00:00 Biri Sizi Düşünüyor - N.G. Kabal (Gençlik Serüveni #1) | Kitap Yorumu

Yazar : N.G. Kabal
Tür : Roman
Baskı Türü : Sert Kapak / Ciltli
Sayfa Sayısı : 432
Yayınevi : Ephesus Yayınları
Seri Durumu : Gençlik Serüveni Serisi 1. Kitap

KONUSU:
Nazlı, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde okuyan bir kızdır. Okul birincisi olmak için de bir hayli hırslı olan Nazlı bir sınavda sınıf ikincisi olunca bu durumu düzeltmek için hocası ona birinci olan kişiyle birlikte yapmak üzere Jane Austen konulu bir ödev verir. Fakat bu ödev Nazlı için tam bir iç hesaplaşmaya dönüşecek ve kendi kimliğini bulması için hayatındaki karmaşayı çözmesi gerekecektir.




Titanik batmasaydı ; Romeo, Juliet ve Bihter ölmeseydi; Çalıkuşu"nda Feride, Kamran'ı terk etmeseydi; yine de efsane olurlar mıydı?

Herkese merhabalar! Bu ay okumayı hedeflediğim kitaplardan biri Biri Sizi Düşünüyor kitabıydı. Kitabı bitireli 1 haftayı geçiyor gelin görün ki fotoğraf çekme konusunda pek başarılı olamadığım için yorumu da sonlara kaldı. Şömizi estetik olarak güzel dursa da fotoğraf çekerken ifşalandığım için biraz üzgünüm. 
Gelelim kitaba, ablam benden önce okumuş çabuk gittiğini söylemişti. Gerçekten bu noktada listeme koyduğum için çok mutlu olduğum bir kitap oldu. Gerçekten çok akıcı ve hemencik bitiverdi. Yazarın anlatımı Akıl ve Tutku'dan sonra gerçekten okuma konusuna imdadıma yetişti diyebilirim. 

İnsanlara bir şey kanıtlamaya çalışma. Sonunda neyi savunsusan aksinedir ikna olurlar ve sen ne kadar savunursan kendini o kadar yanlış bir şey yapıyormuş gibi hissedersin.

Kitap akıcı fakat şunu itiraf edeyim karakterin iç yüzleşmesine bağlı olarak biraz kasvetli. Okurken hızlı okusam dahi sanki yavaş okuyormuşum gibi bir hissiyat oluşmasına neden oldu bende. Ama bitirdiğimde beni tatmin etti. Bunun dışında konusunda bahsettiğim gibi kitapta karakterimiz Jane Austen hakkında bir ödev yapıyor. Bu kısımlarda yazarın iyi bir araştırma yaptığını düşünüyorum. Sadece Jane Austen değil başka yazarlardan da bahsediyordu kitabın içinde bunları kitabın içine güzel bir şekilde yedirdiğini düşünüyorum.


Birini sevmenin cesaret gerektirdiğini biliyordum, sevmek başlı başına bir devrimdi ama bana kalırsa bir insanın asıl savaşı sevdiği kişiyi terk ettiği zaman başlıyordu.

 Kitaba dair sevmediğim tek bir şey vardı o ana karakterimiz olan Nazlı'ydı. Karakter baştan başka her şeyiyle beni sinir etti. Davranışları tavırları falan sürekli söylenerek okudum. Kitabın bitiminde tatmin olmamla birlikte kendisiyle barıştık ama hala en sevmediğim karakterler listemde kendisi :D Böyle çabuk okuyayım ama tam anlamıyla çerez bir kitap istemiyorum diyorsanız bu kitaba bir şans verin derim. 
Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle :)

Hemingway okuyorum, çünkü av tüfeğiyle kendini vuran bir adamın söyleyemediği şeyler vardır.



instagram : daisyandbook 

1000kitap & Goodreads : daisyandbook

15 yorum:

  1. Ah o Nazlı'nın hal ve tavırları... Okurken ben de çok söylendim. Sonu kaliteli yazılmasaydı pek benim tarzım bir kitap olmayacaktı ama sonunu yazarımız gerçekten çok hoş yazmıştı. Bu kitaptan sonra Jane Austen'ın "Gurur ve Önyargı" kitabını aldım. Bakalım nasıl çıkacak? :) Bu güzel inceleme için ellerine sağlık, kendine çok dikkat et bolca sevgiler! :) ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok seveceksin ben en sevdiğim kitaplardan biridir gurur ve önyargı :)

      Sil
  2. Sürekli görüyorum bu kitabı aklımda bulunsun. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Karakteri sevmezsem kitabı sevemem ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bana da öyle olurdu bu kitap istisna sanırım :)

      Sil
  4. Türk yazarların kız karakterleri neden hep sinir bozucu oluyor ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihihih bu kızcağızımızın sebepleri var biraz öyle olmak için :) Ama diğer kitaplardakiler keyfine :D

      Sil
    2. yazarların gerçeği tamamen yansıttıklarından olabilir mi asasd

      Sil
    3. hahahaha hiç güleceğim yoktu

      Sil
  5. Konu çok iyiymiş 😊👍

    YanıtlaSil
  6. Kitabı ilk defa duydum 😊 Teşekkür ederimm! 😊Uzun süredir yorum yapamadım sınavlarımdan dolayı şimdi okuyamadığım yazılarına bakacağım 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sınavların iyi geçmiştir. Sınavların yazılardan ve blogdan daha önemli. Vaktini ayırdığın için de çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Evet serinin en güzel yanı bağımsız olmaları. Ben de tamamen ona güvenerek başladım. Yoksa şu ana kadar bitirebildiğim tek seri Alacakaranlık'tı :D Bir dahaki aya Harry Potter eklenecek :) Vallahi kitap dediğim gibi çıtır çerez ben okumam yavaşladı diye okumuştum :)

    YanıtlaSil
  8. hımmms pikiiii nazlıyı merak etttiiim :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.