Akıl ve Tutku - Jane Austen | Kitap Yorumu (Her Ay 1 Kitap 1 Film Etkinliği)


Yazar : Jane Austen
Tür : Roman
Baskı Türü : Karton Kapak
Sayfa Sayısı : 400
Çevirmen : Hamdi Koç
Yayınevi : İş Bankası Kültür Yayınları

KONUSU :
Birbirinden taban tabana zıt olan iki kardeşin babalarının ölümünden sonra yaşadıklarını ve olaylarla baş etme şekillerini konu alır. 

Yakınlığı belirleyen şey zaman ya da imkan değildir; sadece karakterdir. Bazen yedi yıl yetmez bazı insanların birbirini tanımasına, ama bazılarına da yedi gün rahat rahat yeter.
Jane Austen, Gurur ve Önyargı kitabıyla kalbimde taht kurmuş bir yazar. O kitabını o kadar çok seviyorum ki hala ara ara açar işaretlediğim yerleri okurum. Akıl ve Tutku'da tamamen yazarın kalemini beğenmemden mütevellit okuma listeme girmiş bir kitaptı. Daha önceleri okumayı denemiş ve sonuç yarım bırakarak hüsrana uğramıştım. O zamanlar okul yüzünden epey yoğun olunca zamanlamanın doğru bir zamanlama olmadığını düşünüp ilerleyen tarihlere atmıştım. Her Ay 1 Kitap 1 Film Etkinliği için de listeye koyunca artık okumanın zamanı gelmişti.

Kitap 3 ana bölüme ayrılmış şekilde karşımıza çıkıyor. Bu bölümler ortalama 100'e sayfaya denk geliyor. İlk bölümünü bir heyecan okudum tek seferde 100 sayfa. Hele ki böyle okuma güçlüğü çektiğim bir dönemde benim için gerçekten iyi bir rakamdı. Daha sonra gel gelelim bir türlü kitap ilerlemek bilmedi. Kız kardeşlerden birine de gıcık olunca hiç gitmek bilmedi. Ben konu olarak biraz daha Gurur ve Önyargı vari aşk okuyacağımı düşünmüştüm. Ne de olsa kitabın adı Akıl ve Tutku. Gel gelelim kitabın içinde benim hoşuma gidecek türde bir aşk bulamadım. Daha çok yazar taban tabana zıt olan bu kardeşlerin çatışma-uzlaşma şeklinde yaşayış şekillerini ele almıştı. Bir de biliyorsunuz o dönemde olmazsa olmaz şey evlilik. Gurur ve Önyargı kitabında bu evlilik olayları beni pek rahatsız etmese de bu kitapta ehh yeter be kıvamına geldim gerçekten. Dönemi anlamaya çalışsam bile olmadı yani.

 Yazarın kalemi gerçekten iyi. Betimlemeleri karakter ruh tahlilleri fakat kitabın konusu için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Beni bir türlü içine çekmedi. İttir kaktır bir şekilde kalan kısmı bitirdim ama benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Daha önce de kitabı yarım bırakmamın nedeninin zamanlama yüzünden olmadığını da böylece öğrenmiş oldum. Kitap hakkında düşüncelerim bu şekildeydi. Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle. 


Akıl inanmak istemeyince her zaman şüphe edecek bir şey bulur.

14 yorum:

  1. Ben de zaman zaman oluyor öyle. Yarım bırakıyorum farlı bir zaman okurum diye ama gene okuyamadığım çok oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki ne kadar zorlarsak zorlayalım kitapları sevemeyeceğiz :D Ben seveyim diye epey zorladığım zamanlar oluyor ama araya ne kadar zaman girerse girsin sevemiyorum :(

      Sil
  2. jane austen, bütün kitaplarını seviyorum, o zaman diğer kitaplarını okursun madem, emma, northanger manastırı gibi, bu da iyi de seni sarmamış, olur öyle bazen hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emma ve İkna elimde ama yakın bir zamanda okumam büyük ihtimalle :)

      Sil
  3. Bu yazarı hiç okumadım 🤔 ikinciye bloggerda görüyorum bugün.. kitap okuma hevesin devam ediyor süper ! Güzel kitaplar bulursun umarım, hayatına dokunan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de okuduğunda çok seversin. Kalemi çok iyi bir yazar :)

      Sil
  4. İkna bende de var ama puntoları o kadar küçük ki. Hiç elim gitmiyor ona. Zaten gözlük numaram aldı başını gidiyor buna hazır değil gözlerim :D Gurur ve Önyargı gerçekten bu yazarın zirve kitabı. Akıl ve Tutku'nun aklında kalmaması fazla etkileyici olmamasından bence. Kurgusu zayıftı.

    YanıtlaSil
  5. Yazarın iki kitabı birbirinden çok farklı demek ki. Gurur ve önyargı'yı duymuştum ama okumadım, bu kitabını zaten hiç duymadım. :D O zaman Gurur ve önyargı'yı listeme ekleyeyim en iyisi :) bu arada seni mimledim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Gurur ve Önyargıyı seversin. Benim favorilerimden biridir. Mim için teşekkür ederim en kısa sürede yapacağım :)

      Sil
  6. Emma elimde var biraz başlayıp onu da yoğun olunca bırakmıştım :D Ahh okul şimdi o yoğunluğumu bile özlüyorum :(

    YanıtlaSil
  7. Feminist bir yazardan evliliği bu kadar dinleyince yorulmuşsun ... ben de daha okuyamadım ama mutlaka okuyacağım bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç o açıdan bakmamıştım ama doğruu! Umarım sen de en kısa sürede okuyup beğenirsin :) Merakla bekliyor olacağım yorumunu :)

      Sil
  8. Gurur ve Önyargı filmini çok beğendiğim için kitabını da almıştım ama hala okuma fırsatım olmadı, hep bir sebepten elime alıp geri vazgeçiyorum. Jane Austen'in tek bildiğim kitabı Gurur ve Önyargı. Tam bir kitabını daha öğrendim derken yazının sonu bir tık üzdü beni. Dediğin gibi zevklerimiz biraz benziyor. Sanırım bu kitabını okumaya hiç girişmeyeceğim ihihi Teşekkürler yazı için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tarzlarımız benziyor ama bence gurur ve önyargıyı okumadan önce bu kitabını dene yazarın. İlk kitabı olduğu için seversin belki :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.