Mart Ay Sonu Raporu! (Kitap, Film, Dizi ve Müzik)


Hepimiz için bir yıl gibi geçen Mart ayını nihayet geride bıraktık. Şu sıralar pek güzel olaylar olmadığı için ay içinde genel olayları anlattığım kısmı atlıyorum. Okuduklarım, izlediklerim ve dinlediklerim kısmına geçelim.




Okuduklarım : 

1- Karışık / Sharon M. Draper 
Bu yazarın daha önce İçimdeki Müzik kitabını okumuş, ortalama bulmuştum. Bu kitabına da çıktığı zaman epey bir reklam yapılmıştı. Hal böyle olunca ilgimi de çekmişti. Fakat benim için tam bir hayal kırıklığıydı. Kurgusu akıcı değildi. Kitaba dair güzel bulduğum tek şey boşanmanın ve ırkçılığın 5. sınıf öğrencisinin gözünde nasıl gözüktüğünü ufak da olsa anlatmasıydı. Okunacak daha iyi kitaplar bulabileceğinizi düşünüyorum.

Bu kitap bizim Mart ayı etkinlik kitabımızdı. Severek okumuştum. Detaylı yorum görmek isterseniz başlığa tıklamanız yeterli.

3- Give us the Money / Maeve Clarke
Hatırlarsanız Şubat ayında her ay bir İngilizce kitap okuma hedefi koymuştum kendime. A1 seviyesinde olduğu için çabucak bitirdim. Zaten çizgi roman tarzında yazılmıştı. Başlangıç için iyi bir seçenek olabilir.

4- Çat Kapı - Laviniapiaf
Biraz bunaldığım anlarda kolay okunan bir kitap arıyordum. Ablamın önerisiyle de bu kitaba başladım. Gerçekten hızlı okunan bir kitaptı fakat pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim ne yazık ki. Bunalım ve okuyamama durumlarında okunacak bir kitap bence.

5-One Way Ticket / Jennifer Bassett
Aylık seçtiğim İngilizce kitap aşırı kolay gelince bir seviye üstünü alayım diyerek aldığım A1-A2 arası bir kitaptı. Olay örgüsü biraz daha genişletilmişti ve işin içinde cinayet olunca bunu da hemen bitirdim. Bunu da tavsiye ederim.

Ay sonunda elime aldığım bir solukta bitirdiğim güzel bir kitaptı. Üç güçlü kadının hikayesini anlatmış yazar. Detaylı yorumunu sizinle paylaşmıştım. Yine okumak isterseniz başlığa tıklamanız yeterli.

İzlediklerim :

1-Miss Americana (Belgesel)
Taylor Swift'in yaşadığı zorlukların anlatıldığı bir belgesel Miss Americana. Merak ettiğim için izledim. Bazı noktalarda Taylor'a hayran oldum; Güçlü duruşu, sektörde kendinden ödün vermeyişi, kriz anlarındaki mücadelesi...  Bunun dışında kendisine hayran olmadığım için sıkıldığım sahneler çoğunluktaydı hayranlarının seveceği tarzda bir şey olduğunu düşünüyorum.

Netflix'de gezerken yüklendiğini görünce açıp izlediğim bir animeydi. Bunun hakkında da detaylı bir yazı yazmıştım.

3-BTS 5. Muster  /
Magic Shop - (Hayran Buluşması)
BTS her yıl hayranlarıyla Muster adı altında buluşmalar düzenliyor. Önceki yıllarda yaptıkları çok eğlenceliydi. Bu Muster'ın da yapıldığı sıralarda pek çok hayranın paylaştığı videolarda diğerlerinden çok etkileyici olduğunu görmüştüm. Takip ettiğim bir fan sayfası da çevirisini yapınca eğlenmek için izledim ve gruba bir kez daha hayran kaldım. Özellikle Magic Shop konsepti çok iyi olmuştu. Tüm bunları bir yana bırakırsam benim gibi guruba hayran olan kişilerin daha çok seveceğini düşünüyorum. 

Mart ayı etkinlik filmimizdi. Çok çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim ama etkileyiciydi. Detaylı yorumu yine paylaşmıştım. Tık tık. 

5-Cebimdeki Yabancı (Film)
Bir arkadaş grubunun bir araya geldiği akşam telefonlarına gelen arama ve mesajları gizlemeyip birbiriyle paylaşmak gibi bir oyun oynama kararıyla başlıyor. Gece ilerledikçe çok garip sırlar ortaya çıkıyor. İzlerken bazı olayları tahmin etmiştim zaten ama bazıları yok artık! dedirtti yani. Yabancı bir filmden uyarlama olduğu için bizim kültürümüzü pek yansıtmasa da çoğu Türk filminden güzeldi. 

Birinci sezonu pas geçip ikinci sezonundan başladığım bir diziydi. Bu dizi hakkında da epey detaylı bir yorum yaptım tabi sevince ipin ucu biraz kaçıyor :D Okumak için tık tık.

Ayrıca ay içinde izlediğim diğer şeyler;
Çok Güzel Hareketler 2
How I Met Your Mother 
Leyla ile Mecnun
Run BTS

Dinlediklerim :

1- ITZY - WANNABE

2- Punch & Chenyeol - Go away go away (Dr. Romantic2 OST)

3- KARD- GO BABY

4- KARD - Enemy

5- Gece - Ben Öldüm

6- TXT - In My Blood (Cover)

Nisan ayının umut dolu bir ay olması dileğiyle :)

instagram : @daisyandbook 

43 yorum:

  1. Bilinmeyen Adanın Öyküsü'nü ben de oldukça sevmiştim. Taylor'un belgeseli izlemedim ama müzik dünyasına hırsıyla ve azmiyle gerçekten örnek bir kişilik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi, gerçekten öyle. İzleyince o hırsı, azmi beni bile etkiledi :)

      Sil
  2. Taylor belgeseli merak ediyordum 😊 izleyeceğim insAllah, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdandusler, umarım seversin izlediğinde. Taylor'ın epey şaşırtıcı yönleri varmış. :)

      Sil
  3. Çok verimli bir ay olmuş sizin adınıza sevindim.. :) Son zamanlarda Saramago kitaplarını çok görüyorum, okumaya hangi kitabıyla başlasam bilemedim..

    Ruhların Kaçışı çok iyiydi.. Truman Show'u da beğenerek seyrettim ben ihihi :) Leyla ile Mecnun çok sevdiğim bir dizi :))

    Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Kare Mavi, Saramago'yu okumaya bence Bilinmeyen Adanın Öyküsü kitabıyla başlayabilirsin :) Truman Show hakkında böyle düşünen bir ben varım galiba :) Leyla ile Mecnun gerçekten güzel bilerek yavaş izliyorum ki hemen bitmesin. Kaliteli dizi bulmak çok zor :(

      Sil
  4. Ne kadar da benimkine benzer bir liste 😜😂😂

    YanıtlaSil
  5. Truman Show'u ben de aşırı sevmiyorum ama değişik bir konusu vardı. HIMYM görünce benim de izleyesim geldi, özlemişiiim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, HIMYM'ı benim kadar yavaş izleyen biri daha bulunamaz herhalde :D :D

      Sil
  6. Şarkılara bayıldım, Wannabe'yi bu aralar bende çok dinliyorum. Dansı çok güzel :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi Gökyüzünün Elleri, ITZY dile dolanan bir şarkı yapmış yine. Ben ilk dinlediğimde hep sevmedim diyorum sonra hoop müptelasıyız :D

      Sil
  7. ITZY- WANNABE şu sıralar aklımdan bir türlü çıkmıyor. Ödev yapıyorum aklımda çalıyor, televizyon izliyorum aklımda çalmaya devam ediyor. ITZY-ICY de aynı şekilde... Kısacası çok güzel şarkılar :)
    Aynı zamanda EVERGLOW grubunu da ITZY sayesinde keşfettim -youtube önerileri sağ olsun :)-. EVERGLOW'un DUN DUN şarkısı tam bir harika! :)
    TXT ve BTS'ten bahsetmiyorum bile. Tek kelimeyle efsaneler!
    Karışık kitabını da herkesin elinde görüyorum ama hiç ayrıntılıca araştırmadım. Ama yorumun üzerine sanırım şans vermeyeceğim. Ellerine sağlık çok ama çok güzel bir yazı olmuş. Kendine çok iyi bak koskocaman kucak dolusu sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül Su, ITZY'nin bütün şarkıları beyinde o etkiyi yapıyor :D DUN DUN'ı ben de o şekilde keşfettim biliyor musun? Youtube hep aynı önerileri sunuyor demek ki :) BTS & TXT ee zaten onlar bizim bebeklerimiz *-* Karışık kitabından çok daha iyi kitaplar bulacağını düşünüyorum. Bu uzuun ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim. :) Ödevlerin için kolay gelsin :)

      Sil
  8. Baya verimli bir ay olmuş. Truman Show favorilerimdendir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu, nisan hepimiz için daha verimli ve iyi bir ay olsun :)

      Sil
  9. Miss Americana'yı ben de izlemiştim. Ve izlerken Taylor Swift'in hayatının bu kadar zor ve yorucu olduğunu -en azında ünlü olduğu ilk zamanlarda- bilmiyordum. Çekmiş olduğun fotoğraf karesine de bayıldım.*-* Pembe pembe çiçekler. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birpembesever, insan hiç bu kadar zorluk çektiğini düşünmüyor değil mi şarkılarını dinlerken. Oysa neler yaşamış. :( Fotoğraf evett! Geçenlerde çekmiştim *-*

      Sil
  10. Şu sıra Leyla ile Mecnun'a ben de taktım. Sürekli izliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların Senfonisi, çok iyi değil mi ? *-*

      Sil
  11. leyla mecnun efsaneydi :)
    HIMYM da güzel diziydi şimdi tvde yeniden var galiba yanlış görmediysem :)
    dolu dolu bir ay olmuş kitap önerilerine bakacağım alışveriş yaparsam ingilizce kitaplar benim de okumam lazım :)
    ruhların kaçışı da zaman zaman tekrar izlediğim bi anime çok severiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizgemi, HIMYM, son sezonlardayım zaten TVden izlemeye gerek yok :) İngilizce kitapları pdf okuyorum sen de o şekilde okuyabilirsin :)

      Sil
    2. pdf mi aa güzel fikir ben de öyle okuyayım teşekkür ederim :)

      Sil
    3. İstersen link de gönderebilim bulamazsan mail üzerinden.
      mailim : kitapokuyorum.g@gmail.com

      Sil
    4. yaa teşekkür ederim sana mail atıyorum şimdi :)

      Sil
  12. Harika bir paylaşım olmuş. Saç Örgüsü kitabını çok merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi Film Tavsiyelerim, teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Leyla ile Mecnun' u ben de 3. Kez bitirmek için yeniden başladım. Her izlediğimde aynı şeyleri yaşatıyor nedense :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaren Deniz, kaliteli bir yapım olunca aynı duygular yaşatıyor :)

      Sil
  14. İlkay, kardeşin Taylor hayranı ise sevecektir bence :) Saç Örgüsünü ben çok sevmiştim umarım okuduğun zaman sen de benim kadar seversin. Cebimdeki Yabancı hakkında tam olarak ne demem gerektiğini bilmiyorum. Sevdim mi sevmedim mi? Yapım olarak sanki iyi gibiydi ama bizim kültürü yansıtmayınca bana gelenler geldi izlerken :D Bir de ailecek izledik biz düşün :> Dr. Romantic'e ilk sezondan başla bence ben oyuncuları sevdiğim için ikinci sezondan başladım ilk sezonu da izleyeceğim zaten :)

    YanıtlaSil
  15. ruhların kaçışı ve dr romantik bu listede hoşuma gidenler en çooook :)

    YanıtlaSil
  16. Vallahi harikasınız. Şimdiki gençliye hayranım. Ben 1 ayda 3 kitaptan fazla okuyamıyorum. Film de karantin sayesinde bu aralar bir kaç tane izledim. 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umman Aslan, teşekkür ederim normalde bu kadar okuyamazdım hatta bu ay için böyle bir sayıyı zor göreceğimi düşünüyorum. Arada böyle oluyor :) Film ben de karnatina ve etkinlik sayesinde izliyorum normalde dizi insanıyım :)

      Sil
  17. ruhlar alemi tavsiye ederim bende :))

    YanıtlaSil
  18. From the list of films above, I just watched the Truman Show movie ....

    Thank you for the recommendation, I will watch it too

    YanıtlaSil
  19. Fotoğraf şahane önce bunu söyleyeyim. Şu günlerde gözüm gönlüm açıldı resmen. Ruhların kaçışı listemde zaten. Dr Romantic için ise düşüncelerimi zaten biliyorsun. Bir kez daha kalbimi bırakıyorum efenim❤ Go away şarkısına bayıldığımı da söylemek isterim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela, Go away öyle bir şarkı ki daha diziyi izlemeden önce çok fazla dinledi. Punch ve Chenyeol ikilisinin ses uyumu gerçekten harika ötesi. Birlikte bir albüm çıkarsalar bir numaralı dinleyicileri ben olurdum :) Ruhların Kaçışını beğeneceğini düşünüyorum :)

      Sil
  20. Verimli bir ay olmuş belli ki :D KARD'ın bu şarkılarını dinlememişim.. Muster'ları çok seviyorum ben de. Bir de Bighit şimdi konserleri online olarak yayınlayacağını söyledi ki ooh tadından yenmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Çelik, aslında benim için pek verimli gibi değildi ama böyle yazınca öyle gibi duruyor. KARD'ın bu şarkısı çok güzeldir dinlemelisin. Tabi bir Enemy değil ama olsun :) BTS 'in konser haberini birkaç saat önce instagram hesaplarında gördüm. Şu günlerde gerçekten iyi olacak. Elimden geldiğince hepsine katılmaya çalışacağım. Malum yüz yüze bir konsere gideceğim yok... :(

      Sil
  21. İlkay, fangirl olmak iştee :) Ben de kardeşin gibi BTS'e dair bir şey çıkınca izleyiveriyorum hemen :) Dr. Romantic'i de izlediğinde beğeneceğini düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  22. Truman Show benim çok beğendiğim bir filmdi. Jim Carrey çok başarılıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Aksoy, oyunculuğu gerçekten çok iyiydi.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.