Kahvaltı Kulübü | Film Yorumu

Adı : Kahvaltı Kulübü
Tür : Komedi, Drama
Süre: 1 Saat 37 dakia
Yapım yılı : 1985
Yönetmen : John Hughes
ımDb puanı : 7.9

KONUSU:
Bir cumartesi günü birbirinden farklı özellikte olan kişiler ceza salonunda buluşur ve kendi kimlikleriyle yüzleşmeye başlarlar.


***
Kahvaltı Kulübü sürekli olarak karşıma çıkan bir filmdi. Kısa olduğunu da görünce izleyeyim dedim. Konusunda da bahsettiğimi gibi kişilik olarak birbirinden farklı 5 kişi ceza salonunda bir araya geliyorlar. İlk başlarda beşlinin konuşmaları açıkçası hiç hoşuma gitmedi. Aralarından biri uçuk kaçık bir tip olunca konuşmalar hoş yönlere gitmedi. Böyle giderse vaktimi boşa harcamış olacağım diye düşündüm. Sonlara doğru öğretmenlerinin onlardan kendinizi anlatan bir kompozisyon yazın demeleriyle birlikte aslında yaşamları için nelerden vazgeçtiklerini gerçek kişiliklerinin aslında nasıl olduğunun farkına varmaya başladılar. Bu noktada film aşırı hoşuma gitti. Toplum içinde çoğu kişi böyle kimliklere sahip çünkü. İnsana kendini sorgulatan acaba ben nasıl bir kimliğe sahibim ben kimim dedirten bir filmdi. Bireysel farklılıklara da çok güzel vurgu yapılmıştı. Öyle ahım şahım değil güzel değil ama izlenebilir olduğunu düşünüyorum.


Fragman : 


15 yorum:

  1. Yaa ben de geçtiğimiz hafta izledim sanırım, ben de başlamadan çok merak etmiştim ama nedense içimde izlememi istemeyen bir taraf vardı. Ve merakıma yenik düşüp izledim, çok sevdim, özellikle kompozisyon kısmı çok güzeldi. En mükemmel gözükeninden en sorunlu gözükenine hepsinin bir hikayesi vardı, sevdim yani <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi benlikleri hakkında yaptıkları konuşmalar gerçekten etkileyiciydi ama onun dışında gerçekten sıkıcıydı :(

      Sil
  2. Bu filmi üniversitenin ilk yılında psikoloji okuyan bi oda arkadaşım vardı. Hocaları bu filmi izlemelerini ve filmle ilgili bazı soruları cevaplarını istemişlerdi. O zaman onunla beraber izledik. Bilmiyorum belki filme ödev gibi baktığımızdan biraz sıkılmıştık. Ama her karekterin hikayesini psikolojik açıdan ele alınması güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ödev olarak da sıkmış olabilir ama ben ödev olmadığı halde sıkıldım :( Dediğin gibi her birinin psikolojisini birer birer izlemek, bakış açılarını görmek güzeldi :)

      Sil
  3. Aynen, beklentini düşürürsen sevebilirsin :)

    YanıtlaSil
  4. Vakit geçirmek için izlenilecek bir film gibi. Aklımda bulunsun. :)

    YanıtlaSil
  5. Çerezlik, güzel vakit geçirmelik bir film anladığım kadarıyla. Bir bakacağım bende :)

    YanıtlaSil
  6. İkilemde kaldım şimdi. İzlesem mi izlemesem mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiii bence daha iyilerini bulabilirsiniz :)

      Sil
  7. bu film bir kült film bir efsane yaa, kaç defa izlediim :)

    YanıtlaSil
  8. Ayy en sevdiklerimden , çok tatlış film ^^ ilk izlediğimde konuşmaları , hareketleri çok acayip gelmişti , seksenler aşırı lise öğrencileri işte deyip geçmiştim :D başı vasat ama devamında açılıp hepsinin derinlerini göstermesi çok tatlı özelliklede bu hale gelmelerindeki psikolojik süreci izlemek keyifliydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kısımlarda gerçekten ne izliyorum dedim. Sonradan toparladı gerçekten :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.