyice karmaşık bir hal almaya başlamıştır.
Cidden bazı günler süpürgeme atlayıp buradan gidesim geliyor.


Zümrüdüanka Yoldaşlığı kitabı kalınlığı yüzünden serinin en fazla gözümü korkutan kitabıydı. Düşündüğümden kısa süre okuduğum için sevindim diyebilirim. Şu sıralar kitap okuma hızım yerle bir çünkü. Böyle bir durumda 975 sayfa kitap okumak için biraz çıldırmış olabilirim. 
Kitap gerçekten aşırı akıcı gidiyor. İtiraf etmem gerekirse bu denli akıcı olmasını beklemiyordum. Önceki kitaplar da öyle ama yani 975 sayfada akıcılık sağlamak her yazarın yapacağı bir şey değil. JK Rowling bu noktada gerçekten harika işler çıkarmış. Ateş Kadehi yorumumda her kitapta seriyi daha fazla sevdiğimi söylemiştim. Gerçekten her kitapta seriyi daha bir sever hale geldim. Gelelim bu kitapta asıl olarak neyi sevdiğime. Olaylar o kadar çoktu ki sıkılacak vakit bulamadım. En sevdiğim özelliği buydu. Ron, Hermione ve Neville'in yanına ek olarak bu kitapta Luna'yı da gördük. Ben filmlerde Luna'yı pek sevmiyordum fakat kitapta filmde görmediğimiz olaylarda görünce bütün o sevgisizlik gitti. Harry'e yeni bir arkadaş gelmesiyle birlikte kitaptaki sevginin daha bir derinleştiğini hissettim. Okurken en çok hoşuma giden şeylerden biri de bu oldu. 
Harry'ı itiraf etmem gerekirse bu kitapta biraz ergen gibi buldum. Sürekli bir triplerdeydi böyle ara ara bir sinir oldum kendisine ama sonra barıştık. Dumbledore ile Harry arasındaki sahneleri okumak bana ayrı bir zevk verdi. Çünkü konuşmayla birlikte bütün seri için kilit nokta olacak birçok bilgi öğrendik vee burada daha sayamadığım pek çok şey. 
Seriye başlayanların tam olarak iyi ki bu seriye başlamışım dediği kitap bana kalırsa bu kitap. Melez Prens ve Ölüm Yadigarları kitaplarını okusam dahi favorim olarak bu kalacak gibi hissediyorum. Henüz seriyi veya bu kitabı okumadıysanız tavsiyemdir. Son olarak beğendiğim birkaç alıntıyı bırakıyorum.



Hermione kasım kasım kasılarak, "D.O.'yu kabul edenler?" dedi, saymak için minderinin üstünde diz çökmüştür. "Çoğunluğu sağladık öneri kabul edilmiştir." Hepsinin imzasının bulunduğu parşömeni duvara iğneleri, üzerine de büyük harflerle yazdı: DUMBLEDORE' UN ORDUSU 


"Dumbledore, Voldemort hakkındaki o rüyaları artık görmemeni istiyor," dedi Hermione hemen. "Eh, onları görmüyorsun diye üzülmezsin herhalde, değil mi?" "Snape'le fazladan ders mi?" dedi Ron, afallamış halde. "Bana kalsa, kabus görürüm daha iyi." 


 "Yeterince cesaretin varsa, gözüne her şey mümkünmüş gibi görünmeye başlıyor." 



 "Ölümden kötü bir şey yoktur, Dumbledore!" diye hırladı Voldemort. "Tamamen haksızsın," dedi Dumbledore, Voldemort'a yaklaşmaya devam edip, sanki konuyu birer içki eşliğinde tartışıyorlarmış gibi tatlı tatlı konuşarak. Onun böyle savunmasız, kalkansız yürüdüğünü görünce Harry'nin içi korkuyla doluyordu; bağırıp onu durdurmak istiyordu, ama başsız muhafız onu duvara doğru yapıştırmış, arkasından kurtulma çabalarının hepsini engelliyordu. "Aslında, ölümden çok daha kötü şeyler olduğunu anlayamaman, senin en büyük zaafın olmuştur her zaman." 



"Umrunda, " dedi Dumbledore kılı kıpırdamamıştı. Harry'nin odasını yerle bir etmesini durdurmak için en küçük bir harekette bulunmamıştı. Yüzünün ifadesi sakin, adeta kayıtsızdı. " Öyle umurumda ki acısından kanaya kanaya ölecekmiş gibi hissediyorsun kendini. "


16 yorum:

  1. Seni o kadar iyi anlıyorum ki İlkay. Şimdi bilgisayarı ödev yapmak için açtım dedim bloga bir bakayım. Boğuldum çünkü asla bitmiyorlar. Tam bitiyor diyorsun bir yenisi ekleniyor. :( Çokça kolay gelsin sana da bana daaa.. :)

    YanıtlaSil
  2. Alıntıyı çıkarırken ben de öyle dedim. Aaa aynı ben diye. Sadece bir süpürgem eksik :D

    YanıtlaSil
  3. Yaa ben de üçüncü kitaba başlayacağım. Çok güzel gidiyor valla heyecanla okuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra, evet gerçekten çok akıcı ve heyecanlı. Keyifli okumalar diliyorum :)

      Sil
  4. Sen okudukça benim de okuma isteğim geliyor. Başlarım ben de belkisii :)))

    YanıtlaSil
  5. Son kitaplarda ergenleşiyorlar biraz ama olsun :)) Luna'yı hep sevmiştim, harika bir karakter, tuhaflıklarını da seviyorum :D Bu kitapta biraz Cho kalbimi kırmıştı, aramızda kalsın çocukken Harry'e meftundum :D Biraz hüzünlü ama serinin en sevdiklerimden. Bir de son yıllarda favorim Ron, gerçekte çocuğu olacak biliyor muydun? :D Sevgiyle kal :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aramızzdaaa :D Küçükken ben de Harry'i çok severdim. Tabi o zamanlar deli gibi filmlerini izliyorum kitap okuma alışkanlığı kazanmamışım. Harry Potter da Harry Potter :D Şimdi görüyorum da ne kadar ergenus :D Cho'yu ben oldum olası sevmedim. Gıcık gelmiştir. :)

      Sil
  6. Kitabı çok güzel yorumlamışsınız, sizin yorumunuza okuduktan sonra bir an önce kitabı okumak istiyor insan. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Bende dün Sırlar Odası'nı okumayı bitirdim. Kitaplara bakınca benimde gözümü en çok bu kitap korkutuyor açıkçası -kalınlığı yüzünden- ama yorumunu görünce sevindim zira ilk iki kitabı üst üste okudum ve biraz sıkıldım sanırım hafif bir ara verir daha sonra devam edeceğim... Kısa bir aradan sonra diğer kitapları okumak için sabırsızlanıyorum.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araya kitap al muhakkak öbür türlü biraz sıkıyor çünkü. Kalınlık konusunda gerçekten gözün korkmasın hemencik gidiyor. Olaylar o kadar çok ki bir bölüm okuyayım diyorsun sonra dur ne olmuş öğreneyim hoop kitap bitmiş :)

      Sil
  8. Ben en çok ilk kitabı sevmiştim. :) Ben baya önce okudum -tam 7 sene önce- ama unuttum belki tekrar okurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastel, o zaman şimdiden keyifli okumalar :)

      Sil
  9. hermione ve snape sefiyooom :)

    YanıtlaSil
  10. Çok sevdiğim serilerden biri. *-*

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.