Harry Potter ve Ateş Kadehi | Kitap Yorumu


Yazar : JK. Rowling
Tür : Fantastik, Macera
Baskı Türü: Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 664 
Çevirmen : Sevin Okyay - Kutlukhan Kutlu
Baskı : 45. baskı
İlk Baskı Yılı : 2000

KONUSU :
Hogwarts'da Üç Büyücü Tunruvası düzenlenecektir. Ateş Kadehi katılımcıları açıklarken bir şeyler olur. Harry ismini Ateş Kadehi'ne koymamıştır fakat şampiyonların arasında seçilen kişilerden biri olmuştur. Peki Harry bu zorlu görevi başaracak mıdır? 






Hagrid'in de dediği gibi, başa gelecek olan gelirdi... ve ne zaman gelirse, o da o zaman karşısına çıkacaktı.


Herkesin okuduğu benimse yıllar yıllar sonra akılma dank eden bir seri-kitap yorumuyla merhabalar. Bu yılki hedeflerimden biri Harry Potter serisinin tamamını okumaktı. Doğum günümde iki arkadaşım birleşip serinin almadığım kitaplarını hediye ettiler. Bu yorumu okuyorlarsa eğer ikisine de tekrar teşekkür ederim. 
Hedefini en azından şu günlerde tamamlayabilirim diyerek başladım kitaba. Şu sıralar okuma hızım aşırı düştüğü için kitabı o kadar yavaş okudum ki sanırım en yavaş okuyan kişi ben olabilirim. 😥Neyse ki kendimi sıkarak bitirdim. 


Sıska adam kazanın içinden çıktı, gözlerini Harry'ye dikmişti. Harry de üç yıldır kabuslarına giren yüze baktı. Bir kurukafadan da beyaz bir ten; iri iri açılmış, öfkeli, kırmızı gözler; delik niyetine iki ince yarığı bulunan, bir yılanınki gibi yassı bir burun.Lord Voldemort hayata dönmüştü.
İlk olarak söylemek istediğim yazar kesinlikle okuduğum kitaplarda sürekli kendinin üzerine bir şeyler koymuş. Nasıl bir hayal gücü, nasıl bir bakış açısı hayret ediyorum. Gerçekten tebrik edilesi ve hayran olunası.
Okumak için bu kadar geç kaldığım için biraz üzülüyorum aslında. Küçükken filmlerini çok severdim. O müthiş(!) dublajlarıyla her yayınlandığında izlerdim. Şimdi okuyunca birden kendimi çocukluk anılarımın içinde buldum. 


Tuhaftır, eğer bir şeyden korkuyorsanız ve zamanı yavaşlatmak için her şeyi vermeye hazırsanız, zaman hızlanmak gibi tatsız bir alışkanlık edinir.

Neyse kitaba geri dönelim, Ateş Kadehi film olarak da en sevdiklerimden 2.si. Favorim her zaman Ölüm Yadigarları 2 olacak ama kitap olarak sanki Ateş Kadehi hep favorim olacak gibi bir his var içimde. İçinde barındırdığı detaylar gerçekten muazzamdı. Kitabı bitirdikten sonra filmi tekrar izledim karşılaştırma yapmak için. Çünkü insan okurken ister istemez filmle karşılaştırma yapıyor. Ben de birazcık karşılaştırma yaparak yorum yazacağım sanırım. Özellikle Sirius ve Harry arasındaki bağın ne kadar değerli olduğunu çok güzel gösteriyordu kitap keşke filmde bu bağı bu şekilde gösterselerdi dedim. Hatta bunun üzerine arkadaşımla şu yorumu yaptık, Sirius filmde o kadar geri planda kalıyordu nasıl vaftiz baba bu. Kitapta ise bunu diyemiyorsunuz çünkü bağlar çok belirgin. Ayrıca karakterin duygu ve düşünceleri daha net olunca Victor Krum'a kitapta epey bir sinir oldum. Filmde daha silik olarak görüyoruz çünkü şampiyonları. Kitapta en çok dikkat çeken şeylerden biri de okuyanlar hatırlayacaktır ev cini Winky. Filmde kendisinin adı dahi geçmiyor bırakın kıyıdan köşeden görmeyi oysa kitapta ne kadar önemli bir yere sahip. Daha bir sürü şey var ama benim için en önemli şeyler bunlardı. Demem o ki kitaplar gerçekten filmlerden çok çok daha iyi. Henüz benim gibi okumamış kaldı mı bilmiyorum ama üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin sanırım etkisini kaybetmeyip okuyucuyu büyüleyecek kitaplardan biri olacak. Tavsiyemdir! 


*ve Ron'un gözlerindeki perde açılır :D*

Instagram : @daisyandbook
1000Kitap : @daisyandbook

33 yorum:

  1. Harry Potter ortaokul yıllarımın hikayesi diyorum filmleri düzenli izlemedim ama tüm seriyi okuyan birisi olarak çok seviyordum 😊 kalemine sağlık güzel bir hafta seninle olsun...

    YanıtlaSil
  2. Hala Harry Potter okumayıp izlemeyenlerdenim. Bilmiyorum başka benim gibi kaldı mı ama bir türlü fırsat bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayalleri Yaşamak, bir gün fırsatı olacaktır illa. :)

      Sil
  3. Ben ben ben.. Henüz hiç birini okumamış üzgün bir Akela çizelim buraya.. Seriyi almaya başlayacağım bir yerden, bakalım. Senin yazını okuyunca iyice heveslendim :) Ayrıca kitap hediye eden arkadaşlar candır🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela, umarım en kısa zamanda okursun o halde ben biraz pişmanım bu kadar beklettiğim için :)

      Sil
  4. ah ah çok severim tabiii :) hermione favorim. ay çevirmeni ile tanıştım, sevin hanım, müthiş bir çevirmen yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptonei benim de favorim Hermione. Arkadaşlarım da beni ona benzetirler hatta. Saçım da onun gibi porsuktur :D Tetti çözdüğümde de o çıkmıştım :) Çevirmeniyle tanıştın mığğ ne güzel *-*

      Sil
  5. sadece felsefe taşını okudum ama tüm seriyi seyrettim. ara rar yine seyrederiz kızımla. çok severiz. kadının hayal gücü çok etkileyici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavilale, kesinlikle hayal gücü çok ama çok etkileyici. Kitaplar hele daha etkileyici. Umarım fırsatını bulup bir gün devam ettirebilirsin :)

      Sil
  6. Bana da tekrar nasip olur okumak belki, çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolâhenkli, bence özlediğinde aklına düşer ve okursun :)

      Sil
  7. İlk 3 kitabı okudum. Çok keyifliydi. Bir an önce 4. kitabı okumak istiyorum ama ödevlerle uğraşıyorum... Şu süreç geçsin ilk işim bu kitabı okumak olacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi Gökyüzünün Elleri, çok iyi anlıyorum o ödev dersi şu an bende de :( Yığıldılar. Ödevler konusunda kolay gelsin :) Umarım bir an önce bitirip okursun :)

      Sil
  8. Filmlerinin tüm serisini defalarca izlemişimdir. Ancak henüz kitaplarına başlayamadım. Kitap serisini de tamamlamak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, niyetlenince oluveriyor. Ben de geçen yıl niyetlendim bu yıl hedefim seriyi bitirmek. Umarım bir an önce senin de istediğin olur :)

      Sil
  9. Harry Potter, 25 yaşıma geldiğim halde hala hala hiç sıkılmadan sürekli açıp seyrettiğim bir yapım. Onca film varken sıkıldığımda direkt HP açar seyrederim..
    Bende artık filmlerin üzerine birde kitap dünyasına girmem gerektiğini düşünüp dün Felsefe Taşı'nı okumaya başladım.. uzun zamandır istiyordum kitapları okumak, karantina sağ olsun bu zamanı bana/bize yarattı..
    Ve film ile kitap arasında ister istemez fark oluyor. Mesela ben, Açlık Oyunları'nı çok severek okumuştum içinde duygu yüklü çok yer vardı ama filmlerinde saniyelik gösterip geçmişlerdi.. Maalesef, filmler o duyguları çok net aktaramıyor.. İşte bu yüzden kitaplar iyiki varlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir kare mavi, evet maalesef ister istemez o fark oluyor. En basiti karakterlerin düşüncelerini yansıtmak kitapta daha kolayken filmde pek öyle olmuyor. Ama öyle sahneler oluyor ki filmde daha fazla yer almasını istiyorsun tüm kitabın kilit noktası okurken sanki orası gibi geliyor ama dediğin gibi ya çok kısa süreliğine yer veriyorlar ya da hiç olmuyor :( Kitap için de keyifli okumalar :)

      Sil
  10. ateş kadehini sabaha kadar okuyup bitirdiğim lise zamanlarım geldi aklıma. O yaşlarda okuduğum en güzel kitaplardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Ertaş keşke ben de o lise yıllarımda okumuş olsaydım diyorum. Şu ankinden daha bi zevk alırdım :)

      Sil
  11. Ateş Kadehi küçükken benim de favorimdi ama sanırım şimdi Azkaban Tutsağı ya da Zümrüdüanka Yoldaşlığı :D HP yorumları gördükçe benim de okuyasım geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, bundan sonra Zümrüdü Anka Yoldaşlığı Sırada bakalım belki de favorim o olur bilemiyorum :) Sevince öyle oluyor. Ben de ne zaman Alacarakanlık'ı okuyan veya izleyen görsem öyle hissediyorum :)

      Sil
  12. Hi dear, your blog is so beautiful. I really like it.
    Follow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.

    https://salyaves.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. İlkay, o sahneyi çok sevdim :D Aşırı tatlı.Filmde severdim zaten kitapta daha tatlıydı :) Bebekliği cidden tatlı dün ilk filmden fotoğrafları gördüm ekranı ısırmak istedim. Tam bir tatlılık yumağı. *-*

    YanıtlaSil
  14. Harry Potter'ın kitaplarını okumayı çok seviyorum. Filmlerde eksik kalmış yerleri görmek fazlasıyla heyecan verici benim için. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem, detaylı okumak gerçekten daha heyecan verici ve olaylar daha net anlaşılıyor :)

      Sil
  15. Harry Potter'ı bu dönemde kaçıncıya bilmiyorum tekrar baştan izliyorum :) Hazır fırsat varken kitaplarını da okumak için sipariş ettim, en kısa zamanda başlamak istiyorum. Eminim filmlerden kat kat detaylı ve güzeldir! Ayrıca Ateş Kadehi benim de favorilerimden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya, kesinlikle daha güzel. Keyifli okumalar diliyorum şimdiden :)

      Sil
  16. Ben de Felsefe Taşı'na başladım yeni. Okumak için geç kalmadım umarım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların Senfonisi, okurken keyif alıyorsak zaman çok da önemli değil de insan erken tanışmak istiyor. Keyifli okumalar dilerim :)

      Sil
  17. Filmlerini gördüm, hiç okumadım.

    YanıtlaSil
  18. Sende gördükçe ben de başlayacağım bu gidişle :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fangirlüğe daha yeni başlamıştım oysaki :D

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.