Kelimelerin Gücü #Gonca'dan

*Bir sürü insan seni seviyor. Sevmeyenlere odaklanma*



Bugün izlediğim programlardan birinde bulunan bir kızın intihar haberini okudum. O haberle birlikte sanki dünyadaki her şey önemini kaybetti benim için. İntihar notunda siber zorbalığa maruz kaldığından bahsetmiş. Bunu öğrenince iyice kahroldum ve böyle bir iç dökme niteliğinde bir yazı yazmaya karar verdim. Günümüzde biliyorsunuz internet üzerinden birine ulaşmak o kadar kolay ki. Ona mesaj bırakmak gerçekten bir tık ötemizde. Tabi bizler bunu olumlu anlamda kullanmak yerine olumsuz şeyler için kullanıyoruz. Özellikle ünlü insanlar üzerinde. Sanki onlar insan değil gibi davranıp yorumlarda ağzımıza ne geliyorsa saymaktan geri kalmıyoruz. Şunu unutuyoruz; o yazdığımız mesajların bir kişinin hayatını etkileyeceğini veyahut aynı mesajı bize yazılması halinde nasıl davranacağımızı... Yazarken sanki hiç önemi yokmuş, karşımızdaki insan değilmiş gibi davranıyoruz. Bu durum o kadar yaygın bir hale geldi ki. Önce kıyafetinden başlıyor hakaretler sonra bir bakıyorsunuz kişiliğine laf etmeye başlıyor. Sorsanız ne kadar tanıyorsun diye sadece fiziksel özelliklerini sayacak. İşin en gülünç yanı ne biliyor musunuz? Birkaç defa ben de böyle yorumlar aldım. Hiç tanımadığım her yanından ben sahte hesabım diyen bir hesap bana "Allah belanı versin!" diye bir mesaj atmıştı. O an sanki benim için dünya durdu. Kendime ilk olarak ben ne yaptım diye sormaya başladım. Gerçekten günlük hayatımda kimseye elleşmeyen bir tipim. Bu mesajı hak edecek ne yapmışım ki diyorum hala hatırladıkça. Sonra kendi kendime şunu dedim benimle yüzleşmeye cesareti olmayan insanlardan biri dahası beni gram tanımayan biri atmış olsa gerek böyle bir mesajı diye arka plana attım. Aradan birkaç ay geçti. İade ettiği bir kitap yüzünden hakaret yedim bu seferde. Ya Gonca nasıl yani diyenleriniz olacaktır. Aldığım kitap eksik sayfa çıkınca çözmüş dahi olsam geri iade kabul edeceklerini söylemişti site. Bu kitabı da başka birine göndermişler -_- bendeki şans işte ismimi silmeyi unutmuşum. Neyse, bu kişi sadece bana hakaret etmek için hesap açmış üstelik inanabiliyor musunuz?  Ne görgüm kaldı ne kültürüm. Utanmasa bir de üstüne küfür edecekti bana. Ona dert anlatmaya çalışırken ellerimin nasıl titerdiğini hala hatırlarım. Kitap sitesinin hatası yüzünden bir sürü hakaret yemiş üzerine bir de okuduğum kitaplardan tutun ailemden aldığım terbiyeye kadar her şeyimle aşağılanmıştım. Gerçekten bu olayın bu boyutu bir yere beni hiç tanımadan sırf kitabı hatalı çıktı diye bana laf atan kişinin terbiye konusunda önce bir kendini sorgulaması gerekiyor diye düşünüyorum. Ben böyle mesajlar alırken ünlü olan kişileri düşünemiyorum bile. Günde kaç tane hakaret mesajı yağıyordur. Böyle insanlar yüzünden nefes alsalar suç sayılıyor. Bazen gerçekten kullandığımız kelimelerin ne kadar güçlü olduğunu unutuyoruz sevgili okurlarım. Karşımızdaki kişinin bir insan olduğunu, duyguları olduğunu unutuyoruz. Kendi iğrenç tatmin zevkleri yüzünden başkalarını aşağılayan insanlarla bir arada yaşıyoruz. Bu durum asla iyi yöne gidecek gibi de durmuyor ne yazık ki. Biz biz olalım ve her zaman kalbimizdeki iyi tarafı yaşatalım. Umarım hayatımızda hiç böyle insanlarla karşılaşmaz ve değer verdiğimiz insanlara da hep destek oluruz. Kelimelerin gücünü hep olumlu şekilde kullanmak dileğiyle. 
Sevgiler, Gonca.

Dipnot: Bir süreliğine ortamdan biraz olsun izole olmak adına instagram hesabım olan daisyandbook'u kapattım. Bana ulaşmak isterseniz blogda bulunan iletişim formunu doldurmanız yeterli.

19 yorum:

  1. Instagram detoksu gerçekten iyi geliyor ama anlattığınız olay üzücü gercekten sanki kötü yazmak kolay geliyor insanlara, hemen öfke ve sonuc beddua empati eksikliği bu çağın sorunu bence. Karşıdaki insan üzülmüş umrunda bile değil eksik o his belki de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlara gerçekten kötü yazmak kolay geliyor. Çünkü aklına ne kadar kötü şey gelirse yazıyorlar. O kadar iğrenç bir olay ki. Keşke böyle şeyler olmasa hiç. Karşısındaki insana karşı empati duygusu yeni nesilde yok ne yazı kiii :(

      Sil
  2. Biraz empati yapabilsek ağzımızdan çıkana daha çok dikkat ederiz. Kötü konuşmak daha kolay geliyor sanki insana. Çok üzücü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişi ne yazık ki acımasız yetişiyor. Empati yoksunu..

      Sil
  3. Böyle insanlar ne yazık ki hayatın her alanında var. Eleştirmenin de dozları var. Sevmezsin ama o kişiye hakaret içerikli eleştirilerde bulunmak yerine ne bileyim mesela ben sizin şu tavrınızın yanlış olduğunu düşünüyorum ve bunun hakkında biraz düşünmenizi isterim tarzı uyarılarda bulunulabilir. Dediğin gibi herkes kendince yargıç olmuş ne yazık ki... Madem milleti bu kadar yargılamaya meraklılar bari okuyup bunu hukuk alanında yapsınlar belirli bir nizami çerçevede. Bilemiyorum, ben bu tarz şeyleri duydukça gördükçe okudukça o kadar sinirleniyorum ki hala beynini böyle saçma sapan şeylere yoran insanlar olduğunu bildikçe de içim asla rahat etmeyecek...

    YanıtlaSil
  4. çok korkunç tüm bunlar. böyle saldırganca davrananların mutlaka psikolojik bir sorunu olduğunu düşünüyorum. sadece sosyal medyada değil çevremizde bile vardır böyle insanlar.
    hatta konu komşu akraba arasında bile oluyor.
    en iyisi kendimizi kısıtlamak yerine onlardan uzak durmak diye düşünüyorum ben.
    bu türden konuşan insanlara cevap vermemek görmezden gelmek en iyisi. hakaretle bir yere varamadığını anlayınca kendi kendilerine çeker giderler.
    kelimeler sahiden çok güçlü söylediğin gibi.
    biz konuşup anlaşmaya iletişim kurmaya çalşıyoruz bazen yanlış anlaşıldığımızı düşünüp düzeltmeye çalışıyoruz ama karşımızdaki kişiler iletişime açık ve anlayışlı olmuyor ki.
    o yüzden dediğim gibi algıları açık zihni sağlıklı insanlarla sonsuza dek tartışma yapsak bile sinirlerimiz gerilmez ama bu tür insanlara sarf ettiğimiz bir kelimeye bile yazık.
    böylesi kişiler yüzünden sevdiğimiz hiçbir şeyi yapmaktan vazgeçmemeliyiz.
    ay çok konuştum sinirlenince.
    neyse sakinleşelim. normal değiller çünkü yazık onlara da diye düşünüp çayımı içeceğim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle saldırgan düşünen insanların ben de psikolojik sıkıntıları olduğunu düşünüyorum. Kendileri yapmak istedikleri şeyi başkaları yaptığı için bile linçleyen insanlar gördükten sonra bunun kesin kanısına vardım hatta. Kendimi bir süre uzak tutmak için hesabımı kapattım bende. Kesin düşüncelere varınca döndüğümde bir elden geçireceğim ama beni mutsuz eden kişileri bırakacağım takibi ne de olsa bizden önemli değil hiçbir şey. Böyle uzun yorum bıraktığın düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ederim. Sakinleşip çay içmek güzel fikir. Ben de bir kahve alayım :)

      Sil
  5. O kadar güzel bir yazı olmuş ki.. Eline sağlık.
    Bir keresinde biri de bana bir gezi yazım için, "ben otursam daha iyisini yazarım" gibisinden laflar etmişti. Böyle insanları kırmakla ellerine geçiyor anlamıyorum. Beğenmediğin şeye yorum yapma, geç gitsin. Sanırım içindeki pis zehri bu şekilde atıyorlar. Bu gibilerin hayatlarına ne yazık. Hayatları boyunca asla bir işte başarılı olabileceklerini sanmıyorum. İnsanları üzmeye, kırmaya ne gerek var halbuki..
    Senin adına da üzüldüm ama sanırım böyle şeyleri günümüzde herkes yaşıyor. Çünkü çoğumuzun etrafında "saygı" adına hiçbir zihniyet kalmamış ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu ne çirkin bir yorum öyle... Madem iyisini yapacaksın yap ve sus demek var. Ben her zaman bu tarz sadece konuşan insanlara sinir olmuşumdur. Hem herkesin kendini ifade ediş biçimi farklı. Biz bu bireysel farklılıkları ne yazık ki bir türlü kabul edemiyoruz... Beğenmediği şeyleri görmezden gelmek takip etmemek konusunda sana katılıyorum. Beğenmediysen geç. Yorum bırakacaksan illa güzel geliştirici hakaret içermeyen bir yorum bırak yahu. Saygı sevgi hoşgörü kalmamış kalmamışşş....

      Sil
  6. Hiç hoş olmayan şeyler bunlar. İnsanlar empati yapmalı ve öyle yaklaşmalı.

    YanıtlaSil
  7. insanların kendince haklı olduğunu sandığı, özel hayata saygının sıfır olduğu bu dönemde internet üzerinden o kadar suç işleniyor ki..Maalesef herkes internette kendini birilerine beğendirme çabasında ve doğal olarak pek çok kötü yorumada maruz kalıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne kadar güzel yazmışsınız. Kendini beğendirme çabası. Bir insanın birilerine kendini onaylatma gibi bir gayesi olmamalı işte kendini sevmeyi öğrenmeli. Kendimizi bir sevsek başkalarını eleştirmeyi bırakacağız diye düşünüyorum.

      Sil
  8. Sevgili Gonca,
    Yaşadığın bu tatsız olaya seninle birlikte ben de üzüldüm. İnşallah bir daha tekrarı yaşanmaz. Ben her zaman insanların kalplerinin düşüncelerini ve duygularını şekillendirdiğine inanırım. Bu yüzden hayatta kötü düşünen ve karşısındaki insanın nasıl etkileneceğini bilmeden konuşan çok insan var.
    Siber zorbalık, günümüzde çok yaygın olan şeylerden biri belki de. Binlerce insanı ölüme itekleyen sebeplerin başını da çekmekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir insanın gerçekten kalbinde ne varsa insanlara onu yansıtır. Ben de böyle düşünüyorum. Ne yazık ki günümüzde kalbini çok fazla kirleten insan var. Kalbi güzellerle karşılaşalım hep. :)

      Sil
  9. heeey geçmiş olsun yaa var tabii manyaklar. ama unut yaa boşver gitsin, böyle saçma sapan şeyler oluyo ama sakin ol yanii. insta tımıms açarsın sonra yine deyziii :) ünlüler evet bu dediğin bizim ülkede böyle, avrupada böle bişi yok, bizler hep kötü şeyler yazıyoz, hep hakaret, hiç moral veren tatlı şeyler yazmayız. aşağılarız, yıpratırız, ünlüler canları sıkılmasın diye bence okumuyolardır yazılanları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone, yapım gereği bu tarz şeyleri çok boşverebilen biri değilim. Üzerinden aylar belki yıllar geçse de bazen o ilk anki üzüntüyü yaşabiliyorum. Ah bu her şeyi kafaya takma huyum yok muuu :( Avrupa'da var mı bilmiyorum ama Japonya ve G.Kore'de çok fazla bu durumlar karşılaşır oldum. Instagrama döneceğim ama aklımda birkaç bir şey var önce onları yerli yerine oturtmam lazımmm :)

      Sil
  10. Ya gerçekten çok üzüldüm. Melasef zorba insanlar hayatımızın her yerinde. Ama internet onlar için daha rahat bir ortam. Fake bi hesap açıp herkese her istediklerini yazabileceklerini sanıyorlar. Ağıza alınmıcak küfürler, hakaretler. Ellerine ne geçiyor hiç anlam veremiyorum. Umarım bir daha böyle bir şey yaşamazsın. Umarım kimse yaşamaz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu tarz insanların ciddi anlamda psikolojik problemleri olduğunu düşünüyorum artık. Teşekkür ediyorum. Umarım hiçbirimiz böyle bir şey yaşamayız. :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.